Golf 4 1.9 TDI jazda bez turbiny

05 Wrz 2023, 16:28

Witam. Jak długo może wytrzymać golf 4 1.9 TDI jeżdżąc na co dzień z odłączoną turbiną? Prawdopodobnie kilka miesięcy temu uległa zniszczeniu i od tego czasu nic z tym nie zrobiłem. Samochód dalej jest na chodzie, co prawda muł się zrobił niesamowity. Pytanie jest czy warto teraz zamontować turbinę po regeneracji? Czy nie warto już się z tym bawić?

Pozdrawiam
zielony14789
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 0

05 Wrz 2023, 18:27

Warto to sprawdzić co dokładnie klękło bo może być wężyk za 5 zł.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16711
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Wrz 2023, 19:25

Kao napisał(a):Warto to sprawdzić co dokładnie klękło bo może być wężyk za 5 zł.


Właśnie te wężyki były w kiepskim stanie później zostały wymienione. Albo po prostu ją zamulilem zła jazdą. Po wymianie węży kolega jechał autem i z auta poszły kłęby dymu, obroty zaczęły wariować i nie dało się auta zgasić. Od tego czasu jest odłączona i tak jeżdżę. Czy na komputerze można to sprawdzić? Czy wymontować ja i oddać do sprawdzenia?
zielony14789
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 0

05 Wrz 2023, 20:03

Ci znaczy jest odłączona? W jaki sposób?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16711
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Wrz 2023, 20:27

Jeden z węży podciśnienia jest odłączony. Patrząc na to zdjęcie to ten po lewej stronie
zielony14789
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 0

06 Wrz 2023, 07:28

I uważasz że teraz turbo się nie kręci i nie ma Zagrożenia? To się myślisz, wirnik turbo trzeba dotknąć ręką sprawdzić czy się luźno kręci i czy nie ma luzów, jeżeli wszystko ok to zrobić porządek z podcisnieniami i szukać przyczyny.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16711
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

06 Wrz 2023, 07:43

Kao napisał(a):I uważasz że teraz turbo się nie kręci i nie ma Zagrożenia? To się myślisz, wirnik turbo trzeba dotknąć ręką sprawdzić czy się luźno kręci i czy nie ma luzów, jeżeli wszystko ok to zrobić porządek z podcisnieniami i szukać przyczyny.


Ok, a żeby to sprawdzić to trzeba ją wymontować?
zielony14789
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 0

06 Wrz 2023, 08:11

Nie, zdejmujesz rurę plastikowa i będzie dostęp do wirnika.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16711
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Wrz 2023, 08:23

Tylko dodam że masz sprawdzić luz osiowy i poprzeczny, oraz czy się kręci bez oporów + możesz zerknąć czy wszystkie łopatki są na miejscu i nieuszkodzone.

Jak nie było gwizdu to prawdopodobnie jak Kao pisze, podciśnienia.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Wrz 2023, 13:58

Ok panowie, dzięki za odpowiedzi. Będę musiał znaleźć kogoś ogarniętego w temacie diesli. Bo gwizdu turbiny nie słychać w trakcie jazdy ale w jakimś stopniu musi pracować skoro silniki się jeszcze nie rozleciał. Obstawiam że będzie potrzebna nowa po regeneracji. Zobaczymy
zielony14789
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 0

06 Wrz 2023, 21:30

nie jest zbytnio dobrze dla silnika gdy turbosprężarka jest uszkodzona i jeździsz tak z tym.
Problemow może być dziasiątki... bo tak naprawdę nie wiemy co konkretnie jest uszkodzonego w tej turbinie.
może się zozsypać wirnik czy łopatki i wlecieć do cylindra, może puszczać olej i się rozbiegać, może dostawać za mało powietrza a za dużo paliwa...itp, itd.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

07 Wrz 2023, 07:05

toyman40 napisał(a):nie jest zbytnio dobrze dla silnika gdy turbosprężarka jest uszkodzona i jeździsz tak z tym.
Problemow może być dziasiątki... bo tak naprawdę nie wiemy co konkretnie jest uszkodzonego w tej turbinie.
może się zozsypać wirnik czy łopatki i wlecieć do cylindra, może puszczać olej i się rozbiegać, może dostawać za mało powietrza a za dużo paliwa...itp, itd.


Wiem, w końcu ten silnik jest przystosowany do pracy z turbiną. Z tego co czytałem to kłęby dymu i wariowanie obrotów wskazuje na zniszczenie turbiny. Tylko naprawy, wymiany turbin są pewnie kosztowne?
zielony14789
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 0

07 Wrz 2023, 14:29

Stary gruz, bierzesz uzywke za 200-300 zł jeżeli luzu na wirniku nie ma to kłaść i tłuc dalej, nie ma co się rozczulać.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16711
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Wrz 2023, 16:00

Kao napisał(a):Stary gruz, bierzesz uzywke za 200-300 zł jeżeli luzu na wirniku nie ma to kłaść i tłuc dalej, nie ma gdzie się rozczulać.


Dokładnie albo po regeneracji za parę stówek
zielony14789
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 0