Golf 4 1,8T jak kupić najlepiej

07 Sie 2018, 17:55

A co takiego strasznego w tym 1.8t jest ze znalezienie zdrowego powoli graniczy z cudem, wszystko szroty i skarbonka?
Turbo k03/k03s/k04 jak kazde inne turbo. Osprzet ktory lubi padac (dv, n75, przeplywka, nieszczelnosci dolotu) jak w kazdym innym silniku z turbo i kosztuja grosze. Jak ktos ma leb na karku to kupuje kabel za stowke i po logach sam stawia diagnoze gdy cos sie zesra.
Caly silnik kosztuje 2-3 tys czyli grosze w porownaniu do innych silnikow. 1.8t nie jest drogie w eksploatacji ani w zasadzie nie ma bolaczek a ewentualne problemy sa banalnie proste do usuniecia. Chyba ze ktos niczego nie potrafi zrobic przy aucie.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

07 Sie 2018, 18:04

Co jest strasznego w 1,8T?
To że jak Ci padnie przepływka w takim Golfie wartym 8k, to zakup Boscha w ASO to jest 1/10 wartości auta, do tego regeneracja turbo kolejna taka stawka, UPG za 100 zł nie zrobisz...komplet sprzęgła z dwumasą 2 tys LUK, rozrząd 450 pasek + 400 łańcuch i napinacz zgadza się?
itd..myślisz że 20 letni student kupi za 8k takiego Golfa w kieszeni ma kolejne 20 tys na naprawy? Jeździ się aż się nie rozleci.

A co do BAM-a wszystko fajnie tylko K04 po regeneracji to 1500 pln, słupek 2500, (zwykłę 1,8T ok 1200 zł) skrzynia 6tka jest droższa od 5tki itd..inny kolektor, głowica, intercooler..
Te auta to są skarbonki, może Exeo z 2009 1,8T którego nikt nie chce bo wygląda średnio znajdzie się łatwiej w dobrym stanie ale nie 20 letnie samochody - marzenie ludzi co prawko zrobili i to takie z przebiegami 350 tys. km
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

07 Sie 2018, 18:17

Tu już nie chodzi o koszt części, tylko o to w jakim stanie są te auta i kto je kupuje. Najpierw miał je bogaty Niemiec, potem biedny Niemiec, potem Turek albo dwóch, następnie auto zjechało do Polski, miał je młody Sebix, katował, wyrywał laseczki, jak coś się popsuło i kosztowało więcej niż paczka fajek to hops na OLX i potem TY to kupujesz.

A zadbane egzemplarze swoje kosztują i moim zdaniem są zbyt drogie. Dla mnie górna granica to 10k. Golf jest stary, to 98 rok, przez jakiś mityczny silnik (1.8T jest dobry tylko dlatego, że oprócz niego nie było żadnego mocnego i dobrego silnika! 1.6, 1.8, 2.0 i na tym koniec, VR5/VR6 były fajne do gwarancji, dzisiaj już nie jeżdżą po ulicach) ma kosztować więcej? A co sobą reprezentuje? Rozumiem S3, R32 itp, ale nie zwykły Gulf z turbo.

Ja na miejscu autora poszedłbym w coś innego, np. Volvo z turbo. Nadal będzie kosztowne w utrzymaniu, ale jest szansa na szybsze znalezienie normalnego auta w normalnej cenie. No i brzmi lepiej.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

07 Sie 2018, 18:19

@Pionek
Ale ja nie mowie o golfie 4 za 8 tys zl bo w przypadku autora glupota takiego kupowac tylko o autach z 1.8t ktore kosztuja 20-30 tys. Nie wiem po co mialbym przeplywke w aso kupowac jak ori boscha kupie za 300zl...?
Rozrzad, dwumas i turbina to chyba kazdy silnik z turbo posiada. Chyba ze o czyms nie wiem i mnie oswiecisz? Tutaj sprzeglo z dwumasa spokojnie 300tys wytrzymuje, to nie diesel.
Zachowujesz sie jakbys mial jakas fobie na punkcie 1.8t a widac ze pojecie o tym silniku masz bardzo niewielkie.
Co z tego ze w bam inny kolektor wydechowy czy intercooler. W serii one nie padaja wiec po co wymieniac. Zeby kolektor popekal to musisz tam z 1,4b ladowac ale to potrzeba hybrydy, a ja mowie o serii i normalnej eksploatacji silnika.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

07 Sie 2018, 18:22

bartez90 napisał(a):tylko o autach z 1.8t ktore kosztuja 20-30 tys


To chyba jedyny sens kupna 1.8T, dołożenie do nowszego modelu.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

07 Sie 2018, 18:29

bartez90 napisał(a):Zachowujesz sie jakbys mial jakas fobie na punkcie 1.8t a widac ze pojecie o tym silniku masz bardzo niewielkie.


Ty dla odmiany masz ten silnik ale chyba nie wiesz jakie są ceny części..
Bosch przepływka za 300 zł? chyba w opakowaniu Boscha w środku Delphi który nie pracuje normalnie.
Tak sprzęgło i dwumas wytrzymują 300 tys ale te auta mają po 20 lat i 300 tys dawno na blacie.
Poza tym autor pyta o Golfa IV a nie o auto za 30 tys więc to troche zmienia postać rzeczy.
1,8T czy 1,9 tdi to są /były dobre silniki ale w zdrowych świeżych autach a te silniki od dobrych 10 lat już nie są produkowane więc i auta w których siedzą są zajechane i tyle, nie dziwi mnie fakt flustracji autora, też to zauważyłem oglądając parę sztuk Audi TT z tym silnikiem.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

07 Sie 2018, 18:35

Wiem jakie sa ceny i znam dobrze rynek. Nikt normalny do tych aut czesci w aso dawno nie kupuje. Popis swojej wiedzy dales juz w temacie gdzie wychwalales 4.2fsi... Dobra ja swoje wiem i stad spadam.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

07 Sie 2018, 18:42

Temat zamykam bo robi się tylko niepotrzebna dyskusja..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0