Suzuki Swift Sport 1.6 125 km/zbiorniczek wyrównawczy/chłodzenie

14 Cze 2019, 10:00

Witam,
chciałem się dopytać Was o zdanie, spotkało mnie dziwna sytuacja podczas oględzin ww. samochodu. Ogólnie oglądałem ww. auto i tak zbiornik wyrównawczy był pusty (odrobina płynu (wody?!) na dole. Sprawdzałem po jezdzie testowej, a sama jazda dobre poł godziny korki, trochę rozsądnego pałowania. Wskazówka temp. nie przekroczyła nawet połowy. Ciężko powiedzieć czy nie było tam jakiegoś druciarstwa, ale start ok, opdala od razu, silnik rowno pracuje nie dymi itd., itp. Ale nie chce mi się wierzyć, ze mozna jezdzic z pustym zbiorniczkiem. Co ciekawe sam zbiorniczek zabezpieczony korkiem, ktory mozna sobie podnieść - tj. na bank nie zapewnia szczelności układu. Co jest poza tym co wiem i nigdy sie z nie spotkalem z tym tu to co usłyszałem - w tym modelu wartość mierzy się przez chlodnice, a sam zbiornik sluży do zrzutu nadmiaru płynu (nie fachowo to powtarzam), no ale. Silnik to m16a z gazem
Bażant
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 03 11 2017
Auto: Nie mam

14 Cze 2019, 14:34

Bażant napisał(a):Wskazówka temp. nie przekroczyła nawet połowy
Ale połowy czego bo jak skali to przeważnie wskazówka w połowie oznacza prawidłową temperaturę :) chyba że połowy prawidłowego wskazania. Przy takiej pogodzie i jeździe to nawet bez termostatu wskazówka powinna wskoczyć spokojnie na 90 stopni.
Bażant napisał(a):Co ciekawe sam zbiorniczek zabezpieczony korkiem, ktory mozna sobie podnieść - tj. na bank nie zapewnia szczelności układu.
Korek powinien być odkręcany inaczej w układzie nie powstanie ciśnienie. Trzeba było jeszcze sprawdzić czy na zbiorniczku masz zaznaczone min. i max. Generalnie jak było mało płynu przy zimnym silniku to powinno być go trochę więcej przy rozgrzanym układzie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

14 Cze 2019, 16:02

ad wskazówka: wskaźnik temperatury silnika w połowie części przed hot
ad korek: w sensie, że wystarczy podnieść, nie jest mocno zakrecony, kladziesz rękę zaciskasz i podnosisz.

PS Swift sam w sobie jezdzil bardzo fajnie
Bażant
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 03 11 2017
Auto: Nie mam

14 Cze 2019, 16:48

napisał(a):Korek powinien być odkręcany inaczej w układzie nie powstanie ciśnienie.
Nie w tym układzie . Tutaj właściwy korek jest na chłodnicy. Zbiorniczek wyrównawczy właściwie robi tutaj za zasobnik. Jego korek nie może być szczelny. Prawdopodobnie ma i tak dziurkę odpowietrzającą :D Rozwiązanie jak w 125p.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy zawsze trzeba kupować nowy akumulator?
    Zimny, mroźny poranek. Twój samochód pokryty lodem po minusowej temperaturze w nocy. Wsiadasz, chcesz jak najszybciej go odpalić i rozgrzać. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce silnik jednak ani drgnie. Akumulator ...