Golf mk V lub inny do 27,5tys

11 Maj 2016, 12:47

Witam serdecznie,

Potrzebuje pomocy ponieważ mam dość przeglądania ogłoszeń internetowych od 2 miesięcy :-) co mi się spodoba ktoś inny kupuję , a ja dalej przeglądam. Mam 35 lat i od 8 lat jeżdżę golfem mk4 1,4 16v z 2000r rocznie robię z 8 tys km. Przyszedł czas na zmianę na coś nowszego, mój budżet to 27500zl i to raczej maksimum. Lokalizacja to Warszawa i bliższe jej okolice, nie mam z kim jechać po samochód.

Myślałem żeby pozostać przy marce VW( jakoś w środku i na zewnątrz mi się podobają), miałem dwa egzemplarze golfow mk5 na "oku" w obydwu przypadkach przestraszylem się ich silników 1.9 tdi bls z dpfem (zdarza się że odwracają się panewki i silnik do wymiany), drugi 1,4 tsi 140km 85 tys przebiegu z polskiego salonu ( już znikł ktoś inny kupił) w tym przypadku odradzono mi go na forum vw. Twierdza tam, że dla mnie silnik 1,6 8v i lpg ( takich fajnych egzemplarzy w mazowieckiem brak :-) ). Fakt myślałem o lpg ponieważ nie jestem osobą zamożna (zwykły kierowca dostawca:-) ) z tego tytułu też samochód nie może być skarbonka. W moim 16 letnim golfie w przeciągu 8 lat miałem z 4 naprawy po 1 tys zl i tyle, wsiadam i jadę choć pali 9 litrów, no latem może 8. Priorytet też wyposażenie samochodu ta przysłowiowa klima automatyczna, szyby elektryczne, raczej silnik benzynowy z możliwością instalacji lpg. Proszę o pomoc , jakieś inne pomysły co do tej ceny można nabyć fajnego, nie chce skończyć kupując jakiegoś obd rapanca z komisu, gdzie połowa wyposażenia nie działa czy będzie się psuł notorycznie.

A i jeszcze chodzi mi po głowie wersja Volkswagenow z USA z 2,5l benzyna w mazowieckiem jest jedną jetta z 2006 za 20 tys. Podobno silniki dobre do gazu ? i raczej bezawaryjne ?
rintin
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Golf mk4

11 Maj 2016, 13:06

Auta z koncercu VAG sobię odpuść , nie ma tam silników godnych polecenia oprócz wymienionego przez Ciebie 1.6. Ale ten silnik jest strasznie mułowaty i dużo pali.
Druga kwestia robisz 8 tyś km rocznie , ile planujesz jeździć tym autem bo przy tym przebiegu instalacja będzie się długo zwracać.
Samochody sprawdzane z USA to w 99% powypadkowe , a 2006 r za 20 tyś to na pewno miał coś nie tak.

W tej cenie popatrz sobie na
Kia ceed , Huyndai i30 1.6
Za 28 k powinieneś znaleźć Honde Civic VIII 1.8 z początku produkcji
Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Opel Astra H 1.8 125km
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

11 Maj 2016, 13:44

Planuje dobre parę lat jeździć "nowym" autem, minimum 5 , albo jak tym 8. Z powodów finansowych nie zamierzam zmienic w najbliższym czasie, 8tys km rocznie też jest tym spowodowane, z lpg byłoby więcej tych rocznych kilometrów . A te Hondy i ich silniki 1,8 140km dobrze współpracuja z lpg ?. Samochód raczej 5 drzwi musi mieć.
rintin
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Golf mk4

11 Maj 2016, 14:16

Spokojnie można zagazować , tylko dobrze trzeba ją wystroić i przydałoby się założyć lubryfikator.
Ludzie na forum mają po ponad 100 tyś nalatane na instalacji i sobie chwalą.
Trzeba też pamiętać o regulacji zaworów co 20 tyś km na gazie.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

11 Maj 2016, 15:50

Po co Ci LPG przy 8tys. km rocznie?
Honda ma oszczędny silnik, że ciężko mówić o opłacalności inwestycji.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Maj 2016, 16:40

Może i racja, więcej bym jeździł na lpg a tak ograniczają mnie stowy ładowane w bak średnio co dwa tygodnie. Golfem w ciągu 8 lat przejechalem 63 tys km :-). Ten mój Golf pewnie pali tyle samo co ten civic 140km :-) jesienią i zimą 9 a wiosną latem koło 8. A jakieś inne auta godne polecenia ? bezawaryjne diesle?. Civic mocno futurystyczny, za to hyundai dla emeryta do kościoła. Ceed jak już to w wersji kombi oba w środku wyglądają biednie chyba gorzej od tego 16 letniego golfa. Opel h w ogole mi się nie podoba chyba że signum lub insignia ale ta po za zasięgiem.
rintin
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Golf mk4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydowa Toyota Auris debiutuje w Polsce
    Toyota Auris drugiej generacji zadebiutowała w Polsce w styczniu 2013 roku. Samochód otrzymał zupełnie nowy wygląd nadwozia i wnętrza niż poprzednik, zyskując sobie sympatię klientów zarówno w całej Europie, ...

