Błąd P1031 to najczęściej problem uszkodzonego siłownika podciśnieniowego który reguluje klapy w kolektorze ssącym przez które zmienia się jego długość. Popatrz w necie bo kiedyś widziałem że firmy tuningujące silniki potrafią obejść problem i przygotować oprogramowanie tak żeby pominąć ten element w wyświetlaniu błędów.
W przypadku błędu P2209 najlepiej wykonać aktualizację oprogramowania sterownika silnika i sprawdzić czy dalej będzie się on pojawiał. Wiem, że najnowsza wersja softu minimalizowała ten problem i błąd potrafił się później już nie pojawiać. Warto tu też sprawdzić wtyczkę.
edzik0095 napisał(a):Czytałem ze błąd sondy może wynikać z Nieszczelności kolektora. Myślę nad kupnem używanego kolektora i wymianie. Czy może ktoś robił kiedyś taką operacje ?
A jesteś pewny że masz nieszczelny kolektor? Kupno używanego to loteria. Oczywiście błąd może wynikać z nieszczelności ale musisz być pewien że tak jest przed wymianą bo inaczej tak operacja nie ma sensu.