Golf, Focus a może Civic

06 Maj 2011, 17:47

Witam Wszystkich

Proszę o pomoc w wyborze samochodu :grin:

Upatrzyłem sobie kilka modeli i chciałbym abyście się wypowiedzieli na temat wad i zalet poszczególnych egzemplarzy, pomogli w wyborze najbardziej odpowiedniego auta.

Pierwszym jest VW Golf IV 1.6 +gaz lub 1.9TDI tylko 90 lub 110KM. Wiem, że znaleźć teraz takie auto bez większego dzwona i niekręconego licznika graniczy z cudem ale mimo to myślę, że najbardziej by mi odpowiadał, przynajmniej pod względem wyglądu. Wiem, że jak coś padnie w dieslu to wydatek jest spory, koło dwumasowe czy turbina ale myślę, że potrafię dbać o swój samochód i tak szybko nie padnie :grin: Szczerze mówiąc to nie jechałem jeszcze nigdy golfem i chciałbym się dowiedzieć jak jest z miejscem na głowę i nogi, mam 190cm wzrostu. Jak wygląda prowadzenie samochodu, wszyscy narzekają na belkę z tyłu i samochód prowadzi się jak taczkę, jak to wygląda w praktyce, dziwne, że na passata nikt nie narzeka mimo, że też ma belkę a z przodu wielowachacze.

Kolejnym jest Ford Focus I z silnikiem 1.6 lub diesel 1.8TDDI, myślałem nad TDCI ale podobno częściej się psuje oraz droższe są naprawy. tutaj z tyłu są wielowachacze, podobno awaryjne ale za to bardzo dobrze się prowadzi, miejsca w środku też jest sporo. Co do awaryjność słyszałem, że często pada koło dwumasowe, turbosprężarka za to jest bardzo trwała.

I trzecim autem jest Honda Civic VII, tutaj silnik pasowałby 1.4 lub 1.6 vtec ~100km + lpg ale czytałem, że gaz szybko niszczy silnik w hondach, nie jechałem samochodem ale miejsca wydaje się jest sporo, dziwnie wygląda tylko na dźwignia zmiany biegów w konsoli, jak to się sprawdza w praktyce? Podobno ta wersja civica nie jest już tak trwała jak poprzednie generacje produkowane w Japoni.

Nie mam zniżek, więc mniejszy silnik równa się mniejsze koszty ubezpieczenia ale to już zależy od firmy ubezpieczeniowej, moglibyście coś doradzic?
Samochodem głównie będe jeździł 60% miasto 40% trasa.

Może jakieś inne auto byłoby odpowiedniejsze? Za pomoc z góry dziękuję :mrgreen:
Fusion
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Warszawa

07 Maj 2011, 13:06

Ja brałbym civica Honda to Honda :razz: nie jechałem nigdy tą generacją więc się nie wypowiem co do prowadzenia ale ogólnie civici prowadzą sie dobrze więc podejrzewam, że też będzie tak w tym przypadku.... Hondy nie przepadają za gazem ale mam wielu kumpli jeżdża na gazie i nie narzekają :razz:

Focus prowadzi się bardzo dobrze to jest fakt,silnik 1.6 jest ekonomiczny i dynamiczny ale nie toleruje gazu,a dieslek to wiadomo ma się co popsuć :wink: ogólnie auto sprawia wrażenie"budżetówki" nadwozie gnie się jak papier,plastiki wycierają sie szybko to odrzuca.

Golf najlepsza jakość z wymienionych ale zarazem najbrzydszy...Tdi trwały silnik 110 konnym jeżdzi się przyjemnie ekonomicznie i dynamicznie, może troszke taczkowato :razz:
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

07 Maj 2011, 15:03

Przeglądałem dziś oferty z ojcem i teraz zastanawiamy się nad audi a4 :lol: z 1.9tdi 110km W sumie to ludzie narzekają tylko na przednie aluminiowe wahacze a poza tym to wszystko jest w porządku. Co o tym sadzicie?
Fusion
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Warszawa

07 Maj 2011, 16:35

Ja o foczce swoje 5groszy dorzucę.

Jeśli jesteś zainteresowany to szukaj tylko benzynki. Diesle to służbówki w dużej mierze, sporo najechane mają i jak poprzednik pisał - jest się co popsuć.

Od razu warto dodać, żebyś szukał tylko egzemplarzy po lifcie. Sporo badziewia poprawili. Różnią się od poprzednika kierunkowskazami. Mają je zintegrowane w lampie (przed modernizacją w w zderzaku).

