[25k pln] golf 6 1.6 mpi vs 1.6 tdi

27 Wrz 2021, 23:42

franccc napisał(a):Lancia delta 1.4tjet, 1.6multijet, 2.0multijet - mniej znane auto ale dzięki temu kupisz je taniej, technicznie praktycznie to samo co fiat bravo (też możesz zerknąć) i AR giulietta (na nią akurat za mały budżet), świetnie wykonane wnętrze

Co Giulietta ma wspólnego z Deltą i Bravo oprócz silników i skrzyni c635?
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

28 Wrz 2021, 00:46

mike napisał(a):i skrzynia piątka

Nie raz dłuższa piątka lepsza niż krótka szóstka.
Gość114260
 

28 Wrz 2021, 07:57

haycon napisał(a):## EDIT

jeszcze wracając do golfa... 1.6 tdi 105 km będzie żywszy ,cichszy niż 1.6mpi 102km? ? wg autocentrum czas do setki mają identyczny


Nie patrz na przyspieszenie do setki, bo żeby wolnossącą benzyną (jak te MPI) osiągnąć taki wynik, to musisz pałować w całym zakresie obrotów, a to żaden sportowy silnik o fajnym brzmieniu, przyjemności wtedy nie ma, a jest kupa hałasu. Raczej porównaj sobie moment obrotowy w jednym i drugim i przy jakich obrotach jest osiągalny. Więc TDI będzie na pewno zdecydowanie przyjemniejszy w jeździe, ale koszty ew. napraw... No ale też niecodziennie padają wtryski. Tak myśląc to można tylko rower kupić.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

28 Wrz 2021, 16:20

czyli generalnie 1.6 tdi jest polecany? i byłby to dobry wybór?
w 2gim poscie dostałem informacje że tak posiada dwumas ,znowu na innym forum i od jednego handlarza [dzwonilem umówic się na jazdę próbną] dostałem informacje ze nie ma dwumasy - ta występuje 1.6 tdi ale w jednostkach 110km wzwyż a ja tu pisze o 1.6tdi 105km -więc jak to w koncu jest? ktoś może zweryfikować?

o kosztach wtryskiwaczy juz wiem -co mnie może jeszcze niemiło zaskoczyć?
jakie koszta np
turbo
egr
rozrząd?
haycon
Nowicjusz
 
Posty: 33

28 Wrz 2021, 16:32

Moim zdaniem lepiej postawić na 2.0 który jest bardziej sprawdzoną jednostką i zawsze zostanie zapas mocy.

haycon napisał(a):o kosztach wtryskiwaczy juz wiem -co mnie może jeszcze niemiło zaskoczyć?
jakie koszta np
turbo
egr
rozrząd?

Jedyny problem to turbo ze zmienną geometrią, raczej nikt dobrze tego nie zregeneruje, najlepiej kupić nową lub regenerowaną przez producenta.
Rozrząd(1200-1600) i egr(600-1000) podobnie jak u konkurencji.
Gość114260
 

28 Wrz 2021, 18:19

haycon napisał(a):czyli generalnie 1.6 tdi jest polecany? i byłby to dobry wybór?


Przede wszystkim przy nowoczesnych dieslach musisz sobie zadać pytanie - Czy stać mnie na wydanie kilku tysięcy złotych jeśli coś padnie, czy muszę brać kredyt i płakać?

Jeśli stać to kupuj, jeździ się fajnie, tankuje się fajnie, a jak coś padnie to trzeba naprawić I TYLE.

Boisz się kosztów to kup wolnossącą benzynę, ale licz się z mułem (tym bardziej MPI).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Seat Leon III - gama silników
    SEAT wysyła nowego Leona na bitwę wydajnych i oszczędnych silników TDI i TSI, o pojemnościach od 1,2 do 2,0 litra pojemności. Wszystkie silniki wyposażone są w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Zostały one zaprojektowane ...
    Toyota SA 1949 rok
    Pierwszy powojenny samochód Toyoty to właśnie niewielki SA. Model istotny, ponieważ przez następne 15 lat Toyota była znana właśnie z tego rodzaju aut. Toyota SA to jeden z pierwszych niewielkich samochodów, ...

