Główną przyczyną wycieków w przekładni kierowniczej są porozrywane osłony drążków.
Listwa maglownicy np. w maglownicy VW PASSAT B5 na wskutek czynników zewnętrznych takich jak: woda, piach, błoto i inne zanieczyszczenia koroduje. Korozja na listwie maglownicy wpływa bezpośrednio na poziom zużycia simmeringów.
Simmering pod wpływem ciśnienia rzędu 60-120 bar jest dociskany do listwy i ma za zadanie uszczelnić obie sekcje maglownicy.
Standardowo różnica między listwą a wargą uszczelniacza wynosi 1,5 mm, dlatego konieczna jest bardzo duża precyzja w naprawie mierzona w 0,01-0,02 mm, co ma zasadnicze znaczenie przy regeneracji przekładni kierowniczych.
W przypadku wżerów na listwie należy zeszlifować warstwę korozji i zastosować odpowiedni uszczelniacz. Listwy na których korozja jest bardzo duża, nie nadają się do regeneracji. Wówczas jest konieczność wymiany listwy na inną lub chromowanie do wymiaru nominalnego.
Innymi objawami uszkodzenia maglownicy są:
1. Luzy w układzie kierowniczym
2. Brak wspomagania w jednym lub w obu kierunkach.
Mam nadzieję, że pomogłem