volkswagen , silniki 1.4 i 1.6 nie palą oleju , spala go 2.0 ze względu na wadliwe pierscienie , ale w większosci silników rozwiązali ludzie ten problem , przy silnikach 1.4 i 1.6 zdarzały się awarie skrzyn biegów ze względu na ścinanie słabych nitów.
silnik 1.4 16v - zamarzaja odmy jak w bmw , należy montować grzałki i serwis również tak robił
silnik 1.6 8v na miasto bez lpg uciekać od niego
, wiadomo 100 koni przy 1000kg i charakterystyce silnika 8 zaworowego (ciągnie od dołu) dzięki kolektorowi o zmiennej długości ciągnie tez w górze więc auto generalnie fajne , ale powyżej 3000 obrotów paliwo ma znacznie mniejszą droge do przebycia , jesli ma mniejszą to odbywa się to szybciej , przez co zużywa też się go więcej. LPG ? jedynie sekwencyjny bo kolektor jest plastikowy , spadków mocy żadnych
no ale za granicą za 10 tyś nie kupimy zadbanego golfa , więc w ojczyżnie tym bardziej , co innego allegrowy złom po dachowaniu
nie brałbym takiego auta bo niedługo zaczną wychodzić różne buble .
octavie za 10-12 tysięcy kupisz , i z silnikiem 1.6 100 konnym ( 75 konny omijać bo zasłaby) da się tym normalnie jezdzić o dziwo , więc polecam . dodatkowo ten silnik to legenda i montuja go w octavi nadal jako 1.6 MPI