Golf II 1,9 TD klepie silnik

11 Gru 2008, 00:20

Witam. Silnik głośno klepie. Wymieniłem hydroelementy pod wałkiem.
Wymieniłem rozrząd, ustawiałem zapłon i nic nie pomogło. Dodam że odpala bardzo dobrze, zbiera się dobrze, ciśnienie 22,5. Myślałem o panewkach, ale za długo jeżdzę z tym klepaniem, już dawno by się zatarł lub przekręciły. Nie sprawdzałem jeszcze wtrysków. Pozostało mi jeszcze rozbiórka ale tego chciał bym uniknąć. Proszę o pomysły, może coś przeoczyłem. 1992 rok turbo diesel.
Dj
Początkujący
 
Posty: 126
Miejscowość: Wrocław
  • 11 Gru 2008, 19:14

    sprawdż cisnienie oleju w głowicy może być nie wystarczające i nie utrzyma hydraulików
    człowiek wymyslił człowiek naprawi
    specjal ford
    Nowicjusz
     
    Posty: 46
    Miejscowość: dębica

    11 Gru 2008, 23:32

    Chciałem dodać że to jest Golf III
    Jak sprawdzić to ciśnienie i co może być powodem jego braku, może pompa oleju, można ją rozebrać zdejmując misę. Myślę że może podłączyć zegar ciśnienia w miejsce czujnika, tylko jakie jest tam prawidłowe ciśnienie?
    Dj
    Początkujący
     
    Posty: 126
    Miejscowość: Wrocław

    12 Gru 2008, 08:29

    wmiejsce czujnika wkręć zegar powodów może być dużo ja miałem np.raz zatkane kanaliki w glowicy icisnienie nic mi nie pomogło ale warto sprawdzic dane są podawane w różnych książkach i programach przypewnych obrotach sprawdza się cisnienie
    człowiek wymyslił człowiek naprawi
    specjal ford
    Nowicjusz
     
    Posty: 46
    Miejscowość: dębica

    29 Gru 2008, 22:41

    Witam. Wymieniłem pompę oleju i wielkie nic, klepie nadal, sprawdziłem luzy na panewkach i korbowodach, nic nie wyczuwam, wtryski ok. W desperacji zdjołem dekiel zaworowy i odpaliłem, ładnie wszystko pływa w oleju. Dodam że jak podniosę obroty to trochę cichnie. Proszę o jakieś podpowiedzi. Z góry dzięki.
    Golf III 1,9 TD rok 1993.
    Dj
    Początkujący
     
    Posty: 126
    Miejscowość: Wrocław

    29 Gru 2008, 23:11

    Jeszcze jedno pytanko, rozebrałem panewki na wale, 3 pary są dziwnie pozaciągane, jakby zużyte, możliwe że nie trzymają ciśnienia i przez nie słabe ciśnienie leci na głowicę?
    Dj
    Początkujący
     
    Posty: 126
    Miejscowość: Wrocław

    30 Gru 2008, 08:01

    może być mogą też być luzy na sworzniach tłokowych a wałek rozrządu jest ustawiony dobrze małe uchybienie i też będzie klepał
    człowiek wymyslił człowiek naprawi
    specjal ford
    Nowicjusz
     
    Posty: 46
    Miejscowość: dębica

    30 Gru 2008, 08:02

    a jeszcze jedno pierścienie tłok mogą też być troche przytarte
    człowiek wymyslił człowiek naprawi
    specjal ford
    Nowicjusz
     
    Posty: 46
    Miejscowość: dębica

    02 Sty 2009, 21:41

    Wymieniłem panewki i przy okazji sprawdziłem luzy na tłokach. Wyglądają ok. Zakłon i rozrząd ustawiałem kilka razy.
    Niestety głośny klekot nadal jest. Pozostało zdemontować głowicę. Może zawory. Jak znajde przyczyne to dam znać.
    Dj
    Początkujący
     
    Posty: 126
    Miejscowość: Wrocław

    03 Sty 2009, 17:14

    Sprawdzales jak wyglada klinek na wale? Bo w tych silnikach czesto sie zuzywaly i pozniej cale kolko rozrzadu latalo.
    hot-garage
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 116
    Miejscowość: Górny Śląsk

    04 Lut 2009, 21:43

    Przyczyna znaleziona. Ostatnio klekot pogorszył się.
    Rozebrałem cały silnik. Okazało się że pierwszy tłok ukruszył się, i pękłą tuleja cylindra. Blok do wymiany lub wprasowanie suchej tulei. Koszty wszystkich części jakie wymieniłem i przyszła naprawa tulei i tłoka przekroczyły koszty zakupu całego sprawnego silnika.
    Życie jest brutalne :cry:
    Dj
    Początkujący
     
    Posty: 126
    Miejscowość: Wrocław