Golf 7 czy civic 9

06 Lis 2016, 00:02

Mnie się tam jeździło dobrze Hondą, a uprawiam eco-driving, kiedy to tylko możliwe. Nie powiem, że nie przekroczyłem 3000rpm, ale z gazem obchodziłem się spokojnie i w Warszawie na trasie siekierkowskiej aż za łatwo było by dobić do niebezpiecznych prędkości. Zapas mocy jest, chociaż fakt, że nie ma tego "kopnięcia" od turbo, które na co dzień mam w Astrze. Silnik 1.8 ma z kolei dużą bezwładność (przynajmniej w moim odczuciu), więc łagodniej się nim np. hamuje, niż takim po downsizingu - bardziej się "toczy". Spalanie przy normalnych obrotach 2-2.5k miałem nieco poniżej 8l - podobne, jak teraz osiągam w moim z turbo, chociaż ciężko to szacować po jeździe testowej.

Jako punkt odniesienia silnik poprzedniego Golfa z 1.6 MPI (specyfikacja):
http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_4.223.jpg

Honda 1.8 i-VTEC (z hamowni od kogoś):
http://www.zibisoft.pl/pomiar1.jpg

Jak widać, przy 3000 obrotów moc w miarę zbliżona, za to Honda znacznie wygrywa momentem obrotowym, więc powinna przyspieszać szybciej od poprzedniego samochodu żony. O ile? Tego dokładnie nie wiem. Czas rozpędzania do 100km/h powinien coś zasugerować. Jako ćwiczenie pozostawiam znalezienie wykresu mocy i momentu dla silnika Golfa 7. Zapewne momenty na niskich obrotach będą "fajniejsze".

Sądzę, że można dość łatwo się przyzwyczaić do Hondy, jak do każdego samochodu. Polecam raczej pójść i ocenić całokształt. W końcu jak będzie potrzeba przekroczyć tę magiczną kreskę na obrotomierzu, to żona przekroczy...
robert05
Nowicjusz
 
Posty: 32
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra 5
Silnik: 1.4 125KM Turbo
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

06 Lis 2016, 23:48

Jak można powiedzieć, że chce się użytkować auto przez 10 lat, bo się nie opłaca sprzedawać? Jeśli nie masz auta z którego robisz projekt czy jest po prostu rewelacyjne, to do aut nie ma co się przywiązywać. Nie jest to nieruchomość. A kupić dziś za 80tyś, po czym za 10 lat sprzedać za 2000zł to dosyc slaby pomysl.
Paweuek
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Skoda Fabia

07 Lis 2016, 09:22

10 letni Civic 1.8 z polskiego salonu jest wart od 25 do nawet 30 tyś zł...
[link do oferty na Allegro wygasł]
login87
Początkujący
 
Posty: 113
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Civic IX Tourer
Silnik: 1.8 142 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

07 Lis 2016, 09:42

Paweuek napisał(a):A kupić dziś za 80tyś, po czym za 10 lat sprzedać za 2000zł to dosyc slaby pomysl.


Jak masz namiary chętnie kupię z 20 takich Civicow za 2k albo i więcej :lol:
Wg. Mnie żeby był opłacalny zakup nowego auta trzeba nim jeździć przynajmniej te 7 lat.
Bo kupno auta na 2 -3 lata jest strasznie nieopłacalne bo tracisz wtedy najwięcej na wartości. ...
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

07 Lis 2016, 10:14

i dlatego chcę kupić takie co ca 2-3 lata, bo sporo już straciło a auto może być jeszcze na gwarancji , tylko że wśród kompaktów nie ma wielkiego wyboru, na vw raz się zawiodłem i znowu kupić vw i pchać się w tsi mam obawy, więc pozostaje wybór pomiędzy hondą a autami na literę F
toom
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 15 05 1980
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: clio/fabia
Silnik: 1.2 16v /sdi
Rok produkcji: 2003

07 Lis 2016, 10:26

Co do litery F, Forda Focusa mk3 z ecoboostem można spokojnie brać. Kolega jeździł 2 lata poprzednim (R3 1.0 125KM) w leasingu, teraz dostał nowego (po facelifcie) z mocniejszym silnikiem i w automacie. Nic się zbytnio nie psuje, silniki solidne, i nawet 3 cylindry brzmią całkiem sportowo, nie jak źle wyważona sokowirówka. Czuć turbo. Wykonanie OK, w sedanie bagażnik przeciętny (378L jeśli pamiętam dobrze). Problemów z korozją w najnowszych wersjach nie stwierdzono.
robert05
Nowicjusz
 
Posty: 32
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra 5
Silnik: 1.4 125KM Turbo
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

