[25k pln] golf 6 1.6 mpi vs 1.6 tdi

29 Wrz 2021, 10:53

Ja sam mam w firmie kilka wiekowych aut zastępczych jak np Focus 2 z przebiegiem juz 360k i przez 3 lata jedyne co padło to gumowa rurka od turbo. Sam w posiadaniu miałem 10tki diesli i nigdy nie miałem okazji trafić na "typowe problemy diesla" a z benzyna to tez różnie bywa, to nie jedzie, to sonda to cewka to nie szczelność to przepływka i masa innych rzeczy. Zależy jak trafisz i tu nie ma znaczenia czy to diesel czy benzyna (są wyjątki)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Wrz 2021, 11:42

Kao napisał(a):35 minut temu
Cytuj Kao
Ja sam mam w firmie kilka wiekowych aut zastępczych jak np Focus 2 z przebiegiem juz 360k i przez 3 lata jedyne co padło to gumowa rurka od turbo. Sam w posiadaniu miałem 10tki diesli i nigdy nie miałem okazji trafić na "typowe problemy diesla" a z benzyna to tez różnie bywa, to nie jedzie, to sonda to cewka to nie szczelność to przepływka i masa innych rzeczy. Zależy jak trafisz i tu nie ma znaczenia czy to diesel czy benzyna (są wyjątki)


Też nie słyszałem osobiście o kimś, kto miałby te legendarne przejścia z ropniakiem. Jedynie że znajomy znajomego takie problemy miał.
Co do cen aut, jak w zeszłym roku szukałem samochodu (wtedy jeszcze jakiegoś kompakta) to chciałem coś w rodzaju 1.6 TDI/TDCi itp...
I takie auta z przebiegami między 90-150 tyś km, to najtańsze jednak były MPI 1.6, a diesle były najdroższe i to różnice w cenie o ok. 3 tyś zł.
Więc co trend się nagle odwrócił ?
No i pamiętam jeszcze jak kilka lat temu szukałem auta i wtedy owszem te na ON były tańsze od Pb ale to były w grupie sprowadzanych z Niemiec z wątpliwą historią. Też mnie wtedy dziwiło, czemu auto które mniej pali, ma lepszą dynamikę jest do tego tańsze. I chyba nawet na tym forum (ale na jakimś innym zapomnianym koncie) pytałem czy nie lepiej kupić diesla zamiast beny + LPG skoro odpada koszt instalacji, gaz co prawda 2x tańszy od ropy ale spalanie gazu też prawie 2x wyższe...No i dostałem litanię jaki to diesel jest zły, jak to mogę zapomnieć o oszczędnościach, bo będzie się ciągle psuł, bo będzie drogo itp.
A skąd to niby bum na benzynę ? (bo ja tego bum nie widzę, większość na ulicy to klekoty).
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

29 Wrz 2021, 12:01

Cynerion napisał(a):A skąd to niby bum na benzynę ? (bo ja tego bum nie widzę, większość na ulicy to klekoty).


Bo jak kupię diesla to za 2 lata do miasta mnie nie wpuszczą - powiedział Marian z podrzeszowskiej wsi i wszyscy zaczęli PB szukać.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2596
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Wrz 2021, 12:27

franccc napisał(a):Bo jak kupię diesla to za 2 lata do miasta mnie nie wpuszczą - powiedział Marian z podrzeszowskiej wsi i wszyscy zaczęli PB szukać.

A to nie słyszałem.
Ale raczej jak pozamiatają możliwości wjazdu do miasta to dla obu silników.
Przecież jedno i drugie równolegle spełnia te same normy.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

29 Wrz 2021, 16:19

franccc napisał(a):Bo jak kupię diesla to za 2 lata do miasta mnie nie wpuszczą - powiedział Marian z podrzeszowskiej wsi i wszyscy zaczęli PB szukać.

No ja bym tak nie żartował bo są rejony w Berlinie gdzie jest zakaz wjazdu diesli tych które nie spełniają normy Euro 6, z resztą chyba w Paryżu też.

W dniu 07.10.2019 miasto Berlin podjęło decyzję o zakazie ruchu pojazdów z silnikami diesla na 8 ulicach stolicy. Zakaz dotyczy łącznie 2,9 km dróg z ok. 1300 mieszkańcami. Drogami zablokowanymi dla EURO 0-5 są: Leipziger Straße, Brückenstraße, Reinhardtstraße, Alt-Moabit, Friedrichstraße, Stromstraße, Hermannstraße i Silbersteinstraße.
Jeremias
Początkujący
 
Posty: 92

29 Wrz 2021, 17:31

Jeremias napisał(a):No ja bym tak nie żartował bo są rejony w Berlinie gdzie jest zakaz wjazdu diesli tych które nie spełniają normy Euro 6, z resztą chyba w Paryżu też.


