Golf 4, rok 2001, problem z pradem...

08 Cze 2013, 21:52

Witam

Mam taki problem:

Samochod gubil mi prad, rozladowywal mi akumulator, ladowanie mial wiec elektryk wzial sie za szukanie przyczyny, zostala znaleziona podobno jakis modul byl wiglotny zostal wysuszony, stal u elektryka 3 dni i bylo ok, po 4-5 dniach jazdy samochod znowu nie odpalil, gdy zostal odpalony na kable wyskoczyla kontrolka silnika, na komputerze wyszlo ze to spadek napiecia, zostalo sprawdzone pobor pradu (zaznaczam ze to juz bylo u innego elektryka :) ) pobor pradu nie bylo, wiec samochod wzialem, po 3 dniach w czasie jazdy znowu sie zapalila kontrolka od silnika i samochod zaczal chodzic na roznych obrotach, po ponownym odpaleniu samochodu chodzil juz dobrze, na drugi dzien pojechalem do trzeciego elektryka :) na komputerze wyszlo ze blad przepustnicy, blad zostal skasowany, jednak znowu po 2 dniach (dzisiaj) samochod znowu nie odpalil.

I teraz pytanie: teraz po tym bledzie tej przepustnicy sobie kojarze fakty i przy przygazowaniu slychac takie zasysanie powietrza i mam pytanie czy przepustnica moze miec jakis zwiazek z tym ze ucieka mi prad?

Bardzo prosze o pomoc.

Dziekuje i pozdrawiam
kaczormistrz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: golf 4

08 Cze 2013, 22:26

Jeżeli po kilku dniocha akumulator nie ma wystarczającego prądu, żeby uruchomić silnik, to są możłiwości :
- aku do wymiany - może mieć zwarcie, może już nie trzymać prądu
- jest za duży pobór prądu z aku na postoju
- w instalacji samochodu w obwodach nie zabezpieczonych bezpiecznikami ( np. alternator, rozrusznik ) jest zwarcie
- słabe ładowanie
Innych możliwości nie widzę. Proponuję zacząć raz jeszcze od dokładnego sprawdzenia napięcia ładowania z wyłączonymi światłami oraz po ich włączeniu oraz poboru prądu na wyłączonym silniku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Cze 2013, 22:30

a jest mozliwe zeby akumulator przy sprawdzeniu przez elektryka byl ok a np. za pare godzin mial jakies skoki napiecia i pozniej znowu ok?
kaczormistrz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: golf 4

08 Cze 2013, 22:54

To zależy co ten elektryk sprawdzał. Jak gęstość elektrolitu albo napięcie akumulatora, to jak jechałeś do niego, to aku mógł byc ok, ponieważ podczas jazdy zapewne było jakieś ładowanie.
Ale zacznij od sprawdzenia napięcia łądowania i zmierzenia poboru prądu. Zrobisz to sam - wystarczy najzwyklejszy miernik za 15 zł.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jazda nocą - czy to dobry pomysł?
    Korki i wysokie temperatury są bardzo męczące i stresujące, więc część kierowców decyduje się w okresie letnim na jazdę nocą. Jednak gdy unikamy jednych uciążliwości podróżowania, niestety mogą pojawiać się ...