Golf V GTI czy warto go kupić?

15 Kwi 2023, 13:29

Ale po fakturach przecież widzisz co było robione i gdzie
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1476
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Kwi 2023, 13:37

o ile taki prywatny bierze coś takiego jak Faktura.
I pytanie czy na tej fakturze jeżeli kupuje najtańszy filtr i olej to czy jest się nawet czym chwalić czy lepiej nie pokazywać kupującemu tej Faktury :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

15 Kwi 2023, 13:47

Raziel11 napisał(a):Ale po fakturach przecież widzisz co było robione i gdzie


No widzisz o ile korzystasz z aso :D

Prawda jest taka że sytuacja jest dokładnie taka sama jak przy zwykłym zakupie z ogł. czyli jakiś procent aut jest ok. a reszta nie warta swoich pieniędzy. Tym bardziej ze forumowicze bardzo często dołączają rozbudowane story z ceną +50% ba nawet +100% w stosunku do ceny rynkowej.

I znam osoby które za 100% więcej kasy proponują cos specjalnego ale to są miłośnicy danego modelu auta i współpracujący z kolekcjonerami z całego świata a nie z forumowymi dzieciaczkami od podniecania się nowym spliterem albo dokładką pcv a'la carbun :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Kwi 2023, 14:48

Odnośnie miłośników i grupowiczów to można sobie zgłębić np taki temat:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=626324
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 764
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

15 Kwi 2023, 17:32

Auta szukać u dobrego handlarza, najlepiej który sprowadza dobre samochody, dać zrobić i zamówić dobre auto, i zapłacić uczciwie, a nie szukać po forach, gdzie pryszczaty 18latek powymieniał a to fotele a to tłumik, a auto i tak może nie być warte zakupu.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

15 Kwi 2023, 17:40

toyman40 napisał(a):najtańszy filtr i olej


Olej ma spełniać normę określoną przez producenta, to czy jest "drogi" nie ma żadnego znaczenia
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    9 rzeczy, które musisz wiedzieć o nitro N2O
    Ludzie nieustannie czegoś poszukują – astrofizycy życia w kosmosie, biolodzy recepty na długowieczność, a tunerzy sposobów na wyciśnięcie jak największej mocy z silników. Ci ostatni mają najłatwiejsze ...

15 Kwi 2023, 17:45

Trevor napisał(a):No pytanie tylko czy topowa odmiana Golfa V obok Pirelli i R32 może być nazywana marną??
200 koni/280 Nm, w opcji ze skrzynią DSG (tryb sport, LC itd.), wielowahacz, fajne prowadzenie, mocne hamulce, fotele sportowe z kultową kratką, wyposażenie top itd.
pomijam fakt tuningu, gdzie lekko dłubnięty wydech i chip i mamy 260 koni, jak to jedzie razem z dsg to tylko wiedzą Ci co mieli styczność.


Jeśli to jest marny to co powiedzieć o 1,6 albo 1,9 tdi?


Ale mi w ogóle nie chodziło o osiągi i cyferki na papierze... Tylko o to, że to dalej Golf GTI który ma swoje lata i jedyne co to traci na wartości. Nigdy nie będzie perełką ani cennym wozidłem - więc dla mnie ładowanie kasy w takie coś jest bez sensu. Gdyby to chociaż bezawaryjne i pancerne było to spoko, ale tu na starcie mamy pakiet za 5-10k.

Do tego FWD więc nigdy rakietą nie będzie. No ale co kto woli, jak kogoś jara takie auto i wydawanie kasy to jego własny wybór.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Kwi 2023, 19:40

franccc napisał(a):Olej ma spełniać normę określoną przez producenta, to czy jest "drogi" nie ma żadnego znaczenia

to czemu nikt do droższych samochodów nie leje dajmy na to lotosa czy orlena :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

15 Kwi 2023, 20:17

Tak czytam ten temat i jestem mega zdziwiony, mam golfa 6 co prawda 2,0 TDI 240 tys km, owsze to nie jest GTI, ale od dwóch lat ledwo może 5 tys w niego włożyłem, w tym naprawa gruchy turbo w ASO, nowe opony Michelin na lato i akumulator
W jakim stanie musi być golf z 2005 roku żeby za takie pieniądze generował co roku wkład 10 tys? Chyba jakiś trup totalny

Za 30 tys taki golf jeśli nie byłby w bardzo dobrym stanie to bym po prostu go nie kupił. To już powinien być mega doinwestowany egzemplarz, w którym coś się zrobi tak na teraz, jakis olej, hamulce i auto ma śmigać, a nie że wkładam co roku 10 tys, jakiś absurd!
Kiliani
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: VW Golf
Silnik: 2,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

15 Kwi 2023, 20:39

toyman40 napisał(a):to czemu nikt do droższych samochodów nie leje dajmy na to lotosa czy orlena


Zachowania randomowych kierowców nie są żadnym wyznacznikiem. Poza tym jeśli ktoś ma "droższe" auto to serwisuje je w cywilizowanych warsztatach a warsztat leje to co było w aucie po wyjeździe z fabryki.
Nawet nie zaczynaj dyskusji, że olej orlenu czy inny elf spełniający daną normę jest w jakikolwiek sposób "gorszy" niż np. motul spełniający taką samą normę. Podstawą jest regularna wymiana a nie bełkot działów marketingu czy brandzlowanie się fanatyków
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Kwi 2023, 21:01

No to w takim razie pytanie czy te oleje obydwa to ta sama "jakość"?
Wg mnie olej po 15 zł/litr a olej 50zł/litr to trochę coś innego:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]?
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 262
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

15 Kwi 2023, 21:22

Kiliani napisał(a):le od dwóch lat ledwo może 5 tys w niego włożyłem

a wcześniej ile włożyłeś ?
Kiliani napisał(a): mam golfa 6 co prawda 2,0 TDI 240 tys km

Ile nim przejechałeś km?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Kwi 2023, 21:23

Klasa lepkości to nie wszystko, oleje jakie linkujesz nie są dla siebie zamienne, nie spełniają tych samych norm.

E: Odpowiednikiem millersa dla tego tańszego oleju będzie [link do oferty na Allegro wygasł]
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2647
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Kwi 2023, 22:43

toyman40 napisał(a):to czemu nikt do droższych samochodów nie leje dajmy na to lotosa czy orlena


Bo od wielu lat mamy nachalny marketing i kółko wzajemnej adoracji Motula?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Kwi 2023, 22:45

szybki napisał(a):a wcześniej ile włożyłeś ?

To auto mam od 2 lat, rocznie robię ok 25 tys, czyli z 50 już zrobiłem jakoś 195 miał jak go kupiłem.
To auto jeździ niemalże jak nowe, oczywiście mógłbym świece żarowe wymienić, ale auto śmiga, rozrzad poprzednik robił.
Latem przejechałem z 1200 km i pięknie śmiga auto, olej co roku i tyle.
Serio, jakbym miał ładować w auto 10 tys rocznie to bym w 5 min go sprzedał.
Może autor niech w takiego diesla idzie skoro benzyna ma generować takie koszty?
Kiliani
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: VW Golf
Silnik: 2,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008