Golf 3 vs krawężnik

26 Lis 2017, 00:15

Witam Was drodzy forumowicze!

Jadąc wczoraj do pracy szukałem miejsca do zaparkowania mojego golfika. Zdecydowałem się przejechać przez wystający z drogi nierówny krawężnik dzielący dwa place asfaltowe. Przednimi kółkami pokonałem przeszkodę pomału bez problemu i w tej samej chwili usłyszałem hałasy z podwozia. Trochę się przeraziłem i chyba w tym samym momencie fura mi zgasła. Odpaliłem, spróbowałem wycofać, ale czułem opór więc pojechałem do przodu tak żeby tylnymi kółkami pokonać nieszczęsny krawężnik. Dobiłem do miejsca parkingowego słysząc zgrzyty z przodu samochodu po czym wyszedłem oszacować straty.

Okazało się, że chlapacz z przedniego lewego koła wisi luźno przytrzymany do plastikowego nadkola wkrętami. Wykręciłem ten chlapacz, luźne nadkole wcisnąłem tak, żeby się nie bujało blisko koła. Po pracy jadąc do domu było w porządku. Właściwości jezdne bez zastrzeżeń z wyjątkiem hamowania, bo wtedy coś mi szura w nadkolu. Im gwałtowniej hamuję tym mocniej szura.

Pytanie do Was: czy na skutek takiej przeprawy przez krawężnik mogłem coś poważnego uszkodzić? A może to tylko nadkole (wtedy jakoś samemu zamocuję)? Muszę pokonać furą niedługo ze 100km i wolę uniknąć niespodzianek po drodze.
bcball
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 06 03 2011
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Golf 3
Silnik: 1.9 TDi
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

26 Lis 2017, 11:39

Napewno szybciej i korzystniej by Ci było w tym czasie co pisaleś post pójść pod auto i dokładnie obejrzeć. Nadkole przykręć tak jak ma być. Uszkodzić mogłeś wszystko, nie wiemy nawet czy krawężnik był wysoki. Sprawdź w jakim stanie są klocki bo to one mogą szorować, wcześniej może tego nie dostrzegałeś a teraz dobrze się wsłuchujesz.
Ostatnio edytowany przez Kao, 26 Lis 2017, 17:32, edytowano w sumie 1 raz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16662
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Lis 2017, 12:28

Nie no, hamulce w porządku. Podczas hamowania nic nie drga i nie czuję żadnej zmiany. Przez krawężnik przednimi kółkami normalnie przeskoczyłem. Dotychczas wszystko ładnie i cicho trybiło podczas jazdy. Od spodu też patrzone. Do podwozia przymocowana jest osłona i raczej ochroniłaby podzespoły za przednimi kołami.
bcball
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 06 03 2011
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Golf 3
Silnik: 1.9 TDi
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

26 Lis 2017, 15:30

bcball napisał(a):, luźne nadkole wcisnąłem tak, żeby się nie bujało blisko koła.

Nadkole nie ma być wciśnięte, tylko przykręcone do błotnika śrubami. Przykręć je, popatrz, czy nie jest gdzieś zniekształcone. Podejrzewam, że to szuranie podczas hamowania, to ocieranie koła o to właśnie nadkole, Podczas normalnej jazdy nie szura, bo podczas hamowania przód auta opada zawsze lekko w dół. Im gwałtowniej się hamuje, tym bardziej przód auta opada w dół. I wydaje mi się, że to będzie powodem szurania. A wystarczy, że nadkole jest krzywo osadzone z jednej strony, nawet delikatnie, to z innej strony będzie za nisko. Dla pewności możesz nawet to nadkole zdemontować, by je wyeliminować.
Zerknij też na osłony silnika, jak masz, czy któaś nie wisi za nisko - podczas tego wjeżdżania na krawężnik mogłeś którąś zsunąć z zaczepów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Lis 2017, 15:27

MotoAlbercik nie bez powodu jest tutaj moderatorem. Wystarczyło wkrętem zamocować luźną stronę nadkola i problem znikł. :)
bcball
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 06 03 2011
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Golf 3
Silnik: 1.9 TDi
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

29 Mar 2018, 13:03

MotoAlbercik napisał(a):przykręcone

[...] i to jest znawca :lol: :ok:
:)
marcin6251
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: ...
Prawo jazdy: 0- 0-2003
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bmw E39
Silnik: 2.0 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpiecznie dla pieszych od września
    Co roku od września rośnie liczba wypadków z udziałem pieszych. Ten niebezpieczny dla niechronionych użytkowników ruchu okres trwa w Polsce aż do stycznia. W 2022 roku najwięcej osób odniosło obrażenia ...