Golf 4 - Moduł coming home

20 Mar 2019, 19:31

Abyśmy się dobrze zrozumieli nie będzie manuala krok po kroku, za rączkę jak dzieciątko do przedszkola. Ogólne zarysy to tak. Reszta należy do Twojej inwencji twórczej. Możesz próbować podpiąć się pod siłownik zamka tylnej klapy. Pisałem Ci
bonifacy napisał(a):Nie ma fizycznego połączenia zamków z komfortem. Jedynie jest tylko połączenie siłownika tylnej klapy.
Ale co do potwierdzenia czy tak faktycznie jest i jaka będzie pinologia na module komfortu należało by odpowiedzieć na pytanie
bonifacy napisał(a):Jaki numer części komfortu tam macie kolego
Nie musisz wyrywać modułu. Numer odczytasz w programie VAG przy połączeniu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4959
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Mar 2019, 23:51

Jutro rano sie dobiore do modulu komfortu i napisze. Pomyslalem tez ze moge sie wpiac w kierunkowskazy ale jest lipa bo przy wyciagnietym kluczyku i wlaczeniu awaryjnych zaswieca sie swiatla wiec dalej mysle o tych silownikach chociaz tez mam opcje ryglowania auta ze srodka bez kluczykow i tez wtedy raczej beda sie zapalac swiatla. A jeszcze jedno. Mam ten modul [link do oferty na Allegro wygasł] i teraz jak sie podlaczyc do tych swiatel skoro w module jest tylko jeden kabel do jednego swiatla. Rozumiem ze trzeba mostkowac tak?
Jaznb
Nowicjusz
 
Posty: 19

21 Mar 2019, 11:19

1C0 959 799 B
Dwie wtyczki
Jaznb
Nowicjusz
 
Posty: 19

21 Mar 2019, 18:04

bonifacy napisał(a):Możesz próbować podpiąć się pod siłownik zamka tylnej klapy
Rozważałeś takie rozwiązanie ?
Jaznb napisał(a):jak sie podlaczyc do tych swiatel skoro w module jest tylko jeden kabel do jednego swiatla. Rozumiem ze trzeba mostkowac tak?
Światła mijania możesz zmostkować . Ważne w którym miejscu. Trzeba to zrobić na wyłączniku świateł. Poręcznie i pozostanie nienaruszony układ bezpieczników osobno dla obydwóch stron.
Światła postojowe tak za bardzo nie należy mostkować. Spójrz teraz przed przeróbką jak tam u Ciebie jest . Wyjmij kluczyk ze stacyjki , światła wyłącz i włącz np lewy kierunkowskaz dzwignią pod kierownicą. Zobacz czy wtedy świecić będą światła postojowe i czy z dwóch stron czy tylko z lewej.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4959
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Mar 2019, 08:29

Klapa bagaznika? W sumie jest to jakis pomysl tylko bym musial sie dostac do przewodow i sprawdzic ktory zamyka i otwiera zamek. Chyba ze posiadasz taka wiedze?

Bez kluczykow przy wlaczeniu kierunkowskazow sie swieca postojowe. Lewe przy lewym kierunkowskazie i prawe przy prawym.

A czy przekazniki w module nie beda zbytnio obciazone? Bo ktos tez mowil aby uzyc dodatkowego przekaznika 30A.

A no i piszesz ze: Trzeba to zrobić na wyłączniku świateł.

Tzn jak na wylaczniku?
Jaznb
Nowicjusz
 
Posty: 19

22 Mar 2019, 16:37

Jaznb napisał(a):Klapa bagaznika? W sumie jest to jakis pomysl tylko bym musial sie dostac do przewodow i sprawdzic ktory zamyka i otwiera zamek
Tam jest prosty siłownik z silniczkiem na dwa przewody. Działanie polega na zmianie polaryzacji +/- oraz -/+. Ty masz niejako wykryć jego zadziałanie i przełożyć na odpowiedni impuls. Możesz podłączyć równolegle nieduży przekażnik. Ważne żeby nie miał diody przeciwprzepięciowej. Resztę już na stykach roboczych dorobisz sam. A może wystarczy podłączyć bezpośrednio do styków siłownika przewody wyzwalające zadziałanie homa ? Tam piszą coś na ten temat . Połączenia rób na module komfortu - pisałem
bonifacy napisał(a):Nie ma fizycznego połączenia zamków z komfortem. Jedynie jest tylko połączenie siłownika tylnej klapy.
Kostka 23- pinowa pin 19 kolor kabelka zielony i 20 niebieski.
Jaznb napisał(a):Bez kluczykow przy wlaczeniu kierunkowskazow sie swieca postojowe. Lewe przy lewym kierunkowskazie i prawe przy prawym.

