Golf GTI turbo ocena ogłoszeń

07 Lis 2017, 21:15

Kafarr napisał(a):poczytać o niejakim Giorgi Tevzadze, który zginął w wypadku jadąc BMW M5 :ok: podobno najlepszy drifter i jechał autem z tylnym napęde


Chyba sam musisz doczytać bo akurat był wtedy pasażerem.

Chyba nie do końca rozumiesz o co w tym chodzi. Podpowiem, o fizykę.
Co dzieje się z przodem auta, kiedy przyspieszasz?
....
Tak! Unosi się odciążając tym samym koła. Tak! Moc nie jest przenoszona na asfalt ponieważ brakuje przyczepności. Gdzie więc sens posiadania mocnego auta z fwd? Nadaje się tylko na prostą,
Auto z fwd jest podsterowne, nie da się nad tym zapanować i przewidzieć co się stanie.
Auto z rwd jest nadsterowne, wiesz co robić z kierownicą kiedy tył zaczyna uciekać

Nikt tu na siłę nie wciska rwd, ale uparłeś się na golfa ze złomiastym silnikiem i słabymi właściwościami jezdnymi, tyle.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Lis 2017, 21:28

Chłopaki, my tu rozmawiamy o jakiś potężnych mocach i FWD, a wystarczy... spojrzeć na ulice! Ile to razy widzieliście jak jakaś Astra, Mondeo, Gulf czy inne auto podczas deszczu nie może ruszyć dynamicznie bo mieli w miejscu? Ile razy wam się to przydarzyło? I tutaj wystarczy 100 koni.

Tak wiem, opony... Ale opony nie załatwią braku szpery oraz lekkiego przodu.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lis 2017, 21:32

galakty napisał(a):Tak wiem, opony... Ale opony nie załatwią braku szpery oraz lekkiego przodu.


To może coś wtrące...

W/g obliczeń ścigantów na ćwiarę szybciej na mokrym ruszysz fwd niż rwd :D
A przód jest chyba najcięższy w całym aucie bo jest silnik dlatego w driftowozach tnie się ścianę grodziową żeby z silnikiem wjechać minimalnie do tyłu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lis 2017, 21:34

szybki napisał(a):W/g obliczeń ścigantów na ćwiarę szybciej na mokrym ruszysz fwd niż rwd


Może w przypadku wykorzystania pełnej mocy, wtedy tak... To samo w zimę, prędzej ruszysz FWD, niż RWD i dlatego większość ludzi się boi tylnego napędu.

Ale jakoś nie wierzę, że ze szperą i umiejętnym operowaniem gazem będzie gorzej z RWD.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lis 2017, 21:43

galakty napisał(a):Ale jakoś nie wierzę, że ze szperą i umiejętnym operowaniem gazem będzie gorzej z RWD.

Ale nie ma co o tym dyskutować bo to jest zależną wielu czynników. Trzeeba się skupić na tym kto co lubi i gdzie/jak jeździ.
Każdy z napędów ma w innym miejscu swój koniec realnego przełożenia na asfalt... co nie zmienia faktu że jak ktoś lubi pofisiować to nawet słabsze RWD sprawi mu więcej frajdy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lis 2017, 21:52

Dla mnie złotym środkiem jest AWD, ale takie, gdzie 60-70% idzie na tył zawsze, bez ingerencji elektroniki (od biedy 50-50).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Jazda we mgle
    Jazda we mgle to jak jazda w chmurach, z tą tylko różnicą, że ich dolna podstawa styka się z powierzchnią ziemi. Kierowanie samochodem w takich warunkach wpływa negatywnie na percepcję wzrokową , m.in. trudniej ocenić ...

07 Lis 2017, 21:54

Invi napisał(a):Chyba sam musisz doczytać bo akurat był wtedy pasażerem.


Tak, zapomniałem jechał autobusem miejskim do pracy i ten wypadł z drogi i był wypadek :)

Invi napisał(a):Auto z fwd jest podsterowne, nie da się nad tym zapanować i przewidzieć co się stanie.
Auto z rwd jest nadsterowne, wiesz co robić z kierownicą kiedy tył zaczyna uciekać


Jak ktoś ma głowę na karku i odrobinę umiejętności to w obydwu przypadkach da radę, jak jest cienki to w obydwu wyląduje na płocie.

Invi napisał(a):ale uparłeś się na golfa ze złomiastym silnikiem


to akurat Twoje zdanie, ulubiony przez Ciebie 2,5T też nie jest bez wad pisałem o pękających tulejach cylindrów, tak samo inna jednostka u konkurencji THP Peugot RCZ czy DS4 też ma swoje wady.

szybki napisał(a):W/g obliczeń ścigantów na ćwiarę szybciej na mokrym ruszysz fwd niż rwd


Zgadza się no i na naszych terenach śniegów, deszczów jest może sporo ale nie 12 miesięcy :)
na 1/4 mili większość lepiej prowadzących się aut RWD z wolnossakami R6, v6 jest dużo wolniejsza bo turbo to turbo, no i przeważnie to cięższe krowy.

