Golf 7 1.2 czy Focus 1.0

28 Gru 2018, 19:06

Różnicę ogarniam ale interesuje mnie dlaczego belka skrętna jest minusem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Gru 2018, 19:46

Auto gorzej się prowadzi, mocniej wychyla na zakrętach, bardziej odczuwasz wszelkie nierówności/drgania z kół.

BTW widziałem kiedyś art, gdzie porównywany był golf w wersji z belką i z wielowahaczem
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Gru 2018, 20:06

Invi napisał(a):BTW z tego co kojarzę to w hajlajnie można było dopłacić i mieć wielowahacz w słabszych wersjach silnikowych


Może w przedlifcie, w polifcie w konfiguratorze nie ma takiej opcji.

Tak się prowadzi Golf z belką skrętną:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



A tak GTI z wielowahaczem:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Tutaj 308-ka z belką skrętną:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Nie zawsze belka skrętna wypada gorzej od wielowahacza.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Gru 2018, 20:11

To ja coś wam powiem z praktyki a nie wyczytane z neta, zwykły szarak nie odróżni nawet różnicy po przejażdżce tym i tym z takim ogryzkiem pod maską. Belka skrętna jest praktycznie bezobsługowa ( nie mylić z autami z fr bo tam trochę inaczej jest skonstruowane) więc nie w głowie nam jakie kolwiek naprawy wziązane z tylnym zawiasem czego nie można powiedzieć o wielowahaczu, trzeba zaznaczyć że belka była montowana w tych najsłabszych modelach które sportowe nie są i nie są przezaczone do agresywnej jazdy więc pisząc że belka skrętna jest minusem jest to zwykły bzdet wypowiedziany bez większej wiedzy.... sory.

Invi napisał(a): bardziej odczuwasz wszelkie nierówności/drgania z kół.
takie rzeczy możesz odczuć najbardziej na tylnym siedzeniu ale tylko wtedy jak będziesz miał porównanie po jeździe jednym i drugim.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Gru 2018, 20:22

Kao napisał(a):trzeba zaznaczyć że belka była montowana w tych najsłabszych modelach które sportowe nie są i nie są przezaczone do agresywnej jazdy więc pisząc że belka skrętna jest minusem jest to zwykły bzdet wypowiedziany bez większej wiedzy.... sory.


Ja nie zarzucam nikomu braku wiedzy.

Chciałbym, żeby autor tematu więcej wypowiedział się o budżecie i przede wszystkim jak korzysta z auta i ile km rocznie robi. Jeśli auto będzie głównie do miasta i nieduże przebiegi to brak wielowahacza wpłynie pozytywnie na zawartość jego kieszeni przy naprawach i nie odczuje poza tym większej różnicy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Gru 2018, 23:59

A ja uwazam ze w tak mlodych autach nie ma sensu rozwodzic sie nad tym ile po kieszeni uderzy remont zawiasu po x latach.

Swoja droga to pamietam ze nawet golf 5 bez wzgledu na moc mial wielowahacz
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 1LR-GUE - Lexus
    Skoro o Lexusie mowa, nie można nie wspomnieć o prawdopodobnie najbardziej zaawansowanym silniku w historii japońskiej marki, który trafił pod maskę najbardziej egzotycznego auta Lexusa. Mowa o jednostce V10 napędzającej ...

30 Gru 2018, 17:05

Raziel11 napisał(a):Swoja droga to pamietam ze nawet golf 5 bez wzgledu na moc mial wielowahacz

tak jak Hyundai Accent X3 :mrgreen:

P.S. Wielowahacz ma taką przewagę, że można uzyskać lepszy kompromis pomiędzy prowadzeniem i komfortem. Jak ktoś się nie jara prowadzeniem jak po szynach przy dużej wygodzie to i belka wystarczy, bo przy takiej konstrukcji albo się naciska na prowadzenie albo na komfort.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010