GOLF 4 1.4 16V 1998r. Problem z wentylatorem

01 Cze 2019, 10:20

Witam mam problem z samochodem, autko się przegrzewa po jakimś czasie jazdy, najpierw dobija 90 st, potem chwilę stoi tak i zaczyna przekraczać, w takiej sytuacji natychmiast się zatrzymywałem i starałem się go schłodzić delikatnie odkręcając korek od zbiorniczka wyrównawczego. Pytanie, dlaczego może się przegrzewać, termostat niedawno wymieniałem na nowy, także wątpię, żeby to on był winowajcą. Nie zauważyłem też w ogóle, żeby chodziły wentylatory chłodnicy. Zwarłem je wczoraj na krótko przy wtyczce od termowłącznika i chodzą, Może sam termowłącznik walnięty? Proszę o poradę i z góry dziękuję :)
bodek98
Nowicjusz
 
Posty: 7

02 Cze 2019, 12:02

bodek98 napisał(a): w takiej sytuacji natychmiast się zatrzymywałem i starałem się go schłodzić delikatnie odkręcając korek od zbiorniczka wyrównawczego.

Otwieranie korka z gorącym płynem nie jest dobrym pomysłem...Pisaliśmy o tym wiele razy, a i w instrukcji samochodu na pewno też jest taka informacja.
Do ilu wzrasta temperatura podczas jazdy? Wentylator powinien włączyć się na 1 biegu między 92 - 97 stopni, drugi bieg 100 - 105 stopni. Wersja temp dla silnika bez klimy i jednego wentylatora. Termostat zaczyna się otwierać przy około 85 stopni, a całkowite otwarcie jest przy 105 stopniach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Cze 2019, 12:26

Wyciągnąłem termostat i sprawa raczej rozwiązana, trzpień termostatu po prostu wypadł i był wciśnięty w tą dziurkę na której powinien się opierać cały termostat. Czyli winowajcą był ten pan, tylko dziwi mnie to, gdyż był to nowy świeżo kupiony termostat. Z kodem silnika i nr VIN się zgadzał, mimo że od poprzedniego wyglądem się mocno różnił... Jaki kupić termostat zeby była pewność, że bedzie sprawny?
bodek98
Nowicjusz
 
Posty: 7

02 Cze 2019, 13:04

Termostat najlepiej kupować wg numeru VIN albo jeszcze lepiej wg kodu silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Cze 2019, 15:38

MotoAlbercik napisał(a):jeszcze lepiej wg kodu silnika
Tak chyba jest najlepiej. Czyli wyszukać po VIN i sprawdzić czy zgadza się z kodem silnika. Wtedy powinno być ok.

@bodek98 Wymieniłeś już ten termostat i ten nowy działa poprawnie?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

07 Cze 2019, 22:35

Jeszcze tego nie zrobiłem, znajomy jeszcze mi doradził, żebym wymienił cały króciec bo może być ułamany czy gdzieś uszkodzony i dlatego trzpień wypadł
bodek98
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowa EkoJazda
    Jak jeździć ekologicznie i ekonomicznie zimą? Zasady są te same o każdej porze roku, ale w trudnych warunkach pogodowych, niskich temperaturach mają jeszcze większy wpływ na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu ...

11 Cze 2019, 09:28

Ok, daj znać jak to zrobisz czy pomogło. Warto by było dociągnąć temat do końca :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!