Golf 4 1,8T jak kupić najlepiej

06 Sie 2018, 15:40

Schuler napisał(a):Ibiza fajna tylko jeden problem czy warto po takie auto jechać 500 km?


linki akurat były przykładowe.

Schuler napisał(a):Cordoba bezsensu, wnętrze jakby miał 430 tys przebiegu a nie 130, no i cena też widać niska, pewnie kolejny trup z kolekcji.


niestety uroki tych Cordób i Ibiz,przy 150-200tys.km wnętrze wygląda jakby miało 400tys.. cena akurat ok,poczytaj jakie ma wady..

Schuler napisał(a):Poza tym czy ta wersja nie powinna być cała lakierowana?


niee..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

06 Sie 2018, 16:24

Do autora: auto kupilem od zaufanego kolegi ktory wlozyl w nie 5tys (turbo, caly rozrzad, zawias przod oraz inne pomniejsze pierdoly). Ja zrobilem hamulce (swap na 320/288 z b7 3.0tdi), nowy n75 i dv. Za to wszystko z robocizna poszlo z 3 tys. Takze wez pod uwage ze na spokojnie mozesz podobnie dolozyc do 1.8t. Do tego moj to 2004 rocznik i z niewielkim jak na to auto przebiegiem. Jak kupisz starsze 1.8t nawet diagnostycznie jest ciezko sprawdzic dlaczego auto nie jedzie i co sie zrypalo z osprzetu.
Masz na to wszystko kase? Kupisz trupa 1.4 za 8 tys, do tego sam swap z 5 tys, a nastepnie dolozysz w auto kolejne 5 tys bo tez nie wiesz w jakim stanie kupisz silnik. Do tego wez pod uwage ze wersje 1.4/1.6 maja slabsze hamulce, mniej sztywny zawias itp. Zwiekszasz moc przy swapie to trzeba tez zmienic te rzeczy zeby sie nie zabic.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

06 Sie 2018, 16:43

galakty napisał(a):Ale to można odświeżyć (chciałeś robić swapa a przeszkadza Ci regeneracja wnętrza?).


Spoko 150 euro dekory do Ibizy/Cordoby, do tego naprawa wyświetlacza pewnie z 300 zł, tapicer ze 150 zł itd..i wszystko się zrobi
To po co w ogóle sprawdzać przebieg? Jak można całe auto zrobić jak w fabryce.

Barol napisał(a):niestety uroki tych Cordób i Ibiz,przy 150-200tys.km wnętrze wygląda jakby miało 400tys.. cena akurat ok,poczytaj jakie ma wady..
Ok i na tym się skończy? obawiam się że nie to tylko te najbardziej lajtowe, na żywo okaże się że jeszcze 10 innych rzeczy jest do roboty...


Ja muzeum nie zakładam ja chce auto którym będę śmigać i to jest ten problem że większość 1,4 ma w dużo lepszym stanie wnętrze stąd pomysł swapu no ale ok przeżyje.

To jest ten kłopot że się robi wszystko po kolei w takich autach, a kosztują 10 tys czyli do 20 łatwo dobić.


a tak w ogóle to rozmawiamy o Golf 4 czy 5?
1,4 za 8 tys to trup?? to ile ma 1,6 kosztować albo 1,8T? 20 tys?
Schuler
Nowicjusz
 
Posty: 37
Prawo jazdy: 09 10 2007
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Golf VI
0

06 Sie 2018, 16:50

A może takie coś zainteresuje?
https://trends.com.pl/scirocco-ii-1-8t- ... ap-trudny/

wsadzili do Scirocco mk2 1,8T rozkręcony na 270 KM- całość 18.000 zł wyszła


Generalnie apropo swapu i cen to warto popytać u tych gości - Genowefa Garage:
http://genowefa-garage.pl/projekty/golf ... -mk1-1-8t/

albo tutaj projekt Trabanta 1,8T 225 @ 300 KM
http://gregor10.pl/trabant-1-8t-bam-qua ... m-stage-2/


popytaj labo poczytaj na forum VW w dziale nasze auta - mk4 tam sporo osób wsadzało 1,8T do 1,4 albo 1,6

a tak w ogóle to nie wiem czy Anglik nie bedzie lepszą opcją - tam jest wsio to samo - kwestia przekładki lub inna opcja - szukanie uderzone np z DE za mniejszą kasę.
Ostatnio edytowany przez Pionek 06 Sie 2018, 16:56, edytowano w sumie 3 razy
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

06 Sie 2018, 16:51

Schuler napisał(a):obawiam się że nie to tylko te najbardziej lajtowe, na żywo okaże się że jeszcze 10 innych rzeczy jest do roboty...


człowieku to jest auto kilkuletnie.. tam zawsze coś będzie do roboty.. :roll:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

06 Sie 2018, 16:52

Ja wymiękam, po prostu nie dam rady dłużej brać udziału w tym temacie. Ciągle gadasz że oryginały 1.8T to trupy, a za chwilę chcesz kupować coś za 6-7k i ładować słupek (który trupem nie jest, bo ktoś go wyciągnął z auta). Może koledzy wytrwają, ja znikam (a nie chcę dostać ostrzeżenia za wulgaryzmy).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Samochód dla niepełnosprawnego kierowcy
    Odsetek osób niepełnosprawnych w Polsce wynosi ponad 12% mieszkańców, czyli 3,1 mln obywateli. Podobnie sytuacja kształtuje się w całej Europie. Najczęstszą przyczynę niepełnosprawności stanowią schorzenia układu ...