Tylko Niemcy i Francja to rozwinięte, bogate kraje. Zresztą czy 2,9km ulic w bezpośrednim otoczeniu największych atrakcji turystycznych z zakazem wjazdu w Berlinie to jakieś wybitne utrudnienie?
My żyjemy w dzikim kraju, gdzie słabej jakości, kopcący węgiel jest czarnym złotem, inwestycje w zieloną energię się blokuje i kiedy takie ograniczenia zaczną nas dotyczyć auta o których tutaj rozmawiamy już dawno będą żyletkami albo i kolejnym wcieleniem, może puszką harnasia
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2596
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Wrz 2021, 18:07

haycon napisał(a):czyli generalnie 1.6 tdi jest polecany? i byłby to dobry wybór?
w 2gim poscie dostałem informacje że tak posiada dwumas ,znowu na innym forum i od jednego handlarza [dzwonilem umówic się na jazdę próbną] dostałem informacje ze nie ma dwumasy - ta występuje 1.6 tdi ale w jednostkach 110km wzwyż a ja tu pisze o 1.6tdi 105km -więc jak to w koncu jest? ktoś może zweryfikować?


potwierdzam, nie każdy 1.6 tdi posiada dwumase, np. mój1.6 tdi CLHA 105KM nie ma dwumasy
durateche
Początkujący
 
Posty: 97
Auto: Seat Leon III
Silnik: 1.6 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

02 Paź 2021, 23:18

Wypowiem się jako użytkownik golfa VI 1.6 TDI 150km
To prawda, że niektóre wersje nie mają dwumasy. Mój nie ma.

Jak kupowałem swojego golfa z mojej firmy (czyli widziałem jak był użytkowany oraz serwisowany i znałem historię) to mi ogólnie odradzano tego zakupu tutaj gdyż miał przejechane 309 tys.
Auto jeździ dalej :) Obecnie ma najechane 415 tys km.

Przez cały czas jego użytkowania przeze mnie oraz wcześniej kolegę z mojej firmy, jedyne co padło do tej pory to EGR którego wymiana kosztowała mnie ok 1500 zł.
Z DPF nie ma w ogóle problemów , być może temu że robię spore przebiegi. Jedynie ostatnio dwa razy nie mógł się dopalić na autostradzie i wchodził mi przez to w tryb serwisowy. Pomagało zjechanie na parking i ponowne odpalenie, Podejrzewam że muszę DPF oddać niebawem do czyszczenia.
Mój kolega ma bliźniaczego golfa z przebiegiem 350 tys.
To samo brak problemów z czymkolwiek. EGR i DPF dalej działają bez zarzutów. Kolega jedynie auto poddał chiptuningowi i obecnie ma ok 140 km. Jedynie DPF się dopala częściej niż u mnie.

Wszystko to pewnie kwestia kto jak serwisował dany egzemplarz.
QuintusKMT
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 01 10 1984
Auto: Toyota Corolla
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

03 Paź 2021, 00:27

1.6 MPI uważany za pancerny ale prawda jest taka, iż jest to stara konstrukcja i często te silniki mają problem z poborem oleju przez pierścienie. Zależy jak trafisz, ale musisz być na to przygotowany. Spalanie także dość duże. Takie 1.4 Turbo w Oplu jest fajnym silnikiem pod LPG i ogólnie fajniejsze auto.
Ronal123
Początkujący
 
Posty: 136
Zdjęcia: 16
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Space Star
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

03 Paź 2021, 07:21

Ronal123 napisał(a):1.6 MPI uważany za pancerny ale prawda jest taka, iż jest to stara konstrukcja i często te silniki mają problem z poborem oleju przez pierścienie

Do tego trafiło mi się trochę głowic do regeneracji i bez lpg. Kilka razy np.w a3 trzeba było jakiś śmieszny czujniczek kupić który kosztuje około 400zł. Pisze że śmieszny bo przez ponad 25lat nigdy takiego czegoś nie wymieniałem :D
Mimo to uważam że jest to godna polecenia opcja dla spokojnego kierownika którego nie będzie irytpwać buczenie przy wciskaniu gazu i brak przyśpieszenia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Paź 2021, 18:34

QuintusKMT napisał(a):Jedynie ostatnio dwa razy nie mógł się dopalić na autostradzie i wchodził mi przez to w tryb serwisowy. Pomagało zjechanie na parking i ponowne odpalenie


Uroki nowoczesnych diesli, wystarczy zgasić i odpalić i można jechać :naughty:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007