Jaki kupić samochód 4 x 4 do 35 tysięcy ?

06 Lis 2007, 20:20

Witam, mam prośbę o pomoc w wyborze samochodu terenowego 4 x 4.
Samochód będzie używany 5 razy w tygodniu do jazdy po mieście i w weekendy do jazdy na grzyby i ryby – często jeżdżę po polnych i dziurawych drogach więc zależy mi również o wielkości prześwitu. W ciągu miesiąca przejeżdżam około 1500 km więc myślę o założeniu gazu do samochodu.
Na zakup mogę przeznaczyć do 35 tys.
Szukam samochodu 4 osobowego ( ja z żoną + dójka dzieci ), z jakimś tam bagażnikiem ( chciałbym w bagażniku zamontować butle z gazem około 80 litrów oraz mieć miejsce na sprzęt wędkarski
Nie znam się na samochodach a w życiu miałem dwa modele samochodów: fiat 126P ( był często wyciągany traktorem z rzek i błota ) oraz seicento spotring 1100 w którym 3 razy w roku urywam rurę wydechową i już nie próbuje wjeżdżać w niepewne miejsca z obawy że będę musiał szukać traktora.
Ja nie będę brał udziału w żadnych rajdach terenowych, potrzebuje samochód do jazdy po mieście i bardzo częstych wypadów na ryby i grzyby - chciałbym bez obaw jeździć po polnych drogach gdzie często jest dużo błota a drogi są bardzo dziurawe i nierówne.
Reasumując szukam samochodu który mogę przerobić na gaz, będzie miał w miarę średni lub duży bagażnik.
Zastanawiam się nad poniższymi modelami:
Vitara 1,6 / 2,0 / 2,5
Grant Vitara
Nissan Terano II
Nissan Patrol
Subaru Forster

Oczywiście zależy mi na szybkość :):)
Tak jak napisałem powyżej teraz jeżdżę seicento spotringiem 1100 i ten silniczek fajnie się spisuje przy lekkiej wadze samochodu. Zdaje sobie sprawę że 4 x 4 będzie miało dużo mniejsze przyspieszenie ( chodzi mi o samochód do 35 tys ), na 100% chce założyć gaz gdyż dużo jeżdżę.
Chciałbym kupić samochód który będzie spalał góra 13 litrów gazu na 100 km.
Ile może kosztować dobra instalacja gazowa ?
Z tego co się orientuje to zależy od rodzaju silnika - ale tylko tyle wiem :(:(