Golf III 1.4 AEX problem z przełączeniem na gaz.

05 Gru 2017, 20:10

Witam wszystkich serdecznie na forum jako iż jestem tu nowy. Zwracam się do was z pytaniem, a zarazem prośbą o pomoc. Jako iż średnio mnie stać żeby oddać samochód do gazownika (trudna sytuacja życiowa, a zarazem finansowa) próbuje problem rozwiązać na własną rękę. Od ponad pół roku borykam się z problemem przełączenia samochodu na gaz. Kiedy na dworze było ciepło, w momencie gdy przełączyłem samochód na gaz (silnik minimum 70st C) po prostu gasł, podczas jazdy prędkość i obrotowa i na godzinę spadała, a samochód na gaz nie reagował (słychać załączenie elektrozaworu) tak jak by nie dostawał gazu, gaz w teorii jest włączony ale nie dochodzi do silnika. Latem to nie był problem bo ręcznie go wyłączyłem, włączyłem ponownie po 2-3 km i już działał idealnie. Czyt. nie mulił, przerywał, palił więcej. Działał jak należy w skrócie. Teraz gdy mamy zimę i temperatury na dworze oscylują w okolicy 0 a ostatnio nawet -2,-5 mogę ten gaz włączać co 1 km i nie ma opcji że zaskoczy, raz na 100 przypadków po 15-20 km się włączy. Ostatnio zauważyłem, że gdy nie chce mi się ten gaz przełączyć wystarczy stanąć, wyłączyć silnik na 2-3 min z ręką na zegarku, odpalić i gaz pali od tzw. kopa. Z moich obserwacji wynika, że jak na dworze temperatury koło 0 albo niżej sam się nie włączy. Dopiero chwilowe wyłączenie całego silnika pomaga. Jak bym jakiś czujnik się wtedy nagrzewał czy coś. Wszystkie styki na butli wyczyściłem mimo że wyglądały na dobre, na parowniku/redaktorze nie wiem dokładnie też były piny które wyczyściłem, są tam bodajże 2 masy, jedna do śruby u góry a druga do jakiego czujnika który w ów reduktor jest wkręcony. Tych mas nie ruszałem bo nie wiem co przy nim mogę odkręcić a co nie żeby gaz nie buchnął. Wtyczki przy sterowniku dobrze wpięte, sterownik suchy, dodam że jeszcze na tę chwilę przyszedł mi na myśl przekaźnik który podobno służy nie resetowaniu sterownika dla gazu, może w nim albo jego pinach tkwi problem? Samochód to golf III 1.4 AEX a gaz jest II generacji, z jedną dyszą gazu zaraz pod filtrem powietrza. Da radę coś samemu jeszcze zrobić, ogarnąć? Jeżeli nie to co prawdopodobnie może być przyczyną i jaki to może być koszt naprawy? Dziękuję panowie z góry i zdrowia życzę!
danek90099
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 10 02 1997
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: Volkswagen Golf III
Silnik: 1.4 AEX
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

05 Gru 2017, 22:47

A jaki masz stan płynu chłodzącego :?:
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

05 Gru 2017, 23:05

Max mam cały czas, sprawdzam co chwilę czy na pewno płynu nie brakuje bo mi ucieka płyn na uszczelce od termostatu i co dwa tygodnie trzeba pół szklanki dolać. Myślisz o zapowietrzonym parowniku? Też mi to na myśl przyszło bo jest on dość wysoko a jego grzanie przewodami z cieczą na moje trochę dziwne wygląda, co nie zmienia faktu że nie działa jak powinno, bo jak go kupiłem to gaz działał jak trzeba.
danek90099
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 10 02 1997
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: Volkswagen Golf III
Silnik: 1.4 AEX
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Gru 2017, 11:34

Panowie naczytałem się tych tematów w bród i chyba już wiem co jest 5. Wydaje mi się że któryś z elektrozaworów jest zabrudzony przez co cewka nie daje rady go otworzyć i dopiero po porządnym nagrzaniu owy bród puszcza i elektrozawór się otwiera. To pierwsza teoria. Druga to może brudna przepustnica albo silnik krokowy? No i ostatnia opcja według mnie to syf w parowniku. W sobotę będę u ojca w domu to skorzystam z jego garażu, wyczyszczę silnik krokowy i przepustnice, elektrozawór na parowniku i przy butli (2 tylko są tak?) oraz spuszczę syf z parownika. Czy to może być przyczyną że bród na zimnym nie pozwala na pracę na gazie?
danek90099
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 10 02 1997
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: Volkswagen Golf III
Silnik: 1.4 AEX
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

08 Gru 2017, 21:35

Silnik krokowy ( ten z gazu ) raczej się nie brudzi, bo nie ma czym - przelatuje przez niego sam gaz. Ja bym się skłaniał właśnie w stronę elektrozaworów - czy wszystkie się otwierają. Może być tak, że jeden z nich się nie otworzy co jakiś czas.
Co do parownika - jakby był zapowietrzony, byłoby mało płynu, to parownik pokrywałby się szronem. Sprawdż to. Parownik ma być ciepły.
Kiedyś miałem identyczny problem. Dodatkowo miałem nawet tak, że jak mu się uwidziało, to wolne obroty były ok. A w pewnym momencie na skrzyżowaniu potrafił silnik zgasnąc. Nawet podczas jazdy potrafił zajączka puścić. Okazało się, że winny był sterownik LPG. Ale ja mam w Nubie sterownik Bedini, a te jak wiadomo jest ciężko zdiagnozować. Musiałem w końcu wymienić cały sterownik na używkę i dopiero wszystko wróciło do normy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Gru 2017, 19:04

Witam ponownie, wyczyściłem parownik (zawór spustowy od brudu, sporo oleju wyciekło), elektrozawór przy butli działa idealnie nawet nie trzeba było czyścić bo jak nowy (napięcie koło 13,5V na włączonym gazie), drugi elektrozawór przy parowniku był tak cholernie zaklejony że wogole się nie ruszał, a wyciągnąć iglicę z niego to był cud, masakra, normalnie ręką ciężko było go wepchnąć do środka, wyczyściłem i działa jak nowy. Sprawdziłem napięcie kiedy wkoncu gaz załapał i tak samo koło 13,5V. Po odkręceniu zaworu z butli po całym zabiegu, gaz włączył się dopiero po 10 minutach po XXX próbie włączenia go. Możliwe w sumie że zanim naszło ciśnienia itp to trochę minęło.. mam taką nadzieję że to była przyczyną. Jutro będę wiedział na pewno czy problem zniknął czy dalej jestem w d.... Jeżeli problem nie ustąpi to w co mogę celować jeszcze??
danek90099
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 10 02 1997
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: Volkswagen Golf III
Silnik: 1.4 AEX
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Autocasco dla motocykla - o czym pamiętać
    Jazda motocyklem kojarzy się z radością i przyjemnością, jednak nie można zapominać o potencjalnych ryzykach i nieprzewidzianych sytuacjach, jakie się z nią wiążą. Aby finansowo zabezpieczyć się przed ich skutkami, warto ...
    Zużycie paliwa na biegu jałowym
    Ile spala przeciętnie osobowe auto podczas pracy silnika na wolnych obrotach? Wiadomo, że różnice między ciepłym, a zimnym silnikiem są spore, więc przyjmijmy że silnik nagrzany jest do 90 stopni. Czasami lubię zostawić ...

10 Gru 2017, 12:32

Ja bym obstawiał centralkę. Ale myślę, że to mogła być wina tego elektrozaworu. I miejmy nadzieję, że tak było.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Gru 2017, 15:53

Niestety nic nie pomogło. Z tego co tak myślę ten ez był cały czas otwarty, bo tak go skleiło
danek90099
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 10 02 1997
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: Volkswagen Golf III
Silnik: 1.4 AEX
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Gru 2017, 21:06

No to nie ma innej możliwości jak podłączyć się pod kompa i sprawdzić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000