Golf 4 1.9 tdi 130 KM

24 Mar 2011, 23:00

Witam

mam problem z układem kierowniczym w moim golfie 4 a mianowicie, miałem wymieniana gumę lewego przegubu, koles wszystko niby zrobił jak być powinno ale po tej wymianie zaczeły sie dziać cuda... kierownica przy prostych kołach jest skrecona o kilkadziesiąt stopni i przy predkosci powyzej 40 km/h włącza sie na stałe esp.. nie wiem co jest grane, gosć umywa ręce mowiąc ze swoją robot wykonał prawidłowo, dlatego prosze was o pomoc bo nie wiem co sie dzieje i jak długo tak pojeżdze pozdrawiam
piotro4
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: katowice

24 Mar 2011, 23:11

piotro4 napisał(a):miałem wymieniana gumę lewego przegubu,
piotro4 napisał(a): kierownica przy prostych kołach jest skrecona o kilkadziesiąt stopni

W tym modelu przy takiej naprawie nie powinno nic się wiele zmienić.Jezeli jak piszesz kierownica jest skręcona to radze jechac i sprawdzić geometrie przedniego zawieszenia.Przed wykonaniem geometrii powiedz im zeby dokladnie sprawdzili czy wszystko jest prawidłowo zamontowane...
piotro4 napisał(a): przy predkosci powyzej 40 km/h włącza sie na stałe esp..

Wynika to napewno ze masz dośc mocno skręconą kierownicę...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

24 Mar 2011, 23:12

w teorii nie powinno się stać nic przy wymianie gum na przegubach, ale jeðź sprawdzić geometrię szczególnie sprawdź kąty, bo coś się zdaje że są źle ustawione, przy dużej różnicy dane z czujników mogą wychodzić poza zakres pracy kompa i wywala ESP
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Mar 2011, 23:15

pocieszny napisał(a): ale jeðź sprawdzić geometrię szczególnie sprawdź kąty,

W Golfie 4 kąty nie są regulowane...Jest tam jedynie mały zakres na dolnym sworzniu lub nawet nie/dokladnie nie pamiętam :oops: /
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

24 Mar 2011, 23:16

Skoro stało się to po wymianie osłony przegubu a do tego należy rozpiąć zawieszenie to sugeruję nieprawidłowy montaż . Jedz jak najszybciej-( tj powoli bo nigdy nie wiadomo co jest spartolone i żeby nagle np. wahacz się nie wysunął) do mechanika niech sprawdzi czy wszystko jest poskręcane jak należy. Bo dziwny przypadek że po wymianie osłony akurat coś się popsuło samo.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

24 Mar 2011, 23:20

Migi60 napisał(a):
pocieszny napisał(a): ale jeðź sprawdzić geometrię szczególnie sprawdź kąty,

W Golfie 4 kąty nie są regulowane...Jest tam jedynie mały zakres na dolnym sworzniu lub nawet nie/dokladnie nie pamiętam :oops: /
tak ale jak spiął i przestawił kąt to będą się cuda działy, z drugiej strony nie wiadomio jak przgub ściągał :mrgreen: może młotkiem dużym i wahacz nie trzyma już kształtu :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

24 Mar 2011, 23:25

pocieszny napisał(a):tak ale jak spiął i przestawił kąt to będą się cuda działy,

Kąt mógl przestawić jedynie przez niewłasciwy montaz półosi z przegubem i piasta koła...Praktycznie innej mozliwości nie ma...
pocieszny napisał(a):, z drugiej strony nie wiadomio jak przgub ściągał

Nic i niczego nie mozna wykluczyć...Niestety spotykam to prawie na codzień...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

25 Mar 2011, 20:38

Byłem dzis u mechanika i od razu sie zorientowaliśmy po zdjęciu koła że tamten partacz dokręcił wahacz tylko na jedną śrubę ( a są 3 ) i w dodatku nie w to miejsce (pierwsza śruba w miejsce środkowej i wahacz trzymał się na jednej śrubie :sad: ), na szczescie nic nie uległo uszkodzeniu i działa, zrobiłem zdjęcie i mam zamiar sie do goscia przejechac i z nim pogadac, dzieki za wasze rady pozdrawiam
piotro4
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: katowice

25 Mar 2011, 20:58

piotro4 napisał(a): po zdjęciu koła że tamten partacz dokręcił wahacz tylko na jedną śrubę ( a są 3 )

Chyba masz na myśli sworzeń dolny wahacza,który jest przykręcany do wahacza na 3 śruby M8....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

27 Mar 2011, 00:14

Migi60 napisał(a):Kąt mógl przestawić jedynie przez niewłasciwy montaz półosi z przegubem i piasta koła...Praktycznie innej mozliwości nie ma...

hmmmm...ciekawe jak mozna to inaczej zamontowac, chetnie bym zobaczyl;)
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK