GOLF IV 1.6 SR, uszczelka lub co innego?

02 Gru 2010, 13:35

Witam mam problem z GOLFEM 1.6 SR 98r.

Przed wyjazdem w trasę sprawdziłem poziom oleju na bagnecie i był prawidłowy w połowie.

Samochód spalił mi ok. 2.5L oleju na trasie 1200km ciagłej jazdy. - jechałem średnio 130-140km/h. Z ciekawości (na szczescie) na trasie sprawdziłem poziom oleju i bagnet był suchy to dolałem te 2.5L i poziom na bagnecie spowrotem był w połowie.
I zrobilem kolejne 400km tylko, ze teraz z wolniejsza predkoscia 110-120km/h i oleju praktycznie nic nie ubyło - minimalnie widocznie na bagnecie.
Gdy jeżdzę po mieście bierze olej minimalnie max 0.1L na 1000km-1500km.

Zauważyłem, że dopiero na wyższych obrotach zaczyna znikać olej.
Czego to może być problem?

Samochód pali 7.5L w trasie i ok 11L w mieście.
Podczas ruszania spod świateł widze za sobą biały dym lub pare tylko jeśli na pare to chyba troche jej za dużo. - może to być z racji tego, ze jest teraz zimno bo jak były temperatury 10~ stopni to dymu praktycznie nie było.
Płynu chłodniczego z zbiorniczka wyrownawczego nie ubywa.
Pod korkiem robi sie masło codziennie nawet jak starannie wyczyszcze.
Zauważyłem, że jak wyciagam bagnet to sa male bąbelki na bagnecie w oleju.

Miał ktoś podobny przypadek lub wie w czym problem?
z góry dziękuje za pomoc! :)
zubeko
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Nottingham

02 Gru 2010, 14:34

Prawdopodobnie jedynie uszczelka,bedzie zapewne widoczne uszkodzenie po sciagnieciu głowicy.Jeżel iuszczelka będzie dobra,brak oznak uszkodzenia to oddaj głowice do sprawdzenia szczelności.
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Miejscowość: zachodniopomorskie

02 Gru 2010, 16:42

i automatycznie wymień uszczelniacze zaworowe.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

03 Gru 2010, 00:12

Ja tez mysle ze uszczelka tak jak mowi kolega wyzej
<ZABRZAN>
Ciało rzucone na łoże traci na oporze :)
zabrzan13
Aktywny
 
Posty: 265
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 11 02 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mercedes ML w163
Silnik: 2.7 CDI
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

03 Gru 2010, 06:38

A na jakim oleju jeździsz?
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

25 Gru 2010, 12:51

sorry, ze dopiero po takim czasie odpisuje.
olej zalałem 10W40 semi-syntethic nie wiem jakiej firmy nawet bo kupilem na szybko na stacji benzynowej
zubeko
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Nottingham

25 Gru 2010, 12:59

Nie konicznie musi to być uszczelka. Może być jakiś wyciek zewnętrzny.
Posprawdzaj :
1. czy płyn w zbiorniczku nie ma tłustych plam na powierzchni i czy jest w miarę czysty
2. czy ze zbiorniczka nie śmierdzi spalinami
3. jaki jest kolor spalin z rury
4. jak wyglądają świece
5. czy silnik nigdzie nie jest zaolejony
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Gru 2010, 03:53

1. Nie ma tłustych plam, na dnie leżą jakieś czarne malutkie kawałki lecz nie wiem co to jest to chyba normalne.
2. Nie śmierdzi spalinami ze zbiorniczka.
3. Spaliny na pewno nie są niebieskie, jest to para lecz jest jej bardzo dużo podczas startu chociaż nie wiem czy to nie jest normalne w zime aczkolwiek jak patrze na inne samochody to kopca o polowe mniej.
4. świece sprawdze później
5. silnik jest czysty, nie widać na nim zadnych przeciekow.

aha i dodam jeszcze, że zauważyłem ze po nocy jak jest tak -5 to rano czasami lecz nie zawsze, słyszę jak sie przelewa woda lub lekki bulgot - czy to znaczy, że mam zapowietrzony układ chlodzacy?
zubeko
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Nottingham

26 Gru 2010, 10:56

No to nie wygląda to na uszczelkę. Ten bulgot może sugerować, że układ jest zapowietrzony, ale to raczej nie ma związku z takim spalaniem oleju. Zobacz jeszcze te świece. Jak będa czarne, okopcone, to znaczy, że pali ci olej i to w nadmiernej ilości.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Gru 2010, 10:33

mam podobny problem z moja octavią 1.6 SR 98 r , to chyba sa te same silniki nawet , tyle ze mój ma 101 km , u mnie kopcenie z rury wytłymaczyli tym ze silnik chodzi na 3 cylindry , teraz czekam na wymiane przewodów , bo jak normalnie chodził to nie było wogóle problemów. A jak zaczyna na 3 chodzic to mam praktycznie takie same objawy jak u ciebie , jak mu sie wrypie z 5 tys obrotów to kopci aż smierdzi :P
luki1304
Początkujący
 
Posty: 109
Miejscowość: Piła

29 Mar 2019, 13:13

Czołem, mam ten sam problem. Biała chmura pojawia się podczas jazdy W korku. W trasie lub po mieście, Nie zaobserwowałem. Na świecach pojawił się nalot z oleju( mimo to zero problemów z odpalenie), tak samo na denkach tłoków. Olej co najdziwniejsze mieści się w normach zużycia wg instrukcji. Uszczelka cała. Sonda działa. W płynie chłodniczym stwierdzono obecność spalin. Wymieniłem kable, świeczki. I zastanawiam sie co dalej. Szczelnosc głowicy ? Szczlność bloku? Uszczlki zaworów? Przepustnica? Ktoś rozwiązał tą zagadkę? Do auta mam sentyment, Ale naprawami nie chcę przekraczać jego wartości.
Ps przy pracy na 3 cylindrach polecam sprawdzić cewke. Jeżeli jest na niej pęknięcie, mogła dostać się woda i dlatego nierówno chodzi. (widoczny spadek mocy, kopcenie na czarno, datowanie obrotów)
Wycior
Obserwowany
 
Posty: 1