Golf 2 -nawiew

09 Sty 2017, 16:52

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, jestem laikiem motoryzacyjnym dlatego zgłaszam się z prośbą o pomoc w znalezieniu usterki. W moim golfie 2 od dawien dawna nie ma ogrzewania, auto nagrzewa się do max 75 stopni w lecie, a gdy stoi np w korku to ponad 100, mimo to z nawiewu bije ledwo wyczuwalne ciepłe powietrze. Wąż do chłodnicy jest ciepły/ gorący zaś ten który z niej wychodzi (dolny) jest zawsze zimnu. Poza tym dwa węże które wchodzą do nagrzewnicy również są ciepłe / gorące. Teraz przy temp. -10 stopni po przejechaniu 25 km z nawiewu leci ledwo wyczuwalne ciepło. Co to może być ? termostat ? nagrzewnica ?
Golf 2 1.4 + gaz 300tyś 55 km
Dziękuję i pozdrawiam
barto133
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 28 12 2014
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Golf II
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

09 Sty 2017, 18:12

barto133 napisał(a):W moim golfie 2 od dawien dawna nie ma ogrzewania, auto nagrzewa się do max 75 stopni w lecie, a gdy stoi np w korku to ponad 100, mimo to z nawiewu bije ledwo wyczuwalne ciepłe powietrze.
Możesz mieć zapowietrzony układ chłodzenia. Druga sprawa to może być niesprawny termostat.

Górny wąż od chłodnicy nagrzewa się razem z silnikiem czy jest zimny?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Sty 2017, 19:03

nagrzewa się razem z silnikiem, gdy zlapie za górny wąż i go zdusze to słychać jak płyn przepływa ( nie wiem jak to dobrze wytłumaczyć ) da się w jakiś prosty sposób odpowietrzyć owy układ ?
barto133
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 28 12 2014
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Golf II
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

09 Sty 2017, 19:39

barto133 napisał(a):nagrzewa się razem z silnikiem, gdy zlapie za górny wąż i go zdusze to słychać jak płyn przepływa ( nie wiem jak to dobrze wytłumaczyć )
On powinien być chłodny aż do momentu kiedy otworzy się termostat wtedy w przeciągu kilku sekund staje się bardzo gorący. Jak nagrzewa się razem z silnikiem to prawdopodobnie termostat jest uszkodzony i stoi w pozycji otwartej.

barto133 napisał(a):da się w jakiś prosty sposób odpowietrzyć owy układ ?
Odkręć korek na zbiorniczku (silnik zimny) bo u ciebie nie ma korka na chłodnicy i sprawdź czy będą szły bąbelki jak silnik będzie pracował i nagrzewał się. Musisz pilnować żeby poziom płynu nie spadł poniżej min. Jak silnik nagrzeje się co u ciebie może być trudne (wymieniłbym w pierwszej kolejności termostat bo to niewielki koszt) to pozwalasz mu wystygnąć i sprawdzasz czy płyn nie zniknął ze zbiorniczka. Dolewasz do odpowiedniego poziomu i po dwóch takich wychłodzeniach układu sam się powinien odpowietrzyć. Następnie jak będziesz sprawdzał na zimnym silniku to poziom powinien utrzymywać się taki sam.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Sty 2017, 20:10

czy trzeba wymieniać cały termostat ( ok 50 zł ) czy wystarczy sam wkład ? Czyli nagrzewnicy nie wymieniać ?
barto133
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 28 12 2014
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Golf II
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

09 Sty 2017, 20:39

barto133 napisał(a):czy trzeba wymieniać cały termostat ( ok 50 zł ) czy wystarczy sam wkład ?
Jeżeli obudowa jest ok to sam wkład wystarczy.

barto133 napisał(a):Czyli nagrzewnicy nie wymieniać ?
Na razie nie bo z nagrzewnicy nie będzie leciało gorące powietrze jak silnik jest nie dogrzany lub układ zapowietrzony. Wymienić termostat odpowietrzyć układ i sprawdzić co się będzie działo. Jak silnik będzie prawidłowo łapał temperaturę, a będzie nadal problem z grzaniem wnętrza to wtedy trzeba sprawdzić czy nagrzewnica nie jest np. zapchana, zakamieniona, czy jest drożna.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przyczyny dymienia z rury wydechowej w dieslu
    Czy mając samochód z silnikiem wysokoprężnym (diesla) narażeni jesteśmy na dymienie z rury wydechowej? To pytanie pewnie zadaje sobie nie jeden właściciel diesla Postaram się opisać jakie są przyczyny dymienia z rury ...