Nie wiem czemu odebrałeś moją wypowiedź jako chęć oceniania Ciebie. Ja się wypowiedziałem na temat Twoich planów - że przy takim przebiegu rocznym będzie Ci się LPG zwracało wręcz latami, więc montaż jest nieopłacalny, gdyż instalacja to kolejna rzecz, o którą trzeba dbać w samochodzie, więc po co ona, skoro w Twoim przypadku spokojnie może się obejść bez niej. A twierdzenie, że to są Twoje pieniądze i Twoja sprawa - to jest forum samochodowe, na którym zawsze staramy się odpowiadać na dany przypadek, nie jak maszyna podając tylko konkretne modele samochodów. Dlatego też pozwoliłem sobie zwrócić uwagę na brak ekonomicznego sensu instalowania LPG w Twoim przypadku, podobnie jak kolega dzida, który również zwrócił uwagę, że diesel nie nadaj się na Twoje przebiegi. Naprawdę chcemy pomóc osobom szukającym pomocy
![Uśmiechnięty :)]()
Oczywiście decyzję podejmiesz sam, ale chyba warto wysłuchać zdania osób, które już mają trochę więcej doświadczenia, nieprawdaż?
Pisząc tańsze i mocniejsze auta miałem na myśli fakt, że jeśli tak bardzo Ci zależy na tej oszczędności, to możesz przecież kupić egzemplarz rok, dwa lata starszy, kosztujący mniej, a różnicę w cenie wydać na paliwo. Co do tych ,,mocniejszych'' aut to porównywałem do Twojego golfa 1.4 oraz wspomnianego golfa V 1.6 z gazem. Nie wiem jakie jest Twoje doświadczenie w jeździe różnymi samochodami, ale przesiadkę ze swojego golfa na młodszą generację, nawet to 1.6 z gazem odczujesz dość mocno w dynamice jazdy. Jednak jeśli zamiast tego nowszego golfa kupiłbyś np. wyżej wspomnianą Hondę Civic VIII 1.8 140KM to różnica w wrażeniach z jazdy będzie już kolosalna. Warto więc przed zakupem (jeśli nie miałeś możliwości jeździć trochę mocniejszymi samochodami) przejechać się jakimś egzemplarzem podobnym mocowo do tej Hondy i zobaczyć, jaka jest różnica pomiędzy golfem V 1.6 z LPG oraz Twoim golfem 1.4
![Uśmiechnięty :)]()
Przy tak małym przebiegu rocznym montaż LPG byłby racjonalny, gdybyś zdecydował się na naprawdę mocny i paliwożerny samochód, np. z silnikiem V6.