Golf 3 - zalewanie, duże spalanie, diagnostyka błędów

19 Lis 2015, 20:39

Witam, swojego golfa kupiłem całkiem nie dawno (1.6 75km), od początku było tak, że autko prawdopodobnie zalewa.
Przy gwałtowniejszym hamowaniu obroty spadają, po czym silnik gaśnie.
Początkowo myślałem, że to od gazu i zająłem się jego regulacją, lecz na benzynie jest to samo.
Spalanie gazu wynosi po mieście około 15 litrów, najmniej udało mi się osiągnąć 10l/100km po trasie.
Jaka może być tego przyczyna?
Zaraz po kupnie podpinałem komputer i z błędów silnika pokazało dwa:
1. 00515 Czujnik położenia wałka rozrządu (hallotronowy) (G40) Brak sygnału
2. 00525 Sonda Lambda (G39) Zwarcie z zasilaniem przejściowym
Przy czym drugi błąd dało się skasować, a pierwszego nie.
Czy to może być od tego czujnika położenia wałka rozrządu?
Gdzie tego szukać, jak to sprawdzić itd..?
Z góry dziękuję za pomoc :)
rafal1730
Początkujący
 
Posty: 54
Miejscowość: Warszawa

19 Lis 2015, 20:44

rafal1730 napisał(a):0515 Czujnik położenia wałka rozrządu (hallotronowy) (G40) Brak sygnału
Przy diagnostyce na unieruchomionym silniku ten błąd należy pominąć . W tym silniku przy w/w warunkach zawsze występuje i jest to normalne
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lis 2015, 20:52

Silnik podczas diagnostyki faktycznie był unieruchomiony.
Dlaczego więc aż tyle pali i gaśnie?
Przewody i świece były wymieniane.
rafal1730
Początkujący
 
Posty: 54
Miejscowość: Warszawa

19 Lis 2015, 20:57

Masz tam LPG ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lis 2015, 20:59

Tak, zwykły gaz, pierwsza lub druga generacja (nie wiem nawet jak to odróżnić).
Dwie śrubki od regulacji, na parowniku i na wężu.
rafal1730
Początkujący
 
Posty: 54
Miejscowość: Warszawa

20 Lis 2015, 08:52

jeśli sonda lambda daje wadliwe dane to będzie auto zalewać i będzie duże spalanie, naprawa pojazdu nie polega na kasowaniu błędów
ale jeśli tam masz 2 generacje gdzie nie ma odczytu danych z sondy to przyjżyj się jeszcze ciśnieniu z reduktora gazu, częśto jeśli jest zbyt wysokie dzieją się podobne cuda
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Toyota Mirai - 1000 km zasięgu w następnej dekadzie
    Toyota realizuje ambitne plany rozwoju bezemisyjnego transportu opartego na wodorze. Jak donosi Reuters, firma podwaja inwestycje w samochody z wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCV). W planach są nowe modele aut osobowych ...

20 Lis 2015, 09:40

Dzieje się tak nie tylko na gazie, więc to raczej nie od ciśnienia redaktora gazu.
Jak więc zdiagnozować i naprawić tą sonde? Gdzie jej szukać?
rafal1730
Początkujący
 
Posty: 54
Miejscowość: Warszawa

20 Lis 2015, 10:44

sonda lambda jest wkręcona w wydech, steruje dawką podawanego paliwa
warto kupić porządną sondę a nei najtańszy zamiennik, szybko się zwraca :mrgreen:

ogólnie zanim wymienisz lepiej sprawdzić na oscylatorze czy działa, choć koszt sondy do golfa nie będzie tragiczny :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

20 Lis 2015, 11:43

rafal1730 napisał(a):Jak więc zdiagnozować i naprawić tą sonde?

Błąd
rafal1730 napisał(a):0525 Sonda Lambda (G39) Zwarcie z zasilaniem przejściowym
możesz mieć od instalacji LPG , np niewłaściwa emulacja sondy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lis 2015, 12:33

To jak się w ogóle za to zabrać?
rafal1730
Początkujący
 
Posty: 54
Miejscowość: Warszawa