Golf III problem z......

24 Lut 2011, 09:24

Witam!!

To mój pierwszy post na tym forum, więc jeśli cos źle to z góry przepraszam i proszę nie usuwać tego postu, gdyż muszę się dowiedzieć co jest mojej Golfiance.

A więc jechałem w sobote na wycieczkę ok 40 km w jedną stronę, całe 40 km wszystko oki temperatura ok 80-90 gdy podjechałem pod miejsce parkowania temp spadłą do 70 stopni wywaliła para spod maski. Zatrzymałem wyłączyłem auto polazłem załatwić to co chciałem, gdy wróciłem zauważyłem mokrą plamę pod autem. Dolałem płynu odpaliłem przejechałem ok 1-2 km i znów ten sam scenariusz. Wlałem ok 3-4 L płyny dojechałem do domu z powrotem 40 km zaparkowałem wysiadłem z auta i słyszałem jak wycieka płyn. Jakiś czas temu zauważyłem plamy oleju pod autem jak auto stało na kostce.
Płyn wylatywał nie iwem którędy, ale koło zbiorniczka na płyn jest mokro i płyn ten wygląda jak by siez olejem pomieszał. Pod korkiem do wlelu oleju zrobiło się masło.

Bardzo proszę o waszie opinie co to może być. Bo znajomi w pracy mówią mi ze to uszczelka pod głowicą.
kuller
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Radomsko

24 Lut 2011, 10:24

kuller napisał(a):. Bo znajomi w pracy mówią mi ze to uszczelka pod głowicą.

Prawdopodobnie mowią dobrze.Zmierz ciśnienie w układzie chłodzenia to się dowiesz więcej..
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

24 Lut 2011, 11:25

Gadałem z majstrami to ładnie sobie cenią za wymiane uszczelki. od 150 + uszczelka i dodatkowe koszty do 400 zł. Ja tego auta nawet nie odpaliłem od soboty bo nie ma płynu w nim
kuller
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Radomsko

24 Lut 2011, 15:19

Zacznij może od rzeczy, któe możesz zrobić sam - sprawdz, jaki jest kolor oleju w silniku. Jak jest kawa z melkiem, to uszczelka do roboty na 100%.
Jeżeli jednak okaże się, że olej jest koloru brązowego ( czyli normalny kolor ), to na zimnym silniku nalej do zbiorniczka płynu, uruchom silnik i na postoju go nagrzewaj obserwując wszystkie węże i złączki, czy gdzieś nie zaczyna cieknąć. Wcześniej oczywiście powycieraj do sucha szmatką tak koło zbiorniczka, gdzie masz morko. No i dobrze obserwuj ten zbiorniczek, czy to czasami z niego nie cieknie jak silnik się nagrzewa i robi się ciśnienie w układzie. Zaobserwuj też, czy w zbiorniczku nie ma jakiegoś tłustego osadu co mogłoby być pozostałościami po spalinach, które mogą przedostać się do układu chłodzenia też przez przepaloną uszczelkę. Obserwuj też wskaźnik temp, ponieważ jak pisałeś w momencie jak ci wywaliło płyn ze zbiorniczka, to miałeś 70 stopni - a przy tej temp. nie powinno się to stać. Płyn zaczyna gotować się w temp. ponad 1000 stopni - jakieś 110 - 115 stopni w zależności od płynu. Podczas nagrzewania sprawdzaj też, czy są ciepłe węże do i z chłodnicy. No i napisz co zaobserwowałeś.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Lut 2011, 17:00

W zbiorniku i tam gdzie wylatywał płyn są tłuste ślady jak jak by masło. W sobotę jak wracałem miałem temp cały czas ok 80 Stopni gdy zajechałem do domu to węże były ciepłe i płyn kapał tak jak by ze zbiorniczka, ale węże są dobre. Kolor oleju jest normalny.
Załaczam kilka fotek
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
kuller
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Radomsko

