Golf 3 szarpie na LPG BRC fly sequent 24

23 Maj 2010, 18:03

VW Golf 3, 1995, 2.0 (wersja amerykańska), BRC fly sequent 24
Więc sprawa wygląda tak

Na zimnym silniku wszystko ok, od temp 70°C w górę szarpie na gazie zwłaszcza gdy silnik ma ciężko chociaż przy normalnej pracy też szarpanie występuje najczęściej przy przyśpieszaniu(1000-3500 obrotów wyżej ok), przy stałej jeździe na stałych obrotach jest w miarę ok (na benzynie wszystko ok żadnych szarpań)
I pyt. czy to lambda ? czy w tej instalacji lambda odpowiada w ogóle za jazdę na gazie ? czy to raczej wina rozregulowania instalacji.
Byłem u mechanika i spalanie na gazie i na benzynie wyszło za duże i powiedział że to raczej spalona sonda ale z drugiej strony nie chcę wyrzucać nie potrzebie kasy na lambde jak to może tylko wina regulacji.
P.S
Ostatnio zauważyłem też że silnik grzeje się tylko do 80°C dawniej było wszystko normalnie czyli około 90 °C
leon111
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Gdańsk

23 Maj 2010, 21:34

Raczej spalona sonda? Toż to nie mogł sprawdzić czy działa?
Sonda Lambda jest b. ważna przy gazie, to do jej odczytów dobierane są korekcje czasów wtrysku, dlatego ważne jest, aby była w dobrym stanie.
zywy
Początkujący
 
Posty: 62
Miejscowość: Lubin

23 Maj 2010, 21:36

Tak tylko czy w mojej instalacji sonda lambda w ogóle za coś odpowiada, czytałem gdzieś że w instalacji IV generacji lambda nie ma wpływu na pracę silnika na gazie. Sam już nie wiem ;]
leon111
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Gdańsk

23 Maj 2010, 21:42

Odpowiedź masz w 2 poście. Wymień sondę, podjedź do gazownika na regulację i szarpanie powinno przejść.
zywy
Początkujący
 
Posty: 62
Miejscowość: Lubin

31 Maj 2010, 17:16

Sonda wymieniona i... bez zmian :/
Czy mogą być to jeszcze te nieszczęsne przewody zapłonowe ?
leon111
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Gdańsk

02 Cze 2010, 00:10

Napisałeś jedna ważną rzecz - samochód grzał się do 90 st, a teraz tylko do 80 i to może być powód szarpania. Możesz mieć niedogrzany reduktor gazowy, który niedostatecznie dogrzewa gaz. Po jeździe na jakimś odcinku zatrzymaj auto, zgaś silnik i po otwarciu maski dotknij reduktora - ma być tak gorący żebyś nie mógł na nim utrzymać ręki. Jeśli będzie letni przyczyny należy szukać w układzie chłodzenia silnika czyli zapewne w termostacie.
Druga rzecz to układ zapłonowy, ale zacznij od sprawdzenia temperatury reduktora.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Chevrolet Corvette C7 - 4 potężne końcówki wydechu
    Amerykanie słyną z zamiłowania do sportowych samochodów z potężnymi silnikami. Ale czasami ich mania wielkości dotyka również pozostałych części samochodu. Dowodem tego może być Chevrolet Corvette 7. generacji. ...

06 Lip 2010, 18:32

Czy niedziałający termostat może być przyczyną większego spalania na LPG ?
leon111
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Gdańsk

11 Lip 2010, 23:24

oczywiście i to znacznie.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

12 Lip 2010, 15:22

Swojego czasu też miałem problemy z delikatnym szarpaniem przy dodawaniu gazu.Jak jechałem ze stałą już prędkością to było ok ale gdy dodawałem gazu,to były szarpnięcia. Działo się to na lpg a na benzynie było ok. Gazownicy wyjezdzili 180km dookoła warsztatu i nic nie znalezli a czyścili nawet przepustnicę i wymienili reduktor na nowy (instalacja była na gwarancji),kopułkę i palec z aparatu na nową .Jak już niby uporali się z problemem,to auto było na gazie tak wyregulowane,że nie chciało przyspieszac,a po 20km zapalił się "check" na stałe.Sam już nie wiedziałem gdzie szukac.
W końcu zacząłem sam szukac przyczyn ale kable ,filtry i świece były prawie nowe.Pomagało znaczne przyspieszenie zapłonu ale...silnik wtedy chodził jak traktor więc to nie było rozwiązanie. Układ zapłonowy ok więc ryłem pod maską ... Na tym forum padło stwierdzenie,które wydawało mi się prawdopodobne i poszedłem jego tropem i jak się okazało słusznie. Chodziło o to,że instalacja lpg jest bardziej czuła na zakłócenia w obrębie dolotu powietrza od PB. Tak więc na benzynie jedzie ok ale na gazie może szarpac !!!
Znalazłem pęknięcie wzdłużne na jednym z wężyków z powietrzem...
Problem zniknął całkowice :grin:
Szkoda tylko,że fachowcy od lpg w warsztacie nie znalezli tej przyczyny przez 2 dni,rozregulowali instalację i wyjechali 180 km...

Wez może zanim wymienisz tę sondę lambda (na benzynie jest ok więc pewnie to nie ona) przejedz okiem i palcami po wszystkich połączeniach przewodów z powietrzem czy nie ssie lewego jak było u mnie !!! Takie zbadanie przewodów nic nie kosztuje!!!
:wink:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sie 2010, 20:31

Już lekkie szarpanie minęło a pojawiło się... straszne szarpanie na zimnym silniku tzn. odpalam czekam aż się ugrzeje trochę gazu i wskakuje na lpg, jadę 1 ok 2 ok 3 trochę więcej gazu i straszne szarpanie jak dodaję gazu powoli to ok ale jak wcisnę pedał do końca to tak szarpie że chce wyrzucić z drogi :./ podskoczy sobie tak z 3-4 razy i wtedy jest wszystko ok
co do biegu 1 i 2 to też szarpie ale nie tak mocno
leon111
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Gdańsk