Tzn mówie o typowych autach nie m3 czy 370Z


W Polsce nawet swapy się robi do Polówek czy Corsarzy i nikt nie płacze że co z tego że 300 koni jak napęd przód, ja potrzebuje uderzenia w plecy a nie dobrych właściwości jezdnych bo wychodzę z założenia że gorzej prowadzące się auto ale z big turbo może zwolnić przez zakrętem a potem redukcja i nadrabia resztę a muł z RWD dobrze wejdzie w zakręt ale np na prostej przeciętny samochód.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

07 Lis 2017, 22:48

Kafarr napisał(a):W Polsce nawet swapy się robi do Polówek czy Corsarzy i nikt nie płacze że co z tego że 300 koni jak napęd przód, ja potrzebuje uderzenia w plecy a nie dobrych właściwości jezdnych bo wychodzę z założenia że gorzej prowadzące się auto ale z big turbo może zwolnić przez zakrętem a potem redukcja i nadrabia resztę a muł z RWD dobrze wejdzie w zakręt ale np na prostej przeciętny samochód.


Tu tak bardzo się nie rozpędzaj :D bo 3/4 tych swapów sprawdza się na forach tuningowych bo jeździć się tym nie da... miałem okazję jechać za kiera kilka razy bardzo małym autem powyżej 230km/h i mogę Cię zapewnić jest to dramat w pełnym tego słowa znaczeniu... a o waleniu w plecy w porównaniu do AWD/RWD możesz zapomnieć. FWD jest dobry do doznań ale z rolki i to na prostej chociaż nawet tu nie poszalejesz jeżeli nie masz już firmowo przystosowanego kozaka typu ctr turbo.
Co do big turbo to nie wiem co masz na myśli ale jeżeli cos uzależniasz od big turbo to również jesteś w głębokim błędzie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Lis 2017, 14:00

Kaffar słyszałeś takie powiedzenie "proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców"?
Patrzysz aby od zakrętu do zakrętu rozpędzać się do 90? Chyba nie masz zamiaru więcej jeździć skoro tyle hejtu wylałeś na kretynów w BMW.
Boisz się Golfa od młodego gniewnego, a masz zamiar jeździsz zero-jedynkowo ale jak przeciągniesz moment jedynkowy to w zakręcie suniesz przodem (poślizg spowodowany stratą przyczepności na przedniej osi jest nie do wyratowania jak Ci się błędnie wydaje i czekasz tylko na odzyskanie jej lub rów/drzewo/płot).

Nie marudź tylko w ramach weryfikacji mitów spraw sobie auto, które nie będzie płużyło przodem to wyleczysz się ze swoich przeświadczeń, co do adrenaliny.
Zrozumiesz też, że swojego big-turbo nie wykorzystasz na naszych drogach tak jak dobrego zawieszenia. (pasażerowie latają po całej kabinie, a auto sunie jak po szynach).
Mnie słuchać nie musisz ale każdy kierowca rajdowy by Cię wyśmiał za to, że słaby zawias + big turbo jest lepsze.

Jak już się decydujesz na ostre modzenie, to dlaczego nic nie wspominasz o modyfikacji hamulców i zawieszenia? Silnik jest na 3cim miejscu dopiero. Każdy robi najpierw to szczególnie w autach FWD, gdzie właśnie podsterowność to wymusza. To plus zero-jedynkowa jazda pozwala mi stwierdzić, że będziesz bardziej groźny na drodze niż młodziak w sabotowanym BMW, bo wylecisz komuś na czołówkę na zakręcie.

Ogólnie widać, że masz chrapkę na Golfa V GTI no i w sumie bierz ale nie wyciągaj argumentów z d**y co do przewagi, bo wszystko sprowadza się co masz w głowie i jakie masz oczekiwania.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Lis 2017, 20:47

Dzida, to skoro uważasz że mnie rajdowiec by wyśmiał, to pooglądaj wspomniane wcześniej tvn turbo i p. Kornackiego, który na każdym kroku faworyzuje GTI/R Golfy, Audi S3 itd..

Poza tym tak mi źle życzysz? że wpadne w poślizg na zakręcie? Wiesz jaka jest różnica pomiędzy wolnossakiem a turbo?
Wolnossak do 4 tys nie jedzie, jechałem Accordem VI Type R, przy 2 tys to by mnie Stilo 1,4 wyprzedziło ale jak się wkręci to odjazd i co z tego że sie lepiej prowadzi?
Ja zwolnie turbobenzyną, redukcja i odjeżdzam, a nie powiesz mi że każde lepiej prowadzące się auto wejdzie w zakręt bez problemu przy 160-180 km/h..no nie, też trzeba zwolnić tylko że wtedy turbo dmucha i jest odlot a wolnyssak rozkręca się i tyle.
Proponuje obejrzeć poczynania Niemców - Golf GTI V albo Opel Astra OPC Nurburgring

Natomiast jeśli sądzisz że np 18 latek (bez obrażania kogokolwiek) co dopiero zdał prawko i kupił wymarzone E36, zimą na zakręcie poradzi sobie jak mu tyłek zacznie odrzucać to jesteś niezłym optymistą, albo jak latem popada letni deszczyk na suchą jezdnię. Tacy ludzie nie potrafią dozować gazem i krzywdę sobie niezłą mogą zrobić.

