Golf IV - problem z radiem (separator antenowy / zasilanie)

18 Mar 2013, 13:56

Witam

Proszę o pomoc w następującym temacie: posiadam VW Golf IV z 1999 r. W samochodzie od nowości zostało zamontowane radio Panasonic CQ-FX44LEN wraz ze zmieniarką CD Panasonic CX-DP801EN. Poprzedni właściciel poruszał się głównie po Trójmieście gdzie sygnał antenowy jest dość mocny. Po zakupie samochodu zwróciłem uwagę, że radio gubi sygnał po wyjechaniu z miasta (w mieście mocny, im dalej od centrum to gubiło niektóre stacje, po wyjeździe poza miasto mało co udawało się złapać). Po lekturze kilku forów, zakupiłem separator antenowy (wpięty został pomiędzy kabel antenowy a radio + podłączenie zasilania 12 V, niebieski kabel separatora podłączony do niebieskiego kabla z wiązki z kostki), który rozwiązał sprawę. Radio działało poprawnie przez ok. 2 lata. Niedawno zwróciłem uwagę, że znowu gubi sygnał po wyjeździe z miasta. Wymieniłem separator na nowy - nic nie dało. Sprawdziłem bezpieczniki - wszystkie ok. Za pomocą miernika zbadałem napięcie na niebieskim kablu i tu niespodzianka bo miernik wykazał 0. Sprawdzałem na kostkach, też 0. Myślałem, że to sprawa braku zasilania, ale wyciągnąłem radio i kabelek od separatora podłączyłem (a w zasadzie dotknąłem) gniazda zapalniczki (na którym uprzednio sprawdziłem, że jest 12V). Niestety radio nie złapało żadnego sygnału. Czy macie pomysł co powinienem zrobić, gdzie szukać usterki?

Pozdrawiam
wejta123
Obserwowany
 
Posty: 1
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: VW Golf IV
Silnik: 2.0 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Mar 2013, 14:17

Proponuję zacząć od tego, żeby to radio podłączyć do innego auta i sprawdzić czy tam działa. B ędziesz wiedział gdzie szukać - czy np. kabel antenowy ugnił/ałamał się itp czy jest to sprawa radia.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKYACTIV-D: rewolucyjne silniki Diesla Mazdy
    Docenione w Europie rewolucyjne silniki Diesla Mazdy zdobyły broniącą się przed olejem napędowym Japonię, a niebawem ruszają na podbój Ameryki. Unikatowe połączenie niezrównanych osiągów i oszczędności ...