Teraz troszkę o benzynce "forda". Cudzysłów, bo nie jest to silnik forda, a i dzięki Bogu za to. Jest to aluminiowa konstrukcja Yamahy. Taka cecha charakterystyczna - jest to silnik wysokoobrotowy i faktycznie trzeba go mocno katować, żeby się ruszał (powiedziałbym, że pod czerwoną kreskę, ale obrotomierz kończy się na 7tyś obrotów i czerwonego pola nie widać...). No i wielki minus takiej zabawy. Skubany sporo pali, a jak poprzednik pisał gazu za żadne skarby świata nie zamontujesz. Ja mam niestety jednostkę 1.4 w nadwoziu kombi i w cyklu mieszanym 7l bierze. Nie wiem jak się to ma do większego brata. Co do awaryjności, to wiadomo jak dbasz tak masz. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że zawodzi tylko cewka zapłonowa (zamiennik kosztuje coś około 400zł /przerabiałem to 1,5 roku temu/). Poza tym jakiś specjalnych problemów, które byłyby plagą nie ma. No są drobne trudności (przynajmniej przy pojemności 1.4) z wymianą paska rozrządu. Bez specjalnych blokad tego nie wymienisz, trzeba ASO odwiedzać.

Kwestia zawieszenia. Prowadzi się fajnie, jest w miarę wygodny. Z tyłu wielowachaczowe. Pisałeś, że jest jakoś specjalnie awaryjnie. Mój egzemplarz (kombi - troszkę trwalszy tył ma) w tym momencie na liczniku ma 110kkm i NIGDY nie było nic w zawieszeniu robione.

Wyposażenie. Módl się o klimatyzację - ja nie mam i się gotuję. Nawet wszystkie szyby w moim egzemplarzu na korbkę. Pociesza mnie tylko to, że fabryczne radyjko (model 4000) ładnie działa i nie szumi :)

No i rdzewienie. Przed liftem fakt- różne rzeczy się działy. Mój z roku 03/04 nigdy nie garażowany ma jedynie dwa malutkie ogniska korozji - po obu stronach z tyłu na progach. Nie jest to jakieś straszne i za nieduże pieniądze da się to zabezpieczyć.

Jak chcesz wiedzieć o foczce coś jeszcze (a nie jest wcale tak duża jak myślisz. Na tylnych siedzeniach pasażerowie krzyczą na mnie, żebym fotel do przodu przesunął ... Mało tam miejsca na nogi.) - wal śmiało.
Vilagie
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Płock

07 Maj 2011, 16:55

A4 nie ma większych problemów z zawieszeniem tak jak A6 czy Passat ceny zamienników są niskie i trwałe. (ja korzystam z zmieników firmy HART takie pierwsze leprze) jedynym dziadostwem w A4 B5 jest listwa na drzwiach która odpada (bardzo często) niektórzy ją montują na stałe za pomocą blachowkrętów. Jak rozglądasz się za A4 to warto rozważyć Passata są w porównywalnej cenie a w Pasacie więcej miejsca w środku.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

07 Maj 2011, 17:03

Szczerze mówiąc to audi bardziej mi się podoba niż passat, taki zamiennik wahaczy na ile średnio starcza km przy łagodnej i ostrożnej jeździe? Wielowahacze są z przodu, z tyłu są także czy jest belka?
Fusion
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Co to znaczy być uprzejmym na drodze?
    Po pierwsze być kierowcą przewidywalnym, a nie chaotycznym i pełnym emocji. Po drugie przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Po trzecie kierować się zasadą współpracy, ostatecznie intencją wszystkich jest bezpieczne ...

07 Maj 2011, 17:19

Z tyłu jest zawieszenie pół-zależne(czyli belka). Zawieszenie wytrzymuje wiele nie powinien sprawiać problemów przez 30-40tys km. Pierwsze w kolejności padają górne wahacze tak samo padają łączniki stabilizatora, około 70tyś km wytrzymują dolne wahacze. Ale wszystko jest uzależnione od stylu jazdy od jakości drug po jakich się poruszasz od wszystkiego. Najbardziej wahacze niszczą dziury a czy on będzie tanim zamiennikiem czy oryginałem LEMFÖRDERA to nie ma znaczenia i tak go rozwali (jak wpadniesz przy dużej prędkości w odpowiednio dużą dziurę/wyrwę.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

07 Maj 2011, 17:23

Fusion napisał(a): Wielowahacze są z przodu, z tyłu są także czy jest belka?

To zalezy od rocznika...Focus ma w kazdym roczniku.Natomiast VW Golf dopiero w V...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

07 Maj 2011, 17:30

A czy na takich dość złużytych wahaczach można, da się jeździć, czymś to grozi oprócz pogorszenia komfortu jazdy?

