Tanie w utrzymaniu za 8 tysięcy

14 Maj 2016, 23:02

Rodzice chcą wreszcie kupić sobie coś zamiast ich Citroena C5 - przerosły ich koszty utrzymania tego auta (gdy do zrobienia jest sprzęgło i trochę blacharki - miejskie parkingi nie polubiły się z mamą) i sprzedają go, spodziewają się mieć od 8 do 10 tysięcy na sam samochód. Chcą coś wygodnego (choć wiadomo, Cytryny nie przebije) i możliwie taniego w utrzymaniu, do tego dobrze by było, żeby było wygodne.

Ostatnio mama jeździła nowym Twingo i spodobało jej się wysokie siedzenie i manewrowość, jednak auto będzie też wykorzystywane na trasach (Kraków-Rzeszów) więc i silnik z gatunku takich, co przy 140km/h nie zabije hałasem i spalaniem i rozmiar taki, żeby 5 osób przeżyło taką trasę bez urazów psychicznych (tak jak ja po 6 godzinach jako pasażer Renault Thalia...)

Z wyposażenia koniecznie klima i elektryczne szyby, opcjonalnie tempomat, komputer itp. Miło by było, gdyby auto miało radio z AUX i USB albo łatwo mozna było na takowe zmienić (w C5 skórka była niewarta wyprawki). No i najważniejsze - możliwie mało awaryjne i najtańsze w utrzymaniu. Oczywiście nie przeginajmy w drugą stronę, jeżeli mam dostać 2l spalania więcej i nieco wyższe koszty serwisu w zamian za 20% mocy więcej to myślę, że warto dołożyć - chodzi o to, żeby auto jak najrzadziej stało w serwisie, nie spsuło się na trasie a ew. awaria nie pochłonęła tysięcy.

Stąd skłaniam się ku japońskim benzynom - nie ukrywam, że mamie spodobał się Nissan Note (ale to nie ten budżet), Civic VII też wydaje się spoko (dość wysoki), ale tu też budżet nie pozwala. Coś jednak w stylu tych aut? Ojciec rozważał dołożenie i kupno B-Klasy (Merc to się nie psuje, prawda?), ale wyperswadowałam mu taką głupotę. Macie jakieś propozycje?
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

15 Maj 2016, 20:49

B-klasa to min. 25 tysięcy, o A-klasie I-generacji nie warto nawet wspominać.

Jak ma być tanie w eksploatacji to:
Skoda Octavia 2.0 8V + LPG
Audi A3 1.8 20V +LPG (ale tu tylko 3-drzwi przed liftingiem)
ewentualnie VW Bora (najlepiej 2.0 8V)
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Maj 2016, 21:18

Tu właśnie pojawia się problem, że mama wolałaby coś nieco wyższego, jak Honda Jazz czy Opel Agila, jednocześnie nadającego się na trasę. Ale nie mam pojęcia, jak w te wymagania wpasowują się auta typu Zafira czy C-Max, wydają się już trochę za duże w porównaniu nawet do C5. Ale wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Maj 2016, 19:21

Ja rozumiem, że temat nietypowy, ale serio nie ma żadnych pomysłów? Sprecyzuję - czy Zafira/C-Max za te 8-10 tysięcy mają sens i czy nie będą za duże do miasta?
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Maj 2016, 21:05

C-max za 10k będzie złomem.
Czy te auta nadają się do misatsa czy nie to pojęcie względne, ciężarówki też jeżdżą po mieście :wink: zależy kto jakim jest kierowcą
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Maj 2016, 21:18

No, do C-Maxa ew. mógłbym dołozyć parę groszy, jakieś alternatywy? Wyższe siedzenie ważne :D A pani kierowca lekko poobijała C5 na parkingach, chciała by coś nieco jednak krótszego/bardziej zwrotnego
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wiosenne pylenie to zmora nie tylko dla alergików
    Pyłki są zmorą nie tylko alergików, ale także kierowców bez względu na to, czy są na nie uczuleni czy nie. Dlaczego? Pyłki osadzające się na szybach samochodu potrafią ograniczać pole widzenia, a jazda w takich ...
    Skoda Popular - samochodowa ikona ze sportowym sukcesem
    Dokładnie 80 lat temu rajdowy duet Zdeněk Pohl/Jaroslav Hausman ukończył ŠKODĄ Popular legendarny Rajd Monte Carlo na drugim miejscu w klasie o pojemności silnika poniżej 1500 cm3. Prekursor dzisiejszej ŠKODY ...

18 Maj 2016, 21:26

Z doświadczenia mogę powiedzieć, że Zafirą przyjemnie się manewruje bo siedzisz wysoko i masz wielkie okna :ok: w trakcie jazdy jednak trafia szlag, bo siedzi się jak na koźle, ale to kwestia gustu (nie lubię wysoko siedzieć)
Z podobnych np Mazda Premacy, Renault Scenic (raczej I gen po lifcie), Honda Shutle
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Maj 2016, 10:11

Ok, szukałbym Zafiry z 1.8, jakie silniki w pozostałych? Nie wykluczam opcji z gazem (w takim 2.3 Hondy wręcz na pewno). I który z nich jest najmniej awaryjny - Honda czy są na podobnym poziomie?
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Maj 2016, 10:32

Mazda 1.8-2.0 benzyna (trwały, ale uwaga na słabą blachę), Scenic w sumie obojętne, 1.6 wzwyż. Wszystkie nadają się do gazu. Najmniej problemów będzie w japończykach, potem Zafira i Scenic. W tym ostatnim nic poważnego, raczej drobiazgi typu nie działający nawiew czy elektryczne szyby.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Maj 2016, 12:10

Typowe francuskie problemy, które niby w C5 nie przeszkadzały, ale irytowały w opór... będę szukał zagazowanego Shutla, bo mi się podoba (i duży silnik :D spodoba się ojcu), do tego często automat... coś poza blachą na co trzeba bardzo uważać?
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

19 Maj 2016, 12:47

Zwróć uwagę na działanie skrzyni biegów, w japońcach lubią polecieć łożyska :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Maj 2016, 21:10

A ew. gdyby te okazały się za duże to jakie kompakty są z gatunku tych nieco wyższych? Civic VII, może 307? Xsara chyba nie, Xsara Picasso? Bo powiem szczerze, znaleźć Shutla na podkarpaciu to sztuka :D
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002