Golf V,IV czy Audi A3 8P?

22 Paź 2013, 20:54

Przeczytalem juz mnostwo stron odnosnie tych trzech samochodach.W prawdze w najblizszym czasie nie zamierzam kupowac samochodu. Ale chcialbym was prosic o opinie.Pod uwage biore golfa v (nie wiem jaki silnik..1.6 w gazie bylo by fajnie ale z tego co czytalem to jest strasznie wolny a 1.9 wiadomo..diesel na dluzsze trasy niby a ja bede robil max 10-15tys km rocznie) audi a3 8p(wszystko w sumie to samo co w golfie jest ale jakos bardziej dynamiczne mi sie wydaje) no i myslalem nad Golfem IV w dobrym wyposazeniu (silnik 1.8+gaz).Wiem ze roznie to bywa ze stanem tych samochodow.Dobrym wyborem wydaja sie te audi a3 8p i golf v w silniku 1.6 zwyklym.Fajnie ze sa malo awaryjne i lpg mozna wsadzic.A mozna zrobic tak ze do tych samochodow dodac kilka km.Jakis uklad wydechowy?Powinno to dac 5-10km.Jakos jeszcze mozna dodac kilka km? Bo gdyby te auto mialo troche wiecej koni to bylo by super..ale tak to albo 1.6 albo 1.6 FSI gdzie masz juz 115km i ponoc sa bardziej zrywniejsze od tych zwyklych ale nie da sie tam wsadzic gazu no i wiecej pali.Interesuje mnie utrzymanie tych samochodow,ktore wychodzi najbardziej atrakcyjnie?Ktore z tych ejst najmniej awaryjnym autem?
Autem glownie bede jezdzil po miasteczku czasem jakies wyjazdy dluzsze.
Dziekuje wszystkim z gory za odpowiedz :)
Terimon
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 18 06 1995
Auto: Nie mam

23 Paź 2013, 22:41

Trochę chaotycznie opisałeś swoje wymagania i wątpliwości. Poza tym pytasz które auto jest lepsze, a ja przypuszczam że nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi,bo stan poszczególnych egzemplarzy i ich stopień zużycia mają większy wpływ na awaryjność niż przynależność do konkretnego modelu.
Dodatkowo pytasz o tuning mocy w dziale "jakie auto kupić'..? :roll:
proponuję,żebyś jeszcze raz to troszkę przemyślał. Mam głównie na myśli to,że warto tak naprawdę zastanowić się jakie auto się tobie faktycznie podoba,zapomnieć o silnikach niegazowalnych jeśli już chcesz to lpg i popatrzeć nieco na koszty serwisowania poszczególnych modeli. To da Tobie nową wykładnię i może zmieni i zweryfikuje nieco pogląd na sprawę. :)
Zastanów się więc czego oczekujesz od auta i pozbieraj te swoje marzenia do ...kupy!
Czekamy.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

24 Paź 2013, 19:04

Moze faktycznie troche zle to napisalem.Ogolnie mysle ktory silnik (tdi czy benzyna+lg) i ktory z tych modeli bedzie najtanszy w utrzymaniu i ktory sprawi mi wieksza przyjomnosc z jazdy. Dzieki za odopwiedz:)
Terimon
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 18 06 1995
Auto: Nie mam

24 Paź 2013, 19:41

Porównać należy doładowane benzyny z TDI. Wolnossące benzyniaki o mocy ok 100KM będą zawsze dawały mniejszą radość z jazdy. Moim zdaniem fajnie spisują się np A3 z 1,9 TDI w wersji 110 KM. miałem taką z 97 roku ale żona rozbiła...Naprawdę nie można się było przyczepić do niczego. moc i przyspieszenia wystarczające tylko spalanko w zimie po krótkich odcinkach powyżej 8l. Za to trasa 5,2l..! padł mi w niej przepływomierz ale zamieniłem na sprawny za 450 zł i było ekstra! :) Zgrabne autko z lepszym niż w A4 zawieszeniem przednim.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

24 Paź 2013, 20:58

No wlasnie tez mysle ze fajna opcja bylo by audi a3 8p 1.9 tdi albo golf v 1.9 tdi.Wydaja sie byc dosc dynamiczne i spalanie przyjemne sie wydaje.A te 1.6..faktycznie mozna zagazowac ale trzeba miec +3000 zl.Juz lepiej te 3tys dorzucic do jakiegos tdi. Tylko takie audi a3 8p wydaje sie byc drozsze w utrzymaniu w porownaniu do golfa v
Terimon
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 18 06 1995
Auto: Nie mam

25 Paź 2013, 05:11

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale chciałeś gazować silniki FSI? W grę wchodzi ciekły wtrysk gazu ale jestem daleki od takiego wyboru. Wolałbym sprawne tdi. Nie bardzo mam rozeznanie w różnicach w kosztach utrzymania GolfaV i A3 ale nie sądzę ,żaby była to przepaść. :)
Jeździłem kilka razy GolfeV z 1,9 TDI-105KM. Bardzo przyjemne autko. Mam za to znajomego,który jest W Bosch-u diagnostą i mówi,że sam dla siebie wolałby tradycyjnego Golfa IV od V. Nie wchodził w szczegóły ale rozumiem,że V jest kosztowniejsza w utrzymaniu i sprawia więcej problemów elektryczno-elektronicznych. :D
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Master Truck 2013 / relacja
    Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowanyh MASTER TRUCK 2013, odbył się już po raz dziewiąty na Autodromie Delta mieszczącym się na terenie lotniska Aeroklubu Opolskiego w Polskiej Nowej Wsi pod Opolem. ...

