Golf 90 czy 110.

03 Gru 2012, 13:30

Witam. napisze krótko, chce kupic golfa 4 z silnikiem diesla 1.9 ale ciagle zastanawiam sie jaki to ma byc silnik 90 czy 110 konny. chcialbym sie dowiedziec czy oby dwa silniki sa takiej samej budowy i roznej, wiem ze obydwa nie maja pompowtryskow ale slyszalem ze 110 konny ma kolo zamahowe dwumasowe i turbinke o zmiennej geometrii. wiec moje pytanie jest takie, czy 90 i 110 koni to duza roznica i czy czuc ja podczas jazdy i ktory z tych silników jest trwalszy oszczędniejszy i tanszy w ewentualnych naprawach.
Prosze aby nie bylo odpowiedzi typu to juz bylo poszukaj na google bo jak mial bym czas to narewno bym to zrobil. prosze takze o precyzyjne odpowiedzi. Dziekuje
xnianx
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: VW Passat b5 FL 1,9 tdi 131KM

03 Gru 2012, 14:18

Sugerujesz, ze inni MUSZA miec czas odpowiadac na Twoje pytania? Chcialem pomoc, ale jak masz takie podejscie to poszukaj. :)
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

03 Gru 2012, 15:20

jiGsaw ma bardzo dużo racji :|
Ale co do pytania, to zdecydowanie 90 KM. Nie ma dwumasu, turbo ze zmienną geo co sam napisałeś , 90 idzie naprawdę nieźle, no i w razie czego to możesz go podciągnąć do 110-20 KM ;)
Ps. oby dwa na pompie rotacyjnej, także ewentualne koszty są naprawdę małe :ok:
Swoją drogą, to czwórka nie jest chyba tak udana jak 3 :no:
ArsenalFun
Początkujący
 
Posty: 74
Auto: Mazda Premacy
Silnik: 2.0 DiTD
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

03 Gru 2012, 19:02

dzieki gsaw ale rownie dobrze mogles napisac cos na temat. z tym czasem chodzilo mi o to ze na forum sa ludzie ktorzy dobrze sie znaja i skoro utrzymuja posty pisza nowe topy musza w tym siedziec, ja niestety nia mam czasu pracuje i w tygodniu spedzam max 3 godziny przy kompie...
xnianx
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: VW Passat b5 FL 1,9 tdi 131KM

03 Gru 2012, 19:25

ArsenalFun ma racje,bierz 90KM,najbardziej idiotoodporny diesel i podatny na przeróbki mechaniczne.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

03 Gru 2012, 21:19

Ja bym wziął 110 km osobiście, bo lubię jak auto jedzie, a 90 koni niestety to muł (chociaż w golfie zapewnia jakieś MINIMUM absolutu).

110 ps jak zrobisz na 140 ps to już będzie ładnie jechać w Golfie, no i masz wtedy spalanie w zasadzie z pół litra wyższe jak przy 90 ps. Koszty utrzymania 110 ps nie są dużo wyższe jeszcze od 90 ps, ale jest wyraźna różnica. Także ja bym brał 110, ale jak Twoim priori jest eko to bierz 90.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

03 Gru 2012, 21:34

Tyle, że paradoksalnie lepiej podkręca się 90KM, np. sprzęgło wytrzymuje znacznie więcej.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Gru 2012, 21:46

jiiGsaw za przeproszeniem to ..... 8) prawda.
Tata ma wersję 90 Km. Nic w nim nie robi, świec nei grzeje tylko odpala od razu, naprawy robione najtanszym kosztem i jeździ, a przyśpieszenie jest imponujące jak na 90 KM.
Wujek ma wersję 110 KM. Ok, jeździ ciutkę lepiej, ale ostatnio musiał naprawiać dwumas co tanie nie było. Czy ma to sens? NIe :no:
Bierz 90 KM i ewentualnie podkręc do tych 110-120 KM.
ArsenalFun
Początkujący
 
Posty: 74
Auto: Mazda Premacy
Silnik: 2.0 DiTD
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

04 Gru 2012, 00:10

Jak ktoś chce maksymalną ekonomię i ew. minimum przyzwoitości osiągów to 90 i podkręcić na 110 - 115 km, na więcej ciężko. Jak ktoś chce optymalny stosunek ekonomii do dynamiki to 110 i podkręcić na 140. Basta.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW