Golf GTI turbo ocena ogłoszeń

10 Lis 2017, 16:06

Myślę że z mojej strony temat można powoli zamykać. Byłem dziś obejrzeć Golfa V GTI, w moich stronach jeden gość sprzedawał w ogłoszeniach lokalnych.
GTI z DSG, powiem jedno - masakra w pozytywnym znaczeniu.
Zastanawiam się dlaczego aż tak naciągacie te opinie o podsterowności, fakt auto nie ma jakiegoś piekielne precyzyjnego układu kierowniczego, ale ani przez 5 sekund nie czułem że za chwilę wypadnę z drogi.
Jechałem 140 km/h zwolniłem do 110-120 i ładnie wszedł w zakręt, a do tego dsg - czytałem że się sypią, chociaż właściciel ten od GTI twierdzi że to wynik nie wymieniania oleju, że on wymienia i nic się nie dzieje.
DSG to jest dopiero cudo, auto leci jak oszalałe, łopatki przy kierownicy i żadnego muła ciągnie od 1800 tak na prawdę.
A co do podsterowności ten gość twierdzi że to powielany termin niesłusznie, to dotyczyło przede wszystkim golfa iv i aut na jego płycie.
W piątce jest szerszy rozstaw osi, inne zawieszenie, płyta itd.
Źle mi się nie jeździło wręcz przeciwnie.
Sprawdzę jeszcze Focusa ST i może Astrę H OPC.
Chociaż gość uważa że Focus słabo jedzie jak na 225 koni, bo go zabija źle zestopniowa skrzynia tzn pierwsze dwa biegi.

Dla mnie ten golf z dsg to jest normalnie wypas, jeździ bardzo przyjemnie i efektywnie jak w co najmniej Audi S4 jakimś. Stąd zdziwiony jestem Waszymi opiniami, nie wiem może nie mieliście styczności tylko patrzycie na jakieś tabelki z testów na torach.
Ale mnie takie statystyki nie interesuję, auto ma fajnie jeździ i wg mnie GTI piątka jeździ fajowo.
Może to zasługa tutaj w tym egzemplarzu którego oglądałem tej skrzyni dsg.
Silnik chodzi równiutko, jedynie kumpel który był ze mną stwierdził że coś z przodem było, że malowany.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

10 Lis 2017, 16:09

Jak ktoś nie potrafi jeździć dynamicznie i na granicy przyczepności, to podsterowności nie wyczuje.
Poczekaj do ulewnego deszczu albo zimy to zrozumiesz.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lis 2017, 16:54

No i jak Ci się podoba to bierz ale jak nie spróbujesz np. e46 330i w MANUALU to po prostu będziesz żyć w niewiedzy. Chodzi o to, że musisz mieć porównanie aby mówić na coś "wypas". Wolnossącym autem nie każdy potrafi jeździć i to weryfikuje kto potrafi zmieniać biegi, a kto potrzebuje do tego automatu.

Kafarr napisał(a):Dla mnie ten golf z dsg to jest normalnie wypas, jeździ bardzo przyjemnie i efektywnie jak w co najmniej Audi S4 jakimś

DSG wiemy, że jest świetne ale jak jest nowe. Jako używka może uprzykrzyć życie nie tylko pracą ale głównie kosztami właśnie i zamiast modzenia będą naprawy. Kolejna rzecz to to, że te DSG z tamtych lat miały fabryczne ograniczenia, co do momentu obrotowego, więc jak zrobisz jakieś programy to bardzo szybko ją zmęczysz szczególnie patrząc na Twój sposób jazdy.

Kafarr napisał(a):Chociaż gość uważa że Focus słabo jedzie jak na 225 koni, bo go zabija źle zestopniowa skrzynia tzn pierwsze dwa biegi.

do czego Ci dwa pierwsze biegi? startowanie spod świateł?



P.S. Dopiero najeżdżałeś na wieśniaczków w BMW, a autem, którego kompletnie nie znasz po zwykłej drodze robiłeś to:
Kafarr napisał(a):Jechałem 140 km/h zwolniłem do 110-120 i ładnie wszedł w zakręt

i Ty nie jesteś zagrożeniem :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lis 2017, 17:02

dzida napisał(a):do czego Ci dwa pierwsze biegi? startowanie spod świateł?


A po co mu FWD z DSG? On patrzy tylko na proste spod świateł i autostrady. Ma być szybko, zrywnie i efektywnie, więc DSG pasuje, a nie jakieś trzylitrowe R6 z manualem, które "zamula". :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lis 2017, 17:46

Dzida, widać że mało jeszcze się znasz. Uważasz że DSG czy jakikolwiek automat w mocnych autach kupuje się bo ktoś nie chce zmieniać biegu? :)
Poczytaj o nie wiem jak to się pisze? ruszanie launch control, zastanów się też czy Twoje naciśnięcie na sprzegło i ruch lewarka np z V biegu na trzeci to taki sam czas jak redukcja przy DSG łopatkami??