Pamiętaj ja mogę zwolnić i potem odjeżdzam, większość RWD to wolnossaki które jak zwolnią to dłużej nabierają prędkość a jak za ostro wejdą w zakręt to zaliczają drzewo, płot itd..

I nie ma chrapki na Golfa GTI tylko na dobre turbo, może być asterka opc czy C30 T5, ale jak widzisz cały świat hot hatchy to FWD + mocne turbo.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

08 Lis 2017, 20:57

Kafarr napisał(a):Kornackiego, który na każdym kroku faworyzuje GTI/R Golfy, Audi S3 itd..


Mała rada, nie bierz jego wypowiedzi zbyt do siebie, człowiek pracujący w telewizji powie wszystko, za co mu zapłacą ;)

Kafarr napisał(a):Wolnossak do 4 tys nie jedzie, jechałem Accordem VI Type R


SKRAJNY przykład. 1.6 MPI 75 VAG ma max moment obrotowy już przy 2400 obrotów, czyli ciągnie od nieco niższych. Szach mat znawco.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Lis 2017, 21:04

To uważasz że np tvn turbo ma powiązania z VW i im płacą za propagowanie? a dlaczego nie z Fordem czy Oplem?

A co do reszty: ja mówie o realnym momencie, producent wiele dziwactw podaje, które nie mają w rzeczywistości odniesienia.
Jak jest wyścig z rolki jakiegoś klasyka wolnossaka właśnie hondy z np Golfe GTI czy Oplem turbo cokolwiek to zawsze tamci mają wysokie obroty i wyją silnikiem bo inaczej by nie jechały :)
Nie jestem żadnym znawcą ale na tym polega przewaga turbo i nie-turbo.
Jak jest turbo naciskasz na gaz i odjeżdzasz w wolnossącym bez odpowiednich obrotów auto nie jedzie.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

08 Lis 2017, 21:08

Kafarr napisał(a):To uważasz że np tvn turbo ma powiązania z VW i im płacą za propagowanie? a dlaczego nie z Fordem czy Oplem?


Kiedy się urodziłeś? :O Większość prasy w Polsce, czy to wiadomości czy motoryzacja jest kupiona przez Niemców. Wejdź na Onet i 90% newsów to wychwalanie VW, Audi i Skody (niskie ceny, niezawodne silniki, raporty itp).

Kafarr napisał(a):ja mówie o realnym momencie, producent wiele dziwactw podaje, które nie mają w rzeczywistości odniesienia


Nie obraź się, ale nie masz zielonego pojęcia o rzeczywistości. Rozumiem że hamownie to też wymysł programu, a nie realnego życia? Nie ma sensu ta dyskusja, życzę tylko powodzenia :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Lis 2017, 21:35

Nie jestem żadnym znawcą ale na tym polega przewaga turbo i nie-turbo. Jak jest turbo naciskasz na gaz i odjeżdzasz w wolnossącym bez odpowiednich obrotów auto nie jedzie.

Tutaj udowodniłeś tylko jedno że nie miałeś do czynienia z większymi pojemnościami.
Czegoś tu nie rozumiem szukasz mocnego auta nie na tor tylko na drogi publiczne i liczy się tylko dla Ciebie moc nic po za tym więc nie wróżę Ci sukcesów i nie mi jest Cie pouczać ale na pewno nie chciałbym żeby ktoś taki we mnie wjechał.
Po za tym skąd Ty wziąłeś tą wypowiedz Pana Adama o fwd bo oglądam jego programy i nigdy nie zauważyłem żeby wypowiadał się na temat FWD lepiej niż o RWD tym bardziej że jest to człowiek który kocha zakręty więc o czym Ty piszesz? Z chęcią bym usłyszał tą jego wypowiedz dasz linka? :o
Ja od golfa co prawda nie w tym budżecie ale jak by Ci się zwiększył wybrałbym albo megane RS które jest dużo lepszym autem bo i jest dobre na prostą jak i na zakręty albo właśnie forda.
Mateq
Początkujący
 
Posty: 212
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Lexus is 250
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

09 Lis 2017, 17:06

Kaffar nie potrafisz zmieniać biegów po prostu i tylko teoretyzujesz.

Kafarr napisał(a):Proponuje obejrzeć poczynania Niemców - Golf GTI V albo Opel Astra OPC Nurburgring

tiaaaa i zobacz jak wygląda podsterowność skoro słowa nie przemawiają

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010