Dlatego pisałem
bonifacy napisał(a):Światła postojowe tak za bardzo nie należy mostkować
Bo utracisz tą funkcję . Po zmostkowaniu nie będzie wyboru strony wajchą kierunków. Zawsze będą zapalać się obydwie strony. Możesz się z tym zgodzić, a jak nie to trzeba to jakoś rozdzielić dodatkowym układem przekażnikowym.
Jaznb napisał(a):A no i piszesz ze: Trzeba to zrobić na wyłączniku świateł.
Jest to miejsce przed bezpiecznikami i łatwo według schematu ( nr pinu , kolor kabelka ) lub za pomocą miernika ustalić w który kabelek się wpiąć. Dalsza część instalacji owinięta jest tajpem a przecież nie będziesz pruł wiązki.

Uwaga ? Wszystko co tutaj wiem czerpię ze schematu . Niektóre informacje mogą się nie zgadzać ze względu na różnorodność rozwiązań według rocznika auta.

No i kolego Jaznb w dobrym tonie jest podziękować za informacje klikając w rączki. Są pod każdym postem.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4959
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LC Black Panther
    Na potrzeby filmu "Czarna Pantera" Lexus stworzył też jedną sztukę modelu LC w specjalnej wersji Black Panther. Filmowy pojazd wyróżnia się niebieskim malowaniem z grafiką przedstawiającą wizerunek głównego ...

22 Mar 2019, 18:43

Dziekuje za poswiecony czas ale poprosilbym

bonifacy napisał(a):Ty masz niejako wykryć jego zadziałanie i przełożyć na odpowiedni impuls.

A to nie tak ze skoro silownik ma dwa kable to podlacze sie do obojetnie ktorego i bedzie to wyzwalalo impuls do coming home przy otwieraniu i zamykaniu? A moze trzeba podlaczyc oba kable? Niezbyt wiem :(

bonifacy napisał(a):Możesz podłączyć równolegle nieduży przekażnik. Ważne żeby nie miał diody przeciwprzepięciowej.

Jestem totalnym laikiem i z tego zdania niezbyt cos zrozumialem :(

bonifacy napisał(a):A może wystarczy podłączyć bezpośrednio do styków siłownika przewody wyzwalające zadziałanie homa ?

No ja caly czas mysle ze tak powinno byc ale czy to zadziala?

bonifacy napisał(a):Połączenia rób na module komfortu

No ale nierozumiem w ktory pin mam sie wpiac? Bo rozumiem albo prosto w silownik albo w pin komfortu?
Jaznb
Nowicjusz
 
Posty: 19

22 Mar 2019, 21:28

Za dużo podstawowych pytań z Twojej strony. Czy Ty aby dasz radę to podłączyć :?: Zastanów się czy podołasz i nie spalisz auta . Pytałem się Ciebie po co Ci to ,toś się oburzył i mnie zbluzgałeś . Teraz stwierdzam żeś noga i d...a w elektryce. Jak żeś zielony ( jak sam się przyznałeś ) to po co na siłę chcesz zostać elektrykiem ? Dostałeś wystarczająco dużo informacji aby dokonać czynu. Definitywnie jednak zakończmy ten temat. Sorry ale jest taka rzeczywistość .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4959
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Mar 2019, 21:38

Jak bym umial to podlaczyc to bym tu nie pisal. Chcialem oddac to do elektryka ale mowi ze niema czasu sie z tym bawic bo ma powazniejsze roboty a u mnie w miescie ciezko o elektryka. Jest ich tylko 3. No nie wazne. Dzieki mimo wszystko za poswiecony czas. Bede probowal cos kombinowac a jak mi sie nie uda to najprosciej podlacze sie pod kierunki ale tego chcialem uniknac. Ktorys kabel w module komfortu odpowiada bankowo za impuls do centralnego zamka i musze go w jakis sposob rozszyfrowac ktory to kabel. Dzieki za pomoc
Jaznb
Nowicjusz
 
Posty: 19

22 Mar 2019, 22:07

Jaznb napisał(a):Jak bym umial to podlaczyc to bym tu nie pisal
Ale Ty nie znasz ogólnie znanych podstaw . Trudno Cię prowadzić za rączkę.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4959
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Mar 2019, 22:38

Tzn jakich podstaw? To chyba nie podstawy skoro nikt niezna odpowiedzi ktory przewod daje impuls na centralny zamek z modulu komfortu. No nic jakos sobie dam rade temat mozna zamknac
Jaznb
Nowicjusz
 
Posty: 19

23 Mar 2019, 09:00

Jaznb napisał(a):A to nie tak ze skoro silownik ma dwa kable to podlacze sie do obojetnie ktorego i bedzie to wyzwalalo impuls do coming home przy otwieraniu i zamykaniu?

przy zamykaniu impuls idzie przez 1 kabel a przy otwieraniu przez drugi, musisz się wpiac w kabel który podaje impuls przy zamykaniu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Mar 2019, 10:24

A co z otwieraniem? Bo chodzi zeby przy otwieraniu tez sie zaswiecilo :)
Jaznb
Nowicjusz
 
Posty: 19

23 Mar 2019, 12:06

No na pewno nie mozesz tych 2 kabli połączyć bo bedzie usterka modułu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Mar 2019, 12:25

A masz jakis pomysl jak to rozwiazac?
Jaznb
Nowicjusz
 
Posty: 19