Proponujesz mi BMW no ok, tylko że koszty napraw będą 2x wyższe niż w GTI, duże wyższe OC w końcu BMW i 3 litry, do tego obawiam się że takie auta po latach nie trzymają mocy, a diesle czy turbo benzyny mają gifty z fabryki.

Poza tym po co mi BMW? mogę kupić Omegę z 96 roku z 2,5 V6, będzie się ładnie trzymał w zakrętach szczególnie że ledwo dociągnie z tym silnikiem przy 2 tonach do 80 km/h.

Ja potrzebuje turbo a nie jakiegoś manuala który słabo jedzie.
Już bym wolał Nissana 350Z niż BMW 330i
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

10 Lis 2017, 18:31

Kafarr napisał(a):Dzida, widać że mało jeszcze się znasz. Uważasz że DSG czy jakikolwiek automat w mocnych autach kupuje się bo ktoś nie chce zmieniać biegu?

Co tu się znać...
DSG nie. Zwykły automat tak. DSG ma szybki czas reakcji równy z człowiekiem, a automat hydrokinetyczny pogarsza osiągi. Ponadto w latach 90tych nie było manuali, które wytrzymywały duży moment obrotowy.
Do końca nie przeczytałeś co napisałem. Potwierdziłem, że DSG jest spoko jak jest nowe. Niestety Ty kupujesz używkę i naprawa mechatroniki, wymiana sprzęgieł (dwóch!) i koła dwumasowego po prostu spada na Ciebie. Czy jest to warte to już Twoja kwestia. Ja tylko ostrzegam - nie hejtuję.

Kafarr napisał(a):Proponujesz mi BMW no ok, tylko że koszty napraw będą 2x wyższe niż w GTI, duże wyższe OC w końcu BMW i 3 litry, do tego obawiam się że takie auta po latach nie trzymają mocy, a diesle czy turbo benzyny mają gifty z fabryki.

i widzisz mi zarzucasz, że się nie znam tylko, że:
1. OC to jest mały pikuś i pojemność nie ma większego znaczenia. Przykładowo dla mnie za BMW 330i wyszło 1039zł, a za Golfa 700zł. 300zł to... 1% Twojego budżetu.
2. Nietrzymanie mocy masz bardziej prawdopodobne w Golfie, gdyż utrzymanie parametrów przy dodatkowym osprzęcie jest znacznie trudniejsze. Ponadto te silniki mają problem z nagarem, który powoduje... spadek mocy. Ostatnio jechałem kolegi Saabem 9-3, który ma 2x więcej niutów i tyle samo mocy i ten samochód nie chce jechać, a wpakował w niego kupę kasy.
3. Koszty napraw w e46 nie powinny być wcale dla Ciebie straszne, bo przypominam, że chcesz drogie DSG + TFSI, którego nie ogarnie wielu mechaników od Golfów.
4. Jak już liczysz złotówki za OC to zauważ, że Golfa wg producenta powinno się tankować droższą Pb98

Kafarr napisał(a):Już bym wolał Nissana 350Z niż BMW 330i

dobra opcja :ok:

Zrozum, że ja Ci nie życzę źle i jak Ci pasuje Golf to bierz Golfa. Chcę Cię tylko ostrzec, bo Ty możesz być zakochany w aucie nie dostrzegając wad, a my mamy chłodną głowę.
Nie rozumiem tylko Twojego teoretyzowania stereotypami, gdzie masz do wydania 30tys. To jest kupa kasy wg mnie i żyć w swoich przeświadczeniach zamiast się przejechać/przetestować to wg mnie brak szacunku do swoich pieniędzy. Powtarzam przetestować, nie kupować.

P.S.
Omega się nie trzyma wybitnie w zakrętach, bo to kanapa :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota GT86 British Green Limited
    Edycja specjalna Toyoty GT86 to kolejny dowód, że w świecie motoryzacji wszystko wygląda lepiej w kolorze British Racing Green. British Racing Green to klasyka motorsportu – kolor, dzięki któremu przez ...
    Kalkulator czasu podróży
    Kalkulator czasu podróży może być przydatny dla osób planujących dłuższe trasy, w tym wakacje, wyjazdy służbowe czy też przeprowadzki. Dzięki kalkulatorowi, można oszacować, ile czasu zajmie dana trasa i zaplanować ...

