Golf V 2005 awaria układu kierowniczego

01 Paź 2017, 19:02

Witam, podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka wspomagania kierownicy, abs i esp po przejechaniu około 3 km zapaliła się czerwona od wspomagania zaczęło coś piszczeć i zablokowała się kierownica. Dobrze że podczas parkowania... Auto nie chce teraz odpalić. Jaka może być przyczyna i ile kosztowała by naprawa mniej więcej. Do mechanika dopiero we wtorek.Dziękuję
Kasia0704
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 02 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Vw golf v
Silnik: 1.9 TDI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Paź 2017, 22:32

Bez komputera nic nie powiemy tylko mechanik z komputerem może to rozgryźć nie da rady na odległošć
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Paź 2017, 12:44

Sprawdzałeś poziom płynu w układzie wspomagania (w zbiorniczku)?
Kasia0704 napisał(a):zapaliła się czerwona od wspomagania zaczęło coś piszczeć i zablokowała się kierownica
Może pękł pasek klinowy? Sprawdzałeś pod maską czy jest na miejscu i cały?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Paź 2017, 12:47

Nie nie sprawdzałam jestem dziewczną i nie za bardzo się znam :D Płynu się nie doleje bo wspomaganie jest elektryczne.
Kasia0704
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 02 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Vw golf v
Silnik: 1.9 TDI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

03 Paź 2017, 15:44

Takie problemy z elektrycznym wspomaganiem pojawiają się jak jest problem z prądem (słaby akumulator lub niedomagający alternator). Piszesz że też nie mogłaś odpalić samochodu. Tak więc w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić akumulator i ładowanie alternatora.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Paź 2017, 17:31

Tak to rarproblemczej problem z alternatorem. Jak naładowałam akumulator to odpaliłam i dojechałam do mechanika. Ale zobaczymy co się okaże...
Kasia0704
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 02 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Vw golf v
Silnik: 1.9 TDI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tuning Show 2013 - Kraków / relacja
    W tym roku Tuning Show 2013 w Krakowie odbyło się w słoneczny weekend w który wszyscy odwiedzający Targi mogli podziwiać niebywałe projekty samochodów właścicieli z takich krajów jak Czechy, Słowacja, ...
    Silnik RB26DETT - Nissan
    Konstrukcją zbliżoną do słynnego silnika 2JZ Toyoty jest motor RB26DETT Nissana. To również rzędowa szóstka z aluminiową głowicą i żeliwnym blokiem wyposażona w dwie turbosprężarki. Silnik Nissana miał co prawda ...

05 Paź 2017, 16:37

Kasia0704 napisał(a):Jak naładowałam akumulator to odpaliłam i dojechałam do mechanika.
Widzisz może akumulator już słaby i nie trzyma prądu.
Daj znać jak już będziesz miał diagnozę mechanika.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Paź 2017, 00:30

Pasek alternatora był do wymiany. Zrobili to wymienili 4 świece i zapłacilam 430 zl a następnego dnia zadzwonili zw jeszcze 200 zl mam dopłacić bo gdzieś zawieźli ten alternator. Nie znam się ale nie wydaję się wam za dużo? Po za tym dziękuję wszystkim za podpowiedz.
Kasia0704
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 02 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Vw golf v
Silnik: 1.9 TDI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

06 Paź 2017, 07:46

Kasia0704 napisał(a):Pasek alternatora był do wymiany. Zrobili to wymienili 4 świece i zapłacilam 430 zl
to chyba ze złota wszystko.
Co do alternatora to jeżeli poszedł do regeneracji to cena ok.
Poproś o fakturę i numery części
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Paź 2017, 13:06

Kasia0704 napisał(a):Zrobili to wymienili 4 świece i zapłacilam 430 zl a następnego dnia zadzwonili zw jeszcze 200 zl mam dopłacić bo gdzieś zawieźli ten alternator.
Regeneracja alternatora może tyle kosztować ale jeżeli świece masz założone irydowe koszt czterech około 120-140zł plus pasek klinowy to około 40-50zł to też tyle nie wychodzi, chyba że wymienili napinacz + pasek + sprzęgiełko koszt ok 230zł. Dowiedz się dokładnie bo za wymianę świec i paska z ich częściami 430zł to drogo licząc nawet wyjęcie i włożenie alternatora.

Niech Ci dokładnie opiszą wymienione części na fakturze i osobną pozycję dadzą robociznę, zobaczymy co wyjdzie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999