28 Wrz 2021, 19:27

Tylko mówimy tu o golfie 6 a nie 4, jak kupisz coś z ludzkim przebiegiem to raczej awarii wtryskow czy turbo bym się nie spodziewał a sprzęgło to w zależności od użytkownika, jak sobie przeliczysz koszta paliwa, oleju, napraw eksploatacyjnych to nawet jak wymienisz 2 masę to wyjdzie diesel taniej
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Wrz 2021, 20:03

1.6 TDI przy 1.6 MPI to jedzie jak rakieta. Niestety ale moment obrotowy w dieslu robi swoje i fajnie wciska w fotel. w tej benzynie tego nie ma. Ale musisz mieć w zanadrzu te 4-5 tys. zł na ewentualne naprawy. Diesle jest drogi w obłsudze przy przebiegach powyżej 150 tys. km.
LKempinski
Początkujący
 
Posty: 115
Zdjęcia: 2

28 Wrz 2021, 20:07

Kao napisał(a):Tylko mówimy tu o golfie 6 a nie 4, jak kupisz coś z ludzkim przebiegiem to raczej awarii wtryskow czy turbo bym się nie spodziewał a sprzęgło to w zależności od użytkownika, jak sobie przeliczysz koszta paliwa, oleju, napraw eksploatacyjnych to nawet jak wymienisz 2 masę to wyjdzie diesel taniej


I często diesel taniej w ogłoszeniach, dodatkowa różnica się robi.

Ja już nie psioczę na każdego diesla, sorry ale jak widzę dopłatę 4-5k do wolnossącej 1.6 to człowiek zmienia zdanie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Wrz 2021, 01:03

Po prostu nie warto płacić tyle za jakieś 1.6 105km co jako tako pojedzie..
Gość114260
 

29 Wrz 2021, 07:21

Ale jaki diesel będzie tańszy w ogłoszeniach od wolnossącej beny ?
Chyba przede wszystkim ze słusznym przebiegiem gdzie za chwilę wszystko się może zdarzyć.

Jak są auta z niższymi przebiegami, to jednak diesel jest droższy od benzyny.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

29 Wrz 2021, 07:40

Cynerion napisał(a):Ale jaki diesel będzie tańszy w ogłoszeniach od wolnossącej beny ?
każdy :wink: bum na benzynke się zrobiło i diesel poszedł w odstawkę.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Wrz 2021, 07:51

Kao napisał(a):każdy bum na benzynke się zrobiło i diesel poszedł w odstawkę.


Jedna sprawa to bum a druga sprawa to szok serwisowy pt."a miao być tanio"
Na szczęście 1,6tdi to chyba w aktualnych czasach jedna z lepszych opcji silnikowych.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Wrz 2021, 10:04

Cynerion napisał(a):Jak są auta z niższymi przebiegami, to jednak diesel jest droższy od benzyny.

Szukałem ostatnio laguny z silnikiem 2.0T w automacie. Za 30k ciężko było znaleźć coś na prawdę fajnego, nie mówiąc o polifcie. Przy czym autka z silnikiem 2.0 DCI 170km w automacie po 25-28 tys, kilka lat młodsze, na maxa wyposażone i z podobnym przebiegiem.

Podobnie sytuacja wyglądała w Focusie 3 - 1.6 120 km ładnych kilka tys droższe od 1.6TDci 120km i to nie biorąc pod uwagę tych z nalatanym przebiegiem 300 tys bo wtedy można by kupić dwa takie diesle w cenie beny :)
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 309
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

29 Wrz 2021, 10:13

Lata hejtu na diesle zbierają żniwo, chociaż czy to źle... Ja już osobiście wymiotuję jak widzę "kup benzynkę 1.6 100 KM, będzie bezawaryjna jazda i tania!". Tak, tylko na wstępie zapłać 5k więcej, spal więcej paliwa i jeszcze wyzywaj że jest problem wyprzedzić coś w trasie. To jest opcja dla kogoś kogo nie obchodzą osiągi (jak mój ojciec, dla niego 1.4 100 KM leci w trasie aż miło :mrgreen: ).

Główny problem to auta zza granicy, gdzie przebieg jest 2-3x taki. To jak ma się nie psuć, skoro ma 400 kkm na blacie? Benzyna przy takim przebiegu będzie cykać aż miło?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007