25 Paź 2013, 08:53

Zdecydowanie uważam że 8P jest lepsze niż 5-tka.
Chociażby pod względem wyglądau (może to tylko kwestia gustu).

Jeśli wybieraż to w 8P z pośród sprawdzonego Diesla albo faktycznie tego silnika 1.6 benzynowego (starsza konstrukcyjnie jednostka).

8P byleby nie w silniku 2.0 TDI (na pompowtryskach),polecają strasznie silniki 1.9 TDI PD po modernizacji w 07/08 roku jak dobrze pamiętam,bo ocene w opisywanych testach awaryjności ma +3 aczykolwiek wszystko uzależnione jest od danego egzemplarza.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

25 Paź 2013, 11:36

Witam Wszystkich. W zasadzie racje,uzależnione jest to w głównej mierze od tego na jaki egzemplarz natrafisz,im bardziej zadbany tym mniejsze ryzyko że dojdzie do awarii,niezależnie od wersji silnikowej. Dla mnie osobiście lepiej prezentuje się Audi A3,a co do silnika to myślę,że 1.6 będzie odpowiedni.
Oveo
Początkujący
 
Posty: 111
Auto: LEXUS

25 Paź 2013, 20:37

Też tak uważam,głosuję za A3 :)
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

26 Paź 2013, 00:44

Myslalem o zagazowaniu 1.6 nie 1.6 fsi.Teraz pozostaje wybor miedzy 1.6 zwyklym a 1.9 tdi.Bo w sumie masz racje ze zadnej przepasci nie ma miedzy audi a golfem.Mysle ze benzyna 1.6 pobierala by zbyt duzo beny.Dzis jezdzilem dieslem 1.9 i fajnie wszystko bo malo pali a mi na tym zalezy.Do takiej 1.6 to musialbym lac z 8-10 litrow a do diesla 5-8. Dodam ze jesli chodzi o wyglad to taki golf ze zderzakiem od GTI podoba mi sie bardziej od audi a3 :wink:
Terimon
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 18 06 1995
Auto: Nie mam

26 Paź 2013, 09:41

Daj sobie spokój z silnikami fsi - ja kupiłem 4 mies temu i jestem na etapie wymyślenia oil catch tanka - by nie zbierał się nagar (ten silnik jest bardzo wrażliwy i strasznie podatny), później płukanie dolotu i układu wtryskowego (ok.400 zł) by wszystko było w pełni sprawne.

Aha... mam auto full service, co rok w ASO we Włoszech (sprawdzane w systemie komputerowym) i 110 tys.km przebiegu - strach myśleć o kupnie auta nie serwisowanego i z większym przebiegiem :/
ŁukaszZMC
Nowicjusz
 
Posty: 15
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Golf V
Silnik: 1.6 FSI 115KM - BAG
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

26 Paź 2013, 22:59

No wiem wiem ze te FSI sa ciezkie w utrzymaniu
Terimon
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 18 06 1995
Auto: Nie mam

27 Paź 2013, 17:29

FSI mają swoje wady ale nie przesadzajmy,wiele ludzi kupuje te silniki i nie ma problemu,gorzej jak trafisz na jakiegoś składaka albo pieron wie co,np na czlowieka który w ogóle nie dbał o silnik,1.6 wersja w 8P to najstarsza wersja konstrukcyjnie ale i prosta i nie droga w naprawie.
2.0 FSI sprawia problemy z nagarem ale to egzemplarze z początku produkcji,te w pózniejszych latach juz nie miały z tym problemu,a np olej to ten silnik tak ma,że pobiera.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

29 Paź 2013, 22:21

Chyba wychodzi na to ze 1.9 najlepszy
-malo pali
-jak brakuje to mozna chip dac
-malo awaryjne
-czesci nie ktore drogie z tego co wiem
Terimon
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 18 06 1995
Auto: Nie mam

29 Paź 2013, 22:35

Niekoniecznie drogie części.
Kupując takie auto pamiętaj, że 1.9 przy dużych przebiegach (a to standard) miewały problemy z zaworem EGR , koszt wymiany od 500 do 900 zł, w zależności od tego czy normalny, czy renomowane ASO (W Boshu 950 zł).
Koszt np. popychaczy to też żaden dramat.
Z pewnością jest to jeden z najbardziej udanych modeli silnika.
Pzdr.
wiemcokupuje
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 1994
Auto: Audi A6
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008