Vw passat B5 1.8 T B

07 Cze 2010, 21:02

mam pytanko : wycieka mi plyn ze wspomagania kierownicy.zapewne to maglownica bo widac wyciek po gumach maglownicy.czy oplaca sie regenerowac stara czy lepiej kupic nowa.jaka jest roznica?
slawcik
slawcik
Nowicjusz
 
Posty: 2
Zdjęcia: 0
Miejscowość: italia

05 Lip 2010, 11:37

Główną przyczyną wycieków w przekładni kierowniczej są porozrywane osłony drążków.
Listwa maglownicy np. w maglownicy VW PASSAT B5 na wskutek czynników zewnętrznych takich jak: woda, piach, błoto i inne zanieczyszczenia koroduje. Korozja na listwie maglownicy wpływa bezpośrednio na poziom zużycia simmeringów.
Simmering pod wpływem ciśnienia rzędu 60-120 bar jest dociskany do listwy i ma za zadanie uszczelnić obie sekcje maglownicy.

Standardowo różnica między listwą a wargą uszczelniacza wynosi 1,5 mm, dlatego konieczna jest bardzo duża precyzja w naprawie mierzona w 0,01-0,02 mm, co ma zasadnicze znaczenie przy regeneracji przekładni kierowniczych.

W przypadku wżerów na listwie należy zeszlifować warstwę korozji i zastosować odpowiedni uszczelniacz. Listwy na których korozja jest bardzo duża, nie nadają się do regeneracji. Wówczas jest konieczność wymiany listwy na inną lub chromowanie do wymiaru nominalnego.

Innymi objawami uszkodzenia maglownicy są:

1. Luzy w układzie kierowniczym
2. Brak wspomagania w jednym lub w obu kierunkach.


Mam nadzieję, że pomogłem :wink:
" Śmierć zawsze wsiada z nami do samochodu, i czeka.."
Hell_Soul
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 127
Miejscowość: Chełmno / Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 8GR-FXS
    Silnik 8GR-FXS jest kolejną jednostką, którą w napędzaniu kół wspomagają silniki elektryczne. Sam motor wytwarza 299 KM, ale łączna moc układów, w których jest stosowany wynosi już 359 KM. Z takiego ...