Golf V GTI czy warto go kupić?

13 Kwi 2023, 10:58

Witam,
co sądzicie o Golfie 5 GTI? Od prawie dekady śmigam Focusem mk1 z mocarnym silnikiem 1,6 100 koni :D
W pracy mamy Mondeo z mocnym dieslem i różnica przepaść.
Brakuje mi takiej mocy w aucie.
Ale ja diesla nie chce i korci mnie właśnie taki golfik do zabawy. Turbo benzyna 200 koni, powinna mnie zaspokoić.
MariuszKinol
Nowicjusz
 
Posty: 16

13 Kwi 2023, 11:27

Nie wiem czy to będzie dobry strzał jeżeli chodzi o sam silnik 2.0 TFSi ale jak jesteś gotów na jego bolączki typu: wycierający się popychacz pompy paliwa (pomaga wymiana co ok. 30 tys.), usterki napinacza łańcucha wałków rozrządu, a czasem też samego łańcucha i wariatora faz (objawy to najczęściej dieslowski klekot spod maski), czasem (częściej niż w innych silnikach) zdarza się że padnie zawór DV lub PCV. To chyba najważniej bo są też inne bolączki.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

13 Kwi 2023, 11:38

Jak dla mnie najlepszy hot hatch początku lat 2000 (może obok Focus ST), poza tym pierwsze po 15 latach znowu prawdziwie GTI, bo to co vag zrobił w latach 90 - Golf 3/4 z serią GTI to porażka, typu diesel pod maską 115 koni i GTI
Golf V GTI świetne auto, świetny silnik, nic ciekawszego nie znajdziesz, z tamtych czasów z tak dobrze wstającym silnikiem, który jedzie praktycznie do czerwonego pola, super wydajny, do tego możesz wybrać opcję DSG i to już w ogóle fruwa. (np brak sytuacji że Ci bieg nie wejdzie i auto wypadnie z boostu itp)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

13 Kwi 2023, 12:18

Właśnie tak się zastanawiam czy warto iść w automat, bo na pewno koszty wyższe będą.
Poza tym nigdy nie jeździłem to takie zderzenie z nową rzeczywistością.
A ten rozrząd to jaki koszt? Bo to się normalnie wymienia tak?
W sumie nie oczekuje auta na lata, pośmigać trochę a potem jeszcze w coś nowszego, a wydaje mi się że taki sportowy samochód szybko ktoś odkupi.
MariuszKinol
Nowicjusz
 
Posty: 16

13 Kwi 2023, 12:32

Sportowy golf :mrgreen:

MariuszKinol napisał(a):A ten rozrząd to jaki koszt? Bo to się normalnie wymienia tak?


Z taką wiedzą w zakresie motoryzacji nie kupowałbym niczego bardziej skomplikowanego niż ten focus jakiego masz. Taki golf po kilkunastu latach pałowania przez sebiksów to auto specjalnej troski
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2810
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Kwi 2023, 12:52

Czyli sądzisz że każdy kto ma auto 180-200 koni czy więcej to mechanik z wykształcenia?
MariuszKinol
Nowicjusz
 
Posty: 16

13 Kwi 2023, 12:55

Ten samochód został stworzony do "pałowania" i bardziej mu szkodzi emerycka jazda niż "pałowanie"
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

13 Kwi 2023, 13:36

MariuszKinol napisał(a):Czyli sądzisz że każdy kto ma auto 180-200 koni czy więcej to mechanik z wykształcenia?


Są dwie opcje:
- albo ma się pieniadze
- albo ma się ogolne pojęcie o motoryzacji, nie trzeba być mechanikiem
Ty za to pojęcia o motoryzacji nie masz a do tego szukasz kilkunastoletniego golfa (to w kwestii pierwszego podpunktu)

Poza tym nie każdy silnik mający 180-200 koni ma stopień skomplikowania porównywalny z 2.0tfsi. To nie było idiotoodporne i bezawaryjne nawet po wyjeździe z fabryki a trochę czasu i przebiegu od tamtego czasu minęło
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2810
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Kwi 2023, 13:47

Nadal nie rozumiem, sądzisz że jak nie mam milionów na koncie to nie mogę mieć nieco dynamiczniejszego auta?
Dzisiaj ludzie to mają po 400 koni pod maską.
Mój kuzyn ma 10 letnie BMW 530d a z wykształcenia jest prawnikiem, nie wiem czy koło by zmienił w aucie.

U mnie w mieście jest pełno warsztatów, padnie auto to pojadę na serwis, pytam po prostu formalnie, jak to wygląda, nie muszę znać technologii produkcji tego auta.
MariuszKinol
Nowicjusz
 
Posty: 16

13 Kwi 2023, 13:51

MariuszKinol napisał(a):, nie muszę znać technologii produkcji tego auta.


No to płać, żaden problem. Bierz po prostu pod uwagę, że stopień skomplikowania tego silnika jest dość duży, ilość potencjalnie awaryjnego osprzętu jest bardzo duża a auto ma za sobą kilkanaście lat pałowania. Wpisz sobie na początek w google "pakiet startowy 2.0 tfsi"
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2810
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Kwi 2023, 14:03

Czyli co odpuścić to auto?
Akurat obok mnie na osiedlu gość sprzedaje ale jak to tak wygląda to może nie warto?
MariuszKinol
Nowicjusz
 
Posty: 16

13 Kwi 2023, 14:25

MariuszKinol napisał(a):U mnie w mieście jest pełno warsztatów, padnie auto to pojadę na serwis, pytam po prostu formalnie, jak to wygląda, nie muszę znać technologii produkcji tego auta.


Jak masz na pakiet startowy 5k i takie kwoty Cię nie przerażają by zostawić w warsztacie to luz.

Jak liczysz że kupisz starego GTI i dołożysz 500 zł w ciągu roku to odpuść.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Kwi 2023, 14:36

MariuszKinol napisał(a):Czyli co odpuścić to auto?
Akurat obok mnie na osiedlu gość sprzedaje ale jak to tak wygląda to może nie warto?


Wszystko zależy od budżetu i podejścia motoryzacyjnego.
Ogólnie TSI podziel sobie na sztuki z wadą "olejową" ewentualnie jakiś rozrządzik i na takie bez tej wady olejowej.

Załóżmy że trafisz w odpowiedni rocznik czyli nie bierze oleju (znaczące ilości), rozrząd jest ok.to i tak zostaje masa głupot które kosztują i są denerwujące. Jest to równoległy świat który ma się nijak do rzeczywistości kreowanej rzez miłośników gr.vw.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11094
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Kwi 2023, 14:46

galakty napisał(a):Jak masz na pakiet startowy 5k i takie kwoty Cię nie przerażają by zostawić w warsztacie to luz.

Połowę tej kwoty zostawiłem przez ostatnie pół roku w serwisie na naprawę Focusa więc 5 tys dla auta 200 konnego to przecież nie jest zbyt dużo?
MariuszKinol
Nowicjusz
 
Posty: 16

13 Kwi 2023, 14:50

szybki napisał(a):i tak zostaje masa głupot które kosztują i są denerwujące.

A skąd wiesz że ta masa głupot które kosztują wysiądą wszystkie w godzinie po zakupie przez autora mk5 GTI?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 837
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017