Golf III diesel, nie pali

21 Paź 2009, 09:14

Witam wszystkich. Jestem tu nowy i proszę i poradę w sprawie mojego Golfa. Mianowicie mam taki problem: po dłuższym czasie (np. po nocy) na zimnym silniku przekręcam kluczyk i silnik kręci ale nie chce załapać dając dużo białego dymu spod maski, spod podwozia i tłumika. Kręcąc i kręcąc około minut ( z przerwami)(miga kontrolka oleju) zaczyna "łapać" co chwile i coraz częściej i częściej, aż w końcu (podobnie jak w starym ciągniku 30) załapie puszczając biały dym z tłumika i wtedy chodzi trochę za głośno i trochę budą trzęsie. Po chwili ustaje i jest wszystko dobrze. Kolejny problem mam z paskiem od alternatora, piszczy mi. Wymieniałem go nieraz i za każdym razem jest dobrze 2-3 dni a poźniej znów piszczy okrutnie. Proszę o pomoc. Ps. Kiedyś jakieś 2 lata temu ścięło mi na trasie klin (mechanicy nie wiedzieli jakim cudem) i wtedy wszystkie zawory, "szklanki" były do wymiany, jestem z tego powodu trochę uczulony i boję się, że może mi znów sie to stać ;/ Golf III 1.9 d, 1993
Rafiti
Rafiti
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Suwałki
  • 21 Paź 2009, 09:21

    Skoro potrafi tak długo kręcić to akumulator masz dobry ;) Sprawdź/wymień świece jak nie pomoże to kompresji brak...
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    21 Paź 2009, 16:16

    Biało-szary dym przy Dieslu świadczy o:I-Naturalnej obecności wody w układzie wydechowym.Jeśli biały dym pojawia się w chłodne i znika po rozgrzaniu się silnika to nie ma powodu do obaw.II-przedostawanie się wody do komory spalania w wyniku uszkodzenia uszczelki pod głowicą albo pęknięcia jej lub kadłuba silnika.III-niespalone lub tylko spalone częściowo cząstki paliwa w spalinach-tutaj należy sprawdzić jakość paliwa,potem poprawność działania aparatury wtryskowej(kąt wtrysku,wielkość dawki paliwa)
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8567
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    22 Paź 2009, 08:30

    Podczas kręcenia wydobywa się dużo białego dymu. Po odpaleniu puści jeszcze wiązkę białego dymu, po czym w chłodne dni delikatnie dymi przez jakiś czas, w dni cieplejsze nie ma dymu, chyba, że trochę depnę gaz. Ale dzisiaj może zajade do mechanika, żeby mi zdiagnozował usterkę, mam jedynie nadzieje, że to nie ma związku z głowicą :cry: :cry: :cry: :???:
    Rafiti
    Rafiti
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Miejscowość: Suwałki

    22 Paź 2009, 15:01

    Musisz sprawdzić wtryskiwacze w pierwszej kolejności,jeśli po rozgrzaniu dym zanika to raczej z głowicą czy pierścieniami jest wszystko ok.To jest Diesel ,tutaj wszystko jest ważne,ciśnienie sprężania,wtryskiwacze,pompa wtryskowa,świece muszą grzać wszystkie(sprawdź je dotykając),bardzo ważna jest kondycja akumulatora i rozrusznika,filtr paliwa.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8567
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    23 Paź 2009, 13:55

    Więc tak... akumulator jest w pełni sprawny bo nie miałem i nie mam z nim problemów, ponieważ dość długo muszę kręcić, aby silnik załapał, co za tym idzie rozrusznik, także powinien być wporządku. Po rozgrzaniu silnika dym znika, stawiałbym na świece, filt paliwa, ewentualnie wtryski. Jeżeli nie to to myślę, że to wina ciśnienia sprężania??? :???: w jaki sposób mogę samemu sprawdzić działanie świec?
    Rafiti
    Rafiti
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Miejscowość: Suwałki
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Paliwo można produkować nawet z wody morskiej
      Naukowcy z Uniwersytetu Stanforda opracowali nowatorską metodę produkcji wodoru z wody morskiej z użyciem energii elektrycznej. Rozpowszechnione dziś elektrolizery wymagają stosowania czystej wody, gdyż woda morska powoduje ...

    23 Paź 2009, 14:41

    Świecę podłącz do akumulatora,i zobacz czy się nagrzeje.
    Plus do plusa,minus do minusa.
    Uwarzaj ,nie poparz się!!!
    Świecę w kombinerki!!!
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    24 Paź 2009, 22:18

    nie musisz wykręcać świec odkręć tylko listwę od świec i 1kabel wystarczy plusowy jak zaiskrzy przy dotknięciu to znaczy że świeca dobra
    gibaj
     

    02 Lis 2009, 18:16

    miałem ten sam problem z golfem lll 19diesel
    pod łączyłem na krótko świece z akumulatorem (+)
    10 sek i auto zapaliło
    rzele
    rzele
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: wołomin

    03 Lis 2009, 10:57

    Witam ponownie. Nastał dzień sądny, ponieważ już dzisiejszego dnia rano nie mogłem odpalić mojego golfa, postanowiłem sam zmienić świece. Tylko jak to zrobić ? :lol: Jest gdzieś instrukcja? albo ktoś ma instrukcje? Proszę o pomoc i podpowiedzi, jak wymienić świece jak najmniejszym kosztem. Świece już zakupiłem 4 sztuki, ale czy coś jeszcze będzie potrzebne? nie mam niestety klucza dynamometrycznego, ale wyczytałem, że bez niego takze mogę wymienić. Mó silnik jest dość prosty jest to podstawowa wersja diesla 1.9, tzw. 1Y :???:
    Rafiti
    Rafiti
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Miejscowość: Suwałki

    28 Gru 2009, 21:03

    Wtajcie mam ten sam problem co kolega od tego golfa i moge mu tylko współczóc mi to juz zdazylo sie czwarty raz tylko tym razem rozwalilo mi rozrząd zawory i szklanki na zaworach! to co mogę podpowiedziec to na pewno nie świece! mam autko w remoncie więc takze szukam mądrej podpowiedzi :roll:

    [ Dodano: Pon Gru 28, 2009 20:11 ]
    Czy ktoś może mi coś podpowiedzieć :?:
    edzia
    edzia2_2d
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: Mińsk Mazowiecki