24 Lut 2011, 22:27

To ten płyn kapał ze zbiorniczka, czy jakby kapał? Bo nie wiem jak to rozumieć.....
Takie delikatne masełko pod korkiem to normalka w zimie.
Mnie się wydaje, że to jest raczej wyciek zewnętrzny. pooglądaj dokłądnie węże koło tego zbirniczka i sam zbiorniczek, czy nie jest gdzeiś pęknięty.
Jak olej jest normalny, węże z chłodnicy nie robią się twarde i nie masz problemu z porannym odpalaniem, to uszczelkę można narazie wykluczyć. Zająłbym się najpierw tym zbiorniczkiem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Classic Car Festival w Tokio - zabytkowe perły
    Zabytkowe samochody mają swój nieodparty urok, o czym już po raz kolejny mogli się przekonać goście tegorocznego Classic Car Festival zorganizowanego przez Toyota Automobile Museum. W imprezie wzięły udział najpiękniejsze ...
    Filmy szpiegowskie Toyoty Supry z toru Nürburgring
    Szpiegowski film z testów Toyoty Supry na torze Nurburgring. Tył auta przypomina koncepcyjny supersamochód Toyota FT-1. Premiera flagowego auta sportowego Toyoty jest przewidywana na 2018 r., rok po debiucie ...

25 Lut 2011, 07:27

Kupię płyn i przyjrzę się dokładnie okolicom zbiorniczka. Jak by to był zbiorniczek to mniejsze koszty. Ale czy płyn wyleciał by przy 70 stopniach i czy jest możliwe że zbiorniczek sam by pękł?
Ale i tak sie silnik robi mokry i na glebie są ślady oleju gdzieś ucieka.
kuller
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Radomsko

25 Lut 2011, 10:54

kuller napisał(a): czy jest możliwe że zbiorniczek sam by pękł?

Ktoś raczej musiał mu nieco pomóc :wink: Może podczas innej naprawy?
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

25 Lut 2011, 11:02

?Mógł też pęknąc z powodu nadmiernego ciśnienia lub zamrożenia. Bardzo często robią się słabe po wielu latach eksploatacji i atakowaniem przez różne dziwne płyny do chłodnic (żrące).
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

25 Lut 2011, 13:03

I może być tak, że jak silnikjest zimny, to płyn nie będzie uciekał. Dopiero zacznie wyciekać z peknięca jak silnik zacznie się nagrzewać, czyli jak w układzie zacznie się robić ciśnienie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Lut 2011, 11:49

Zalałem go płynem troche i górny wąż ciepły dolny zimny. Strasznie długo sie grzeje, kiedyś tak nie było. Teraz był odpalony z 30 minut i nawet 70 stopni nie było. Ale jest bardzo mokry w miejscu które widać na ostatnim foto olej. Kolor tego płynu w zbiorniczku jest kawa z mlekiem.
kuller
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Radomsko

26 Lut 2011, 12:05

No to musisz znaleść w którym miejscu cieknie. Piszesz o zbiorniczku wyrównawczym z układu chłodzenia? Jak tam jest kawa z mlekiem, to musiałoby ubywać oleju z silnika, a to oznaczałoby faktycznie uszczelkę pod głowicą, bo wychodziłoby na to, że olej przedostaje się do płynu chłodzącego silnik. Ale zazwyczaj jest odwrotnie. Chyba jednak warsztat będzie niezbędny - mechanik rzuci na to okiem i od razu będzie wiadomo. Pojedz do jakiegoś, pokaż i powiedz co jest grane, a on powinien ci powiedzieć co i ile kosztuje naprawa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Lut 2011, 12:09

Tak tak w zbiorniczku układu chłodzenia jest kawa z mlekiem. Dolałem kiedyś okleju troche gdy zauważyłem na glebie ślady oleju.

Kolor tego płyny koło zbiorniczka widac na zdjeciach
kuller
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Radomsko

26 Lut 2011, 12:38

No to chyba jednak faktycznie uszczelka poszła.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Lut 2011, 13:30

MotoAlbercik napisał(a):No to chyba jednak faktycznie uszczelka poszła.

A jednak.... :sad: :sad:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014