07 Lis 2016, 12:39

myślałem o nowym focusie 1.5 lub 1.6 ecoboost i o ile z zewnątrz jest ten samochód całkiem ładny to w środku dla mnie tragedia, mój były golf 6 był znacznie lepszy,
toom
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 15 05 1980
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: clio/fabia
Silnik: 1.2 16v /sdi
Rok produkcji: 2003

07 Lis 2016, 14:15

Jakby co, jest bardzo duża różnica w wyglądzie plastików na konsoli środkowej między mk3 a mk3 po FL. Widziałem u kolegi przed i po i wychodzi na znaczną korzyść tego po 2014 roku. Siedziałeś w tym nowym?
robert05
Nowicjusz
 
Posty: 32
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra 5
Silnik: 1.4 125KM Turbo
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

08 Lis 2016, 02:20

w nowym nie siedziałem ale w tym przed liftem było kiepsko, plastikowo i tandetnie, -może dlatego że przyzwyczaiłem się do golfa 6 którego sprzedałem
toom
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 15 05 1980
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: clio/fabia
Silnik: 1.2 16v /sdi
Rok produkcji: 2003

08 Lis 2016, 23:38

Ja kupiłem Astrę w hatchbacku z miesiąc temu. Nie rozważałem jej z początku, ale ludzie z forum podrzucili jako ciekawą propozycję i teraz nie żałuję. Plastiki są ok w wersji mid-level (Enjoy). W wyższej jest tzw. piano black - błyszczące "coś". Mogę załączyć zbliżenia na konsolę środkową z obu - zaopatrzyłem się w zdjęcia przy okazji wizyty w salonie.

Astra ma tylko dość mały bagażnik po wsadzeniu pod podłogę koła zapasowego, ale oprócz tego git.
robert05
Nowicjusz
 
Posty: 32
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra 5
Silnik: 1.4 125KM Turbo
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

09 Lis 2016, 01:27

tył w nowej astrze strasznie spaprali , kwestia gustu ale mi się strasznie nie podoba
Ostatnio edytowany przez mike, 09 Lis 2016, 07:24, edytowano w sumie 1 raz
Powód: wulgaryzm
toom
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 15 05 1980
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: clio/fabia
Silnik: 1.2 16v /sdi
Rok produkcji: 2003

09 Lis 2016, 20:36

Rzeczywiście jak się okazuje rzecz gustu, mi właśnie podoba się ten tył, nadaje bardziej sportowy charakter temu autu, w stosunku do tego co było przed.
maxatos
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 05 08 2006
Auto: Seat Arona
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

09 Lis 2016, 21:22

robert05 napisał(a):Jako punkt odniesienia silnik poprzedniego Golfa z 1.6 MPI (specyfikacja):
http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_4.223.jpg

Honda 1.8 i-VTEC (z hamowni od kogoś):
http://www.zibisoft.pl/pomiar1.jpg

Jak widać, przy 3000 obrotów moc w miarę zbliżona, za to Honda znacznie wygrywa momentem obrotowym, więc powinna przyspieszać szybciej od poprzedniego samochodu żony. O ile? Tego dokładnie nie wiem. Czas rozpędzania do 100km/h powinien coś zasugerować. Jako ćwiczenie pozostawiam znalezienie wykresu mocy i momentu dla silnika Golfa 7. Zapewne momenty na niskich obrotach będą "fajniejsze".


Może coś do powiem o wykresach które wkleiłeś ja bym nie patrzył tylko jak szybko jest max nm tylko kiedy się pojawia i kiedy znika no wtedy patrz co się dzieje z mocą.
A swoją drogą to wykres z golfa jest delikatnie mówiąc smutny :no:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Gru 2016, 19:41

ta nowa astra jest faktycznie całkiem fajna, tylko w poprzedniej wersji masowo padają skrzynie M32 i ta skrzynia też jest w nowej astrze :angry:
a jeśli chodzi o te nowe 1.4 tsi to podobno już są OK ? chyba te 200 tyś bez problemu wytrzyma ?
toom
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 15 05 1980
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: clio/fabia
Silnik: 1.2 16v /sdi
Rok produkcji: 2003

11 Gru 2016, 23:42

toom napisał(a): jeśli chodzi o te nowe 1.4 tsi to podobno już są OK ? chyba te 200 tyś bez problemu wytrzyma ?

Już pisałem ale napiszę znowu... :D ten "nowy" 1,4tsi u kolegi w seacie FR padł po 60tyś.km. a w drugim nie wiadomo co się stało bo auto na wszelki wypadek zostało sprzedane ale dzwonił nowy "zadowolony" właściciel.
Podobno coś tam poprawili... tak tłumaczono w ASO ale trochę to śmiesznie brzmiało przy wypalonej dziurze w tłoku.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe