GOLF III 1.9 TDI - urwany zawor

11 Gru 2006, 23:37

witam!
to mój pierwszy post, dlatego witam wszystkich użytkowników i licze na szybką pomoc :)
jestem tu nowy - takze prosze wybaczyc wszelkie niedociagniecia.

mam taka sprawe:
VW GOLF III 1.9 TDI 90 KM '94, podczas jazdy silnik nagle stanał. mechanik stwierdził, ze urwał sie zawór. zalecił wymiane całego silnika. przeglądając oferty internetowe, znalazłem dosyć duzo silników.
pewna osoba (zajmujaca sie silnikami TDI) poleciła mi, abym wymienił cała głowice, ewent. tłok lub korbowód, nie wymieniając silnika, gdyż jest to zbędny zabieg.

teraz zestaw pytan:
- czy trzeba koniecznie wymieniac cały silnik?
- ile moze wynieść koszt naprawy wymieniając tylko głowice i rzeczy do niej potrzebne?
- czy mechanik probuje mnie naciągnąc na koszty sugerując wymiane silnika?
- czy lepiej wyremontować stary silnik:
a) używając nowych, regenerowanych podzespołów
b) poszukać jakiś używanych.

samochód będzie sprzedawany.
poszukuje ofert sprzedaży GOLFA IV koniecznie CZARNY (1.9TDI lub 1.6 )

z gory dziękuję za pomoc

pozdrawiam
Marcin :D
thunder89
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Miejscowość: Poznań / Sieradz

05 Lip 2010, 23:13

Tak się składa, że mi też się to stało, tylko, że w golfie mr'97. W wyniku tego w głowicy zrobiło dziurę, porysowało tuleję, zgięło korbowód i to na tyle. Czy surowe tuleje z naddatkiem do roztoczenia nadają się do tdi od td? Czy ten 1 tłok z tuleją musi być nad wymiarowy,czy może być oryginalny? Czy można delikatnie wyszlifować tuleję i założyć nad wymiarowy tłok?
look1990
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Iłownica

06 Lip 2010, 06:25

z używanym silnikiem to jest tak że nigdy nie wiesz jaki szrot kupisz :mrgreen: zwłaszcza jak kupujesz z palety, na ile da się go sprawdzić to się da ale zawsze ryzyko, jak wyremontujesz to przynajmniej wiesz czym jeździsz ;)
koszta podobne jednego i drugiego
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacje gazowe IV generacji – tzw. sekwencyjne
    Obecnie jest to najczęściej montowany typ układów zasilania LPG, tak zwana instalacja sekwencyjna. Niewiele droższa od dwóch poprzednich, bo kompletna wraz z montażem kosztuje co najmniej 1800 zł; warto wydać ...
    Moda MINI na wiatr i niepogodę - bardzo Brytyjska
    MINI to nie tylko samochód. Z tą marką związany jest również styl życia, który fascynuje nie tylko na drodze i w garażu. Zgodnie z mottem YOU.ME.MINI. od września 2013 w nowej kolekcji MINI Lifestyle ...