Golf 3 - nagrzewnica, podczas jazdy zaparowały mi szyby

23 Sty 2017, 19:26

Witam . Mam problem , dzisiaj nagle podczas jazdy zaparowały mi szyby w samochodzie , i pojawił się dziwny zapach , nie jest to słodki zapach płynu chłodzącego , ale jakby spalenizny , dodatkowo z kratek nawiewu zaczął wydobywać się dym , zjechałem na pobocze i macha w górę , ale niczego podejrzanego nie zauważyłem , brak wycieków , silnik się nie przegrzał , płyn chłodzący w normie , co mogło się stać ? Mam nadzieję że nie poszła nagrzewnica , bo wiem że wymiana nagrzewnicy nie należy ani do łatwych , ani przyjemnych rzeczy .
Kml89955
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: vw golf3
Silnik: 1.4abd 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

23 Sty 2017, 19:47

Raczej wentylator.. Też tragedia
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

23 Sty 2017, 20:17

Zanim zrobiło się ciemno zdążyłem zajrzeć do filtra kabinowego i był zasyfiony , więc na szybko wyjąłem przedmuchałem i odkurzyłem obudowę , filtr na pewno wymienię , zauważyłem że wentylator chodzi z oporem , ale jutro bardziej mu się przyjrzę , i rzeczywiście jak włączę nawiew na max to słychać jak wentylator wyje , ale dym wydobywa się z kratek nawet jak wyłączę zupełnie nawiew i szyby cały czas parują :(
Kml89955
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: vw golf3
Silnik: 1.4abd 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

23 Sty 2017, 21:34

Sprawdź czy nie jest włączony obieg wewnętrzny..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

24 Sty 2017, 12:08

Jednak to nagrzewnica , wyraźnie ubyło płynu chłodzącego , nie mam teraz czasu na wymianę więc , chciał bym na razie połączyć węże od nagrzewnicy i zrobić obejście , ale mam lpg i reduktor wpięty w obieg z nagrzewnicą tak jak w większości instalacji i mam pytanie czy mimo tego parownik będzie rozgrzewał się prawidłowo ?
Kml89955
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: vw golf3
Silnik: 1.4abd 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

24 Sty 2017, 18:06

A jak sobie wyobrażasz jazdę ??
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Jesienne liście - piękne i niebezpieczne
    Choć kolorowe liście to urokliwy element jesieni, może on stać się przyczyną zagrożenia na drodze. Na mokrych liściach auto łatwo traci przyczepność, mogą one też przykrywać nierówności czy dziury, a nawet uszkodzić ...

26 Sty 2017, 15:30

Nie wiem jaki tam jest dostęp do węży z nagrzewnicy, ale można ją jak najbardziej pominąć. Pytanie tylko jaki jest dostęp do węży. Żeby pominąć nagrzewnicę trzeba odszukać, z którego miejsca w silniku wychodzą węże do nagrzewnicy. Wypiąć je i połączyć kawałkiem jakiegoś węża. Czyli zamiast nagrzewnicy musi być wąż.
Ewentualnie jak masz ją wyciągać, to możesz przy samej przegrodzie silnika te węże poprostu uciąć i połączyć ze sobą jakimś kawałkiem rurki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Sty 2017, 12:16

Jeśli chodzi o dostęp do węży to nie najgorzej , chociaż trochę przeszkadza cewka zapłonowa , a zaciski na wężach niestety nie są skręcane , tylko zwykłe klamry , więc się trochę pomęczę żeby je zdjąć , w niedzielę wreszcie wolny dzień to się tym zajmę , na razie samochód poszedł w odstawkę , myślałem o zastosowaniu zwykłego kolanka wodnego , połączyć , skręcić opaskami i na razie do wiosny musi wytrzymać .
Kml89955
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: vw golf3
Silnik: 1.4abd 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

29 Sty 2017, 18:36

No dobra , połączyłem przewody , zrobiłem obejście i już jest ok , płynu nie ubywa. Na razie chyba kupię nagrzewnicę elektryczną z zasilaniem pod zapalniczkę , widziałem na allegro , myślę że to całkiem dobra opcja , przynajmniej na razie .
Kml89955
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: vw golf3
Silnik: 1.4abd 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

31 Sty 2017, 11:25

Awaryjnie można z takiej nagrzewnicy korzystać. Tylko pamiętaj, żeby odłaczać wtyczkę jak silnik nie pracuje, żeby uniknąć rozładowania aku. No i musisz tak czy inaczej kontrolować stan naładowania aku, żeby się nie okazało któregoś ranka, że aku jest rozładowany. Pamiętaj, że takie nagrzewnice potrafią brać sporo prądu i może się okazać, że altek nie jest w stanie doładować aku przy pracującej nagrzewnicy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000