Chciałbym jeszcze się zapytać jak wahacze znoszą jazdę z wolną prędkością po piaszczystej i dołkowatej :grin: drodze?
Fusion
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Warszawa

07 Maj 2011, 17:35

zamiast Golfa to lepiej Seata Leona.

Diesel to raczej na dłuższe jazdy,bo niedogrzany diesel to większe spalanie i na dłuzsza metę problemy.

a co powiesz na Lexusa IS200?
Joter
Aktywny
 
Posty: 299

07 Maj 2011, 17:38

Jak padnie jeden to z czasem jego niska efektywność będzie powodować szybsze zużywanie się reszty wahaczy na danym kole. Najlepiej wymieniać na bieżąco. I tylko te które są uszkodzone (bo poco wymieniać dobre części). Co do dróg polnych to nie ma przeciwwskazań tylko trzeba pamiętać że jest trochę nisko i można się przytrzeć na koleinach.

[ Dodano: 7 Maj 2011, 17:44 ]
Co do tego że diesel nie nadaje się do miasta to wręcz przeciwnie ja Nissanem Sunny N14Y10 z silnikiem CD20 75km przejeździłem 11lat po mieście i nie miałem z nim żadnego problemu. Silniki 1Z oaz AFN jeszcze nadają się w miasto poza tym w mieście jest najwyższa różnica w spalaniu pomiędzy dieslem a silnikiem benzynowym.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

07 Maj 2011, 18:01

Jak polecam Hondę. Kumpel miał służbową i od nowości z gazem. Po 300 tys jak była sprzedawana z silnikiem nie było problemów.
Co do Focusa to fajnie sie prowadzi i polecam 1,6 benzyna. Przejechałem takim 150 tys i auto po takim przebiegu wyglądało jak nowe i nie miało żadnych awarii.
Golf będzie starszy niż konkurenci a nie oferuje nc więcej więc nie wiem za co tu płacić więcej.

Wiem, że jak coś padnie w dieslu to wydatek jest spory, koło dwumasowe czy turbina ale myślę, że potrafię dbać o swój samochód i tak szybko nie padnie

Ale przeciez kupujesz auto używane i nie wiesz jak przez te kilka lat dbał o nie poprzedni właściciel więc to że będziesz Ty dbał to trochę za mało.

Co do Audi będzie o kilka lat starsze i jeśli ma być z napędem na przód i chcesz jednak auto tej wielkości to lepiej poszukaj Accorda, Vectry, Galanta. Będą młodsze od Audi a jedynie wenątrz będą miały troszke gorsze materiały.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

07 Maj 2011, 18:21

Fusion napisał(a):da się jeździć,

Oczywiscie ze tak..Jak nie razi Cie w czasie jazdy stukanie,pukanie dochodzace z zewnatrz to nie ma problemu... :wink:
Fusion napisał(a): czymś to grozi oprócz pogorszenia komfortu jazdy?

Jezli chodzi o tylne zawieszenie to niczym,no moze jedynie tym ze jak juz bedą odczuwale luzy na połączeniach wahacz-zwrotnica moga szybciej ulegać zuzyciu opony/zmiana zbieznosći/.Natomiast w przypadku przedniego zawieszenia gdzie wahacz z reguly łaczy sie z zwrotnicą za pomoca sworznia kulowego i przy nadmiernym luzie sworznia moze wystąpic mały drobiaz:rozpięcie wahacza z zwrotnicą..Wówczas pojedziesz wszędzie ale nie tam gdzie Ty bedziesz chciał...Ale to taki mały drobiazg... :wink:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

07 Maj 2011, 20:37

Miałem focusa 1.6 i wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, 140 tys i w tylnym zawieszeniu nic nie robione, a ogólnie zawieszenie to czysta poezja. Silnik jak najbardziej benzyna 1.6 optymalny silnik do tego pojazdu spalanie 7-8 litrów ale o lpg nie ma mowy (tylko dla tego go sprzedałem :cry: ). Może być diesle ale tylko tddi choć i tak nie gwarantuje takiego spokoju w eksploatacji jak benzyna. Skoro będziesz w większości jeździł po mieści to silnik 1.4 jak najbardziej z tych aut co podałeś to honda może być choć moc tego silnika trochę zwiększa spalanie.
Grigorij
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Wrocław

08 Maj 2011, 20:43

Jak już szukać audi a4 to warto się interesować rocznikami poniżej 99r? Nie wiem czy nie lepiej kupić starszy rocznik za niską cenę i zainwestować w niego kilka tysięcy :???: Obawiam się tego, ze kupie młody rocznik za większa kwotę i zaraz coś padnie, wałki, turbo, dwumas albo i coś innego kosztownego :roll:
Fusion
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Warszawa