11 Maj 2016, 16:56

Diesel nie nadaje się na Twoje przebiegi
Hyundai dla emeryta do kościoła, a Golf nie? Widać, że patrzysz przez pryzmat znaczka ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Maj 2016, 10:57

A co powiecie o samochodach takich jak : Peugeot 308 sw lub 207 sw z 1,6 hdi 90km bez fap i dwumasy lub w jakiejs benzynie, jest też taki wytwór jak Dodge Caliber 1.8 bodajże 150km benzyna - zdziwilem się że taki tani jest wygląda na dużo droższego, dzis na ulicy w oko mi wpadł c3 Picasso, kia soul . Za ostatnimi przemawia pozycja za kierownicą wyżej się siedzi więcej widac.
rintin
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Golf mk4

16 Maj 2016, 18:14

rintin napisał(a):jest też taki wytwór jak Dodge Caliber 1.8 bodajże 150km benzyna - zdziwilem się że taki tani jest wygląda na dużo droższego

jest ale cena wynika z tandetnej jakości wnętrza oraz mało wytrzymałego zawieszenia na naszych drogach
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Maj 2016, 18:51

Możesz rozwinąć pojęcie, że brak LPG Cię ogranicza? Czyli jak? - myślisz, a pojadę sobie na weekend w Bieszczady i rezygnujesz z tego wyjazdu, bo nie masz LPG? Koszty paliwa to tylko część kosztów użytkowania samochodu i to często nieznaczna część, więc jeśli nie stać Cię na paliwo to na pewno nie stać Cię również na zakup samochodu za 27 tysięcy złotych. Ostatnio zauważyłem taką dziwną tendencję, że każdy chce samochód z LPG, nie ważne czy robi rocznie 5, 8, 10 czy 50 tysięcy kilometrów. Rozumiem - LPG jest teraz ,,MODNE'', bo jest bardzo tanie i podjeżdżając samochodem z LPG eksponujemy jacy jesteśmy ekologiczni i przedsiębiorczy, ale są pewne granice. Jeśli golf pali Ci średnio 8 litrów w lecie to zapewne jeździsz krótkie odcinki po mieście i jeśli nadal będziesz tak jeździł to zwrot z zamontowania instalacji będzie jeszcze dłuższy i przy takim przebiegu liczony wręcz w latach. Pamiętaj, że w samochodach powyżej 2005 roku liczba silników, które dobrze współpracują z LPG jest naprawdę niewielka. Owszem, ,,zagazować'' można prawie każdego, ale pytanie w jakim będzie stanie za X kilometrów. Szukając więc silnika ,,pod gaz'' odrzucasz więc często wartościowe jednostki, które są świetne, ale na benzynie.

Może zamiast kupować samochód za 27 tysięcy i montować LPG, lepiej w Twoim przypadku będzie kupić jakąś mocniejszą benzynę za 20 tysięcy? Różnica przy Twoich przebiegach zwróci się dopiero pewnie po 5 latach, a przez ten czas będziesz podróżował bardziej komfortowo. Chyba, że nie radzisz sobie z tą presją podczas tankowania i nie możesz psychicznie zaakceptować, że sąsiad tankuje LPG za 50zł i jeździ 2 tygodnie, a Ty tankujesz benzynkę za 100zł i po tygodniu znów :D
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

17 Maj 2016, 11:52

Racja nie radzę sobie z presją tankowania co tydzień za 100zl,ograniczają mnie koszty paliwa w jeździe miejskiej i wikendowych wypadach po za miasto przez ceny pb95 jeżdżę tylko tam gdzie muszę. Wakacje to już coś innego tam paliwo jest wliczane w koszty wyjazdu. Bieszczady ? nigdy nie byłem i nie mam być zamiaru, wolę Tatry niż pagóry :-). Sąsiedzi średnio mnie interesują i nie zazdroszczę im tankowania lpg, nawet nie wiem czy tak tankuja, obchodzą mnie tyle co zeszłoroczny śnieg. W ogóle skąd ten pomysł i taka klasyfikacja mojej osoby ? nie mieszkam na wsi i wszyscy się nie znają osobiście :-). Instalacja lpg może w moim "nowym" aucie zwracać się dokładnie 8 lat i po tym czasie i z tymi przebiegami zwróci się. Zresztą to moje pieniądze i moja sprawa. Tak mam do dyspozycji 27500zl, a na pb95 miesięcznie 500zl w bak ładować jest mi po prostu szkoda :-) i może dlatego mam te 27500 :-). Pozdrawiam

