REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Możesz mieć zapowietrzony układ chłodzenia. Druga sprawa to może być niesprawny termostat.barto133 napisał(a):W moim golfie 2 od dawien dawna nie ma ogrzewania, auto nagrzewa się do max 75 stopni w lecie, a gdy stoi np w korku to ponad 100, mimo to z nawiewu bije ledwo wyczuwalne ciepłe powietrze.
On powinien być chłodny aż do momentu kiedy otworzy się termostat wtedy w przeciągu kilku sekund staje się bardzo gorący. Jak nagrzewa się razem z silnikiem to prawdopodobnie termostat jest uszkodzony i stoi w pozycji otwartej.barto133 napisał(a):nagrzewa się razem z silnikiem, gdy zlapie za górny wąż i go zdusze to słychać jak płyn przepływa ( nie wiem jak to dobrze wytłumaczyć )
Odkręć korek na zbiorniczku (silnik zimny) bo u ciebie nie ma korka na chłodnicy i sprawdź czy będą szły bąbelki jak silnik będzie pracował i nagrzewał się. Musisz pilnować żeby poziom płynu nie spadł poniżej min. Jak silnik nagrzeje się co u ciebie może być trudne (wymieniłbym w pierwszej kolejności termostat bo to niewielki koszt) to pozwalasz mu wystygnąć i sprawdzasz czy płyn nie zniknął ze zbiorniczka. Dolewasz do odpowiedniego poziomu i po dwóch takich wychłodzeniach układu sam się powinien odpowietrzyć. Następnie jak będziesz sprawdzał na zimnym silniku to poziom powinien utrzymywać się taki sam.barto133 napisał(a):da się w jakiś prosty sposób odpowietrzyć owy układ ?
Jeżeli obudowa jest ok to sam wkład wystarczy.barto133 napisał(a):czy trzeba wymieniać cały termostat ( ok 50 zł ) czy wystarczy sam wkład ?
Na razie nie bo z nagrzewnicy nie będzie leciało gorące powietrze jak silnik jest nie dogrzany lub układ zapowietrzony. Wymienić termostat odpowietrzyć układ i sprawdzić co się będzie działo. Jak silnik będzie prawidłowo łapał temperaturę, a będzie nadal problem z grzaniem wnętrza to wtedy trzeba sprawdzić czy nagrzewnica nie jest np. zapchana, zakamieniona, czy jest drożna.barto133 napisał(a):Czyli nagrzewnicy nie wymieniać ?