06 Sie 2018, 17:19

mike napisał(a):oho, zaczynamy zabawę "pytam się, bo się nie znam, ale i tak wiem lepiej"

Ja bym powiedział inaczej- "pytam się, bo chcę trochę po prowokować i wywołać dyskusję na parę stron, z której wyniknie jedna wielka przepychanka"
Od 2-3 lat podobny temat pojawia się co parę miesięcy i prawie zawsze dotyczą Golfa, przeważnie IV, ale raz też był o V GTI i bodajże raz o Audi(i pewnie parę innych, których nie widziałem). Styl pisania oraz argumenty zawsze są bardzo podobne.
Dziwie się, że jeszcze tyle forumowiczów łapie się na ten troll i dokarmia tego jegomościa...
Forumowicze z dłuższym stażem zapewne pamiętają użytkownika Lov{...}. Po tym jak przestał udzielać się na forum, zaczęły powstawać takie idiotyczne tematy, także sugerował bym zamknąć ten temat i odpowiednio traktować przyszłe próby trollowania...
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI
3

06 Sie 2018, 17:30

Tylko że takie tematy to codzienność forum
Pierwsze auto za 5-10-15 tys albo BMW e90 czy Audi A4, turbo benzyna do 30 tys itd..i tak się toczy życie forum
BMW 3.0d czy Audi 3,0 TDI itd..
To co wszystkie tematy pozamykać bo się powtarzają albo trollowanie?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
1

06 Sie 2018, 17:57

@galakty
Przylaczam sie i spadam z tego tematu. Autor juz dawno podjal decyzje i uwaza ze jest najmadrzejszy a wszelkie argumenty splywaja po nim jak krople deszczu.
Dla mnie moze nawet kupic malucha lub poloneza i wstawic 1.8t. Wyjdzie taniej.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
1

06 Sie 2018, 18:35

oczywiście Swapować, swapować, swapować, kupić 1.4 i swapować :ok:
jak ktoś chce to co mu odradzać jak i tak to zrobi, jeden będzie swapował na 1.8T za 2500,-- a drugi kupi auto do driftu za 3000,-- i tacy też są potrzebni.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie
0

07 Sie 2018, 09:23

pkc napisał(a):Forumowicze z dłuższym stażem zapewne pamiętają użytkownika Lov{...}. Po tym jak przestał udzielać się na forum, zaczęły powstawać takie idiotyczne tematy, także sugerował bym zamknąć ten temat i odpowiednio traktować przyszłe próby trollowania...


To samo sobie pomyślałem jak przejrzałem ten temat - chyba nawet kiedyś rozmawialiśmy o tym prywatnie :D
Swoją drogą ciekawe zjawisko skąd biorą się takie masochistyczne skłonności - sprowokować, żeby zostać zbluzganym :/
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
0

07 Sie 2018, 09:28

Ja bym taki pewny nie był, czy to trolling...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

07 Sie 2018, 12:49

No ja tez mam podobne zdanie jak Galakty, trolling- nie sądze
3/4 rzeczy o których pisze autor poza może swapem itp to prawda, oglądałem Audi TT dla zniewieściałych facetów :mrgreen:
i jeśli ich stan jest taki kiepski to co tu mówić o G IV czy A3 z tym silnikiem?

Poza tym ludzie myślą, że skoro 1,8T był przez lata tak jak 1,9 tdi uważany za cudowny jak woda w Licheniu to tylko wsiadać i jeździć a tak to nie jest.
Generalnie można by przyjąć zasadę że większość aut w okolicach 20 lat ma już dosyć a te ala sportowe szczególnie.
No ale swap to jest troszkę odważny temat :)
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

07 Sie 2018, 13:30

Na dzisiejsze czasy 1.8t to nadal bardzo dobry silnik jak chodzi o niezawodnosc, koszty serwisowania czy podnoszenie mocy. Ale mowa tu o np bfb, bex, bam, avj, a nie starej generacji z golfa 4. Tam nie ma jak diagnostycznie sprawdzic co padlo, a mechanikom tez nie chce sie w to bawic. A jak nie sprawdzisz to mozna wymienic pol auta, a osprzetu ktory po latach potrafi platac figle w 1.8t troche jest.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

07 Sie 2018, 17:27

To znaczy no BAM jako topowy silnik 1,8T występujący w S3 czy Cuprze to też nie jest tak że każdy jeden super zdrowe a do tego drogi słupek, turbo K04 i robi się skarbonka i to nie mała.

1,8T to są dobre silniki ale jak są zdrowe, natomiast znalezienie zdrowego to już powoli graniczy z cudem bo te auta mają naście lat i olbrzymie naloty przez co z super silnika robi sie padlina która mocy nie trzyma, smaruje turbo olejem i kopci np.

Myślę że Golf VI R byłby statystycznie w dużo lepszym stanie niż taka Cupra czy S3 8L na 1,8T gdyby wziąć 4 pierwsze z ulicy.
w 1,8t jest sporo rzeczy do roboty, turbo które siada itd
w kiepskim 2,0 TFSI/TSI ma wady fabryczne ale bolączki wieku i przebiegu jeszcze nie dotyczą.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0