Wracając do tematu, cóż to za auta tańsze i z mocniejszymi silnikami benzynowymi ?.
rintin
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Golf mk4

17 Maj 2016, 18:29

Nie wiem czemu odebrałeś moją wypowiedź jako chęć oceniania Ciebie. Ja się wypowiedziałem na temat Twoich planów - że przy takim przebiegu rocznym będzie Ci się LPG zwracało wręcz latami, więc montaż jest nieopłacalny, gdyż instalacja to kolejna rzecz, o którą trzeba dbać w samochodzie, więc po co ona, skoro w Twoim przypadku spokojnie może się obejść bez niej. A twierdzenie, że to są Twoje pieniądze i Twoja sprawa - to jest forum samochodowe, na którym zawsze staramy się odpowiadać na dany przypadek, nie jak maszyna podając tylko konkretne modele samochodów. Dlatego też pozwoliłem sobie zwrócić uwagę na brak ekonomicznego sensu instalowania LPG w Twoim przypadku, podobnie jak kolega dzida, który również zwrócił uwagę, że diesel nie nadaj się na Twoje przebiegi. Naprawdę chcemy pomóc osobom szukającym pomocy :) Oczywiście decyzję podejmiesz sam, ale chyba warto wysłuchać zdania osób, które już mają trochę więcej doświadczenia, nieprawdaż?

Pisząc tańsze i mocniejsze auta miałem na myśli fakt, że jeśli tak bardzo Ci zależy na tej oszczędności, to możesz przecież kupić egzemplarz rok, dwa lata starszy, kosztujący mniej, a różnicę w cenie wydać na paliwo. Co do tych ,,mocniejszych'' aut to porównywałem do Twojego golfa 1.4 oraz wspomnianego golfa V 1.6 z gazem. Nie wiem jakie jest Twoje doświadczenie w jeździe różnymi samochodami, ale przesiadkę ze swojego golfa na młodszą generację, nawet to 1.6 z gazem odczujesz dość mocno w dynamice jazdy. Jednak jeśli zamiast tego nowszego golfa kupiłbyś np. wyżej wspomnianą Hondę Civic VIII 1.8 140KM to różnica w wrażeniach z jazdy będzie już kolosalna. Warto więc przed zakupem (jeśli nie miałeś możliwości jeździć trochę mocniejszymi samochodami) przejechać się jakimś egzemplarzem podobnym mocowo do tej Hondy i zobaczyć, jaka jest różnica pomiędzy golfem V 1.6 z LPG oraz Twoim golfem 1.4 :) Przy tak małym przebiegu rocznym montaż LPG byłby racjonalny, gdybyś zdecydował się na naprawdę mocny i paliwożerny samochód, np. z silnikiem V6.
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

18 Maj 2016, 16:57

Moje doświadczenie w jeździe różnymi samochodami jest można powiedzieć żadne. Golf 1,4 od 8 lat.kiedyś 2 km przejechalem Volvo xc 90 w automacie, parę km Skoda roomster nową z tsi i 25 tys km służbową kia 2500tc ;-). Niestety ta Honda jak dla mnie jest zbyt futurystyczna/mlodziezowa, wygląda niczym statek kosmiczny :-). Najbardziej przemawia za mną linia nadwozia mk5, marzy mi się taki w wersji Edition, czarny dobrze wyposażony z ładnymi felgami i z tym 1.6 102 km, nawet jestem skłonny kupić znów 1,4 75km. No nic, będę wypatrywal te ogłoszenia może taki się pojawi w okolicach Warszawy. Szkoda że są one takie drogie :-) , za to można kupić kia ceed i Hyundaia z 2010 roku.
rintin
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Golf mk4

18 Maj 2016, 17:45

Może i lepiej dla Ciebie, że nie jeździłeś zbyt wieloma autami, bo pewnie dzięki temu jeździłeś aż 8 lat swoim golfem. :) tego golfa v 1.6 mpi będzie Ci bardzo ciężko znaleźć, bo tych golfów z tym silnikiem jest mało z czystego powodu - silnik jakby nie patrzeć konstrukcyjnie ma ponad 20 lat i coraz rzadziej był montowany. Jeśli Civic jest dla Ciebie zbyt futurystyczny, to może focus mk2 1.6? parametrami raczej podobny do golfa, a w tych samych pieniądzach kupisz egzemplarz kilka lat młodszy.
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

18 Maj 2016, 17:51

Mi się nie chce doradzać jak patrzę, że 8tys. rocznie i na paliwo szkoda wydawać 250zł na miesiąc (tyle wychodzi, bo tyle robię paliwożerniejszym autem). Nawet najbardziej bezawaryjne auto zajeździć można jak tak się oszczędza (zakładam, że to przekłada się na kulturę serwisową)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010