11 Lis 2017, 10:48

Panowie muszę Was pogodzić bo każdy z Was ma trochę racji. Ja kiedyś co do napędu byłem bardziej ortodoksyjny ale potem wyluzowałem bo frajda z jazdy może być w każdym aucie niezależnie czy to fwd/rwd/awd kwestia upodobań i przeznaczenia auta.
Do tego dzida nie podpieraj się filmikami z TG bo one często z sytuacją drogową maja tyle wspólnego co ja z baletem :D Do tego panowie prowadzący lubią naciągać fuckty i to tak mocno.
Zauważ że zawsze jest podnieta jaki czas robi dane auto na jakimś tam torze tylko że zapominamy iż 99,9% kierowców nie jest w stanie nawet zbliżyć się umiejętnościami do takich testowych wyczynów i 95% pojazdów nawet nie zbliży się do toru gdzie mogłoby być przetestowane.
To tak jak ostanie wyczyny tojki chr jakiejś tam turbo burbo która niby na silniku od starej camry, na skrzyni biegów z "hjundaja" wysterowana na komputerku za 4tyś.zł. objechała nowe porsze gt3 i ma 3s. do 100km/h... :ok:
Ogólnie jest to jedną wielką fikcją ...
Kafarr napisał(a):Poczytaj o nie wiem jak to się pisze? ruszanie launch control,

Kafarr to jest taaak że powinieneś spróbować różnych aut/różnych napędów bo oczywiście golf tsi w dsg i gti może być przyjemny i pewnie jest (tak twierdzę jako ortodoksyjny podobno tojociarz :D ) ale próby dałby Ci pewien pogląd bo to jest tak troszku jak z tym lunch cntrolem który w wersjach seryjnych aut i to do tego z dsg pewnie w opcji słabszej (są różne modele dsg np: dq250/500 podobno naj) jest tylko po to żeby laikowi zamydlić oczy. Jest to taka prychająca pierdziawka imitująca ekstremalny start.
W jednym ze swoich wariatów miałem luncza bo to wprowadza Ci strojeniowiec ale jak jest prawdziwy temat to: ludzie uciekają z chodnika a osoba która to wprowadza nigdy nie podejmie się próby tego co zrobiła bo boi się odpowiedzialności za napędy.
Mam filmiki sprzed 2lat jak startuje wtedy nowe rs3 z lunch controla i obok jak startuje prawilny lanch w aucie bez elektroniki i stałym awd. To tak wyglądało jak by kierownik rs3 pomylił biegi i na lunch jechał na wstecznym. No ale prychanie dla kowalskiego było :D
To jest po prostu marketing.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Lis 2017, 11:04

Bo Launch Control dzieli się na efektywny i efektowny :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Lis 2017, 11:19

szybki napisał(a):Do tego dzida nie podpieraj się filmikami z TG bo one często z sytuacją drogową maja tyle wspólnego co ja z baletem

bardziej mi chodziło, że pięknie widać podsterowność - co obraz to nie słowa
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Lis 2017, 15:21

galakty napisał(a):Bo Launch Control dzieli się na efektywny i efektowny :)

To są takie bajery... jest imitacja luncha, ostatnio słyszałem w mercedesie amg imitacje als-a :ok:
Oj żeby Ci kierownicy wiedzieli co może odwalić w silniku/napędach profi lunch albo als... :ok:
dzida napisał(a):bardziej mi chodziło, że pięknie widać podsterowność - co obraz to nie słowa

Tu widać podsterowność ale tak samo można wyprowadzić z równowagi awd/rwd i też by to strasznie wyglądało... :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Lis 2017, 16:52

szybki napisał(a):Tu widać podsterowność ale tak samo można wyprowadzić z równowagi awd/rwd i też by to strasznie wyglądało...

wiem, kiedyś na rondzie przód mi puścił ale wystarczyło dodać gazu :D
No i dobrze wiemy, że Asterka "słynie" z podsterowności.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Lis 2017, 22:09

Ten launch control bez powodu nie jest ograniczany czasowo przez producentów, ba w niektórych przypadkach z tego co pamiętam jest ogólny limit takich startów pytanie dlaczego :)
Mateq
Początkujący
 
Posty: 212
Prawo jazdy: 12 03 1993
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Lexus is 250
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

12 Lis 2017, 03:23

A czy np na początek takie sprężyny do Golfa V trochę poprawiły by sterowność auta czy niekoniecznie?
[link do oferty na Allegro wygasł]

albo cały komplet z amorami:
[link do oferty na Allegro wygasł]

czy to tylko wizualne zmiany że auto bardziej "usiądzie"?

Do tego widze że są np takie stabilizatory:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

12 Lis 2017, 10:16

Chłopie, ochłoń trochę. Jeśli chcesz poprawiać fabrykę - możesz, ale nie licz na poprawę właściwości jezdnych. Kto Ci to założy i dobrze wyreguluje? Pan Miecio z biedronki? Do poprawnej obsługi takiego sprzętu potrzebujesz profesjonalnego warsztatu, a nie jak to się u nas w PL robi "jakoś to będzie, byle się trzymało" (99% warsztatów). No chyba że masz kolegę startującego w WRC i specjalnie dla Ciebie, przyjedzie i pod blokiem Ci rozłoży cały interes żeby wyregulować 4 sprężynki.

No chyba że na serwis po zakupie przeznaczysz kolejne 50% budżetu?
m.: celica turbo za 10k, czekamy...
voidcall
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 07 03 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Focus MK1 FL
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

12 Lis 2017, 10:55

Zmień napęd na 4x4 jeśli chcesz wyeliminować podsterowność, a nie sprężyny.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007