30 Gru 2010, 14:42
SILNIK / o zapłonie samoczynnym, z wtryskiem bezpośrednim do komory półotwartej w tłoku (typu „omega”), czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu i pochylony o 30° do tyłu, napędzający koła przednie
Średnica cylindra 79,5 mm
Skok tłoka 95,5 mm
Pojemność skokowa 1896 cm3
Stopień sprężania 19,5
Ciśnienie sprężania
- nominalne 2,5...3,1 MPa
- minimalne 1,9 MPa
- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,5 MPa
Moc maksymalna 50 kW (68 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4200 obr/min
Moment maksymalny 133 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2400 ± 200 obr/min
Materiały eksploatacyjne
Paliwo / olej napędowy
Olej silnikowy / wg API CD, VW 505 00, SAE 5W 40 do 15W 40, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy / syntetyczny VW G50, SAE 75W90, sprawdzanie poziomu co
30 000 km (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn chłodzący / mieszanina po 50% wody i płynu niskokrzepnącego VW G12 (koloru czerwonego, niemieszalnego z innymi płynami) wg normy TL VW 774D, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany)
Płyn hamulcowy / DOT 4, wymiana co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / specjalny, VW G 002 000, sprawdzanie poziomu co 60 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany)
Zużycie paliwa
(wg normy UE 93/116)
- jazda miejska 6,9 dm3/100 km
- jazdapozamiejska 4,2 dm3/100 km
- zużycie średnie 5,1 dm3/100 km
Prędkość maksymalna 160 km/h
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."