04 Lip 2010, 14:34
Tak na marginesie napiszę,że kontrolka i czujnik oleju nie są od wskazań poziomu oleju tylko od ciśnienia oleju. Jak jest dobry układ smarowania, to nawet jak oleju na bagnecie jest minimum, to kontrolka się nie zaświeci. Może zamrugać na zakrętach.
Co do problemu, to w miejsce czujnika wkręcićić trzeba manometr i sprawdzić jakie jest ciśnienie oleju na zimnym silniku, następnie silnik rozgrzać i sprawdzić jakie jest ciśnienie na gorącym. Jeżeli wskazania manometru pokryją się z czujnikiem, to do sprawdzenia pompa oleju oraz układ smarowania. Nie wykluczone, że czeka cię remoncik silnika. Taki mały.
Nie piszesz też jaki olej masz wlany ( właściowości ) . Zazwyczaj kierowcy leją mineralny 15W40, ale jeżeli okaże się, że pompa ma dobrą wydajność, to można spróbować zalać silnik olejem 15W50. zamiast remontu silnika. Dopiero jak nie pomoże olej o wyżeszej lepkości, to pozostaje remoncik.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...