Passat LPG

12 Sie 2018, 21:05

Witajcie. Opiszę w skrócie moja bolączkę.
Posiadam seata ibize III 6l 1.4 55kW. Auto świetne, szkoda mi się z nim rozstawać, jednak sprawa się przedstawia następująco. Mieszkam w mieście, seat ma trasie pali bardzo mało (5.5l) jednak jazda po mieście generuje nawet 8 litrów (sic!). Brak w nim instalacji lpg co sprawia, że koszty sa spore przy małym użytkowaniu. Chcąc założyć gaz, wydać musiałbym około 2500 zł, do tego koniecznie wymiana sprzęgła, które wygląda jak kartka papieru oraz rozrząd plus łączniki stabilizatorow. Generuje to w sumie następne 2000 zł. Sumarycznie, biznes nieopłacalny wkładać przynajmniej 4500 zł w Auto, no bardzo skąpe. Po dłuższych namysleniach I wojny pomiędzy passatem A a6 c5 ustalo na VW.

Teraz sedno. Może być kombi, może być sedan, chodzi generalnie o jednostkę napędzana te B5. 1.6 102 KM czy 1.8T 150 KM? Stawiam na niezawodność i ewentualne tanie koszty naprawy (oby ich było jak najmniej). Co jest godne polecenia?

Dzięki za szczere wypowiedzi!
Fanolci
Nowicjusz
 
Posty: 7

12 Sie 2018, 21:08

Nie chce mi się zbytnio rozpisywać o tej godzinie, ale podsumuję krótko.

Spalanie w silniku 1.4 i utrzymanie Ibizy Cię przerasta, a pakujesz się w Passata z 1.8T oraz rozważałeś A6? Do miasta? Czy muszę cokolwiek więcej wyjaśniać?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Sie 2018, 21:11

Spalanie 8l benzyny w mieście w małym aucie to dalej drożej niż 12l gazu w większym aucie. Poza tym nikt nie pisał o tym, że kogoś nie stać. Jeżdżę tym autem ponad 3 lata I czas w końcu przeprosić się z gazem.
Fanolci
Nowicjusz
 
Posty: 7

12 Sie 2018, 21:16

Widzisz. Rzecz w tym, że ja wcale nie miałem na myśli utrzymania jako spalania benzyny czy gazu, to koszt pomijalny...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Sie 2018, 21:22

Więc się nie zrozumieliśmy. Głównie chodzi o same paliwo. To najwięcej kosztów generuje. Jeśli chodzi o amortyzację auta, wiadomo jak w każdym, trzeba coś robić, stąd ten mój temat na tym forum. Jaka jednostka jest najmniej awaryjna. Szukam czegoś podobnego do mojego 1.4, gdzie przez 3 lata w całym aucie oprócz olejow I filtrów wymienilem akumulator, 2 cewki, gorne łożyska amortyzatorów I klocki. Także jednostka praktycznie bezawaryjna. Jeśli nie umiesz mi pomoc, podziękuje za twoje wypowiedzi (bez ironii).
Fanolci
Nowicjusz
 
Posty: 7

12 Sie 2018, 21:28

Ale Passat 1.6 wcale nie spali mniej niż w.w 8l, a do tego dynamika i elastyczność to pojęcia równie obce w tym aucie, co pełna lodówka u studenta.
No i po drugie, trzeba liczyć się z tym, że Passata/a6 nikt nie sprzeda Ci w stanie bez wkładu, czyli wsadzenie 3-4k też nie będzie abstrakcją.

Jaki w ogóle planujesz budżet na "nowe" auto?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zaplanować powrót z wakacji?
    Wracając z urlopu samochodem należy zadbać o odpowiedni odpoczynek, zaplanować postoje i utrzymywać prędkość zgodną z przepisami. Odpowiedni odpoczynek Kierowca powinien być wypoczęty i wyspany. Najlepiej podróż wcześniej ...

12 Sie 2018, 21:31

Nie znam obecego rynku aut stąd moje zapytanie. Powiedzmy 8k na nowe Auto, jeśli będzie pewne, że posłuży mi ponad 3 lata, mogę dac 10.
Fanolci
Nowicjusz
 
Posty: 7

12 Sie 2018, 21:49

Poszukaj raczej A4 B5 / Passata B5 ale w zwykłym 1,8 bo 1,8T ma sporo osprzętu i może być niezłą skarbonką.
za to 1,6 w takich autach to nieporozumienie.
A może ewentualnie taki Accord VI 1,8 jak moj? skoro idziemy w ten segment?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sie 2018, 21:54

Nie zrozum mnie źle, jednak mam uprzedzenie do japoncow I pochodnych.

Jeśli chodzi o a4, nie ma ona aluminiowego zawieszenia? Mieszkam w Olsztynie I tu jest porażka z drogami A boję się o to.

Powiedz mi jeszcze, skąd ta popularność I przedrostek "niezawodny " 1.8t, skoro zwykły wolnossak jest w tym wypadku według Ciebie lepszy? Pytam, bo nie wiem.
Fanolci
Nowicjusz
 
Posty: 7

12 Sie 2018, 22:08

A4 jak i Passat ma wielowahczowe zawieszenie, więc trzeba sprawdzić bo jak wybite no to kasę trzeba szykować, ale wystarczy podjechać na skp, no chyba kota w worku nikt nie będzie kupować.

1,8T było niezawodne naście lat temu, te auta teraz mają swoje naloty, do tego właśnie magia tej niezawodności powoduje że się nie wymienia nawet często oleju, turbo może mieć popękane żeliwo, może kopcić, Uszczelka głowicy do roboty itd, wycieki.
Jak chcesz to szukaj ale te auta nowe nie są, raczej nie znajdziesz takiego który miał tydzień temu regenerowaną turbinę, albo wymieniony kompletny zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym.

Wolnossak jest lepszy bo ma zwykłe sprzęgło, nie ma turbiny i nie był traktowany jako "dynamiczne auto ala sportowe" do wyścigów
Pewnie w mniejszym zakresie był katowany na zimnym,
rób jak uważasz możesz szukać 1,8t
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sie 2018, 22:12

Więc szukam zwykłego 1.8. Na co zwracać uwagę? Jakieś szczególne sygnatury silnika czy po prostu, byle 1.8 z instalacją najlepiej BRC albo STAG?
Jeszcze jedno pytanko, czym się różniły wersję FL? Chodzi mi o mechaniczny punkt widzenia.
Fanolci
Nowicjusz
 
Posty: 7

12 Sie 2018, 22:47

FL niby to samo, ale np.w teście zderzeniowym euroncap auto wypadło dużo lepiej. Ponadto zmieniła się gama silników i zamiast 1.8 20V jest 2.0 20V, który lubi brać olej (0,5l na 1000km a nawet więcej).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

13 Sie 2018, 04:39

Czyli najlepiej b5 do 1.8. Konkretne sygnatury silnika czy już bez różnicy?
Fanolci
Nowicjusz
 
Posty: 7