Golf VI. (Nie)banalny wybór.

03 Lis 2021, 18:54

Witam,
od dłuższego czasu szukam auta dla siebie, raz w miesiącu trasa 700km, a tak to miasto na co dzień. Budżet 26k pln. Od wakacji oglądam się za golfem VI 1.6mpi (wizualnie golf z wszystkich vagów najbardziej mi podpadł), ale widząc jak gaz idzie w górę moje pytanie brzmi następująco. Bezpieczniej dla zwykłego kowalskiego wybrać 1.6mpi (dużo pali benzyny, pewnie tez oleju), czy 1.4 fsi ale w wersji 122km (na nieszczęsnym czy szczęsnym łańcuchu)?
say
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: sayingowo

03 Lis 2021, 19:02

samochód jak samochód, niczym ciekawym się nie wyróżnia
kupisz 1.6 mpi, spalisz dychę lpg + litr benzyny a nie będzie czym jechać za to nie za bardzo jest się co psuć
kupisz 1.4 tsi to tak samo spalisz 8 benzyny, serwis będzie droższy a jazda przyjemniejsza niż wolnossakiem
co bym zrobił? kupił 1.6 tdi (2.0 jeśli się trafi). Jedzie ok, spali mało a kupisz go o kilka tysięcy taniej niż zadbanego benzyniaka
inna sprawa, że jeśli koniecznie chciałbyś prostego benzyniaka pod lpg to konkurencja w postaci megane 3 1.6/110 i focusa 3 1.6/105 (125) pojedzie lepiej (charakterystyka silnika) a do tego prawdopodobnie spali mniej
a jeszcze lepszym wyborem będzie fiat bravo 1.4T - fajnie pojedzie, lpg założysz a silnik stosunkowo prosty i nie powinien sprawiać problemów
700km kompaktem z 1.6 pod maską to żadna przyjemność
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2775
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Lis 2021, 19:12

Patrzyłem na focusa 3, ale w tych pieniądzach tylko wysłużone, służbowe kombi diesle, megane mi właściciele odradzali, przez koszty części eksploatacyjnych. Fiat bravo mega mi się podoba, w wersji 150km, ale tam muszę się liczyć ze skrzynią m32, dumasą, turbiną i właśnie nie wiem czy nie wyjdzie na to samo z golfem 1.4 fsi 122, jeśli chodzi o koszta?
Różnica teraz na 100km to około 20zł w lpg a benzyną, dlatego już powoli odpuszczam mpi, a to że muł to już dodatkowy argument. Kolejne pytanie, czy wspomniany przez Ciebie diesel 1.6 czy 2.0 będzie właściwym wyborem do miasta?
say
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: sayingowo

03 Lis 2021, 19:56

Masakra, 2021 rok i ludzie odrzucają proste w konstrukcji auto bo ma drogie części... Ze Stanów ściągają? Pewnie do Passata tańsze?

M32 już często jest naprawiona, jak nie to trzeba będzie zrobić - trudno. Dwumasa i turbo w benzynie psują się rzadziej niż w dieslu z racji mniejszego momentu obrotowego.

1.4 TSI będzie droższy w utrzymaniu, to nowsza konstrukcja i nie założysz LPG.

Diesel w mieście jedyne co mu będzie przeszkadzać to wypalanie DPF, ale jak raz w miesiącu robisz 700 km w trasie, to ja bym się nie zastanawiał. Czemu? Bo kupisz go dobrych kilka tysięcy taniej, więc zostanie poduszka na serwis, a cały czas palisz mniej więc pogłębiasz różnicę.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Lis 2021, 20:18

Focusy wysłużone a jakiego golfa 1.6mpi chciałbyś kupić za 26k? Przecież to trzyma cenę bo jest to jedyny benzynowy silnik, który się w miarę kupy trzyma w tym modelu.

say napisał(a):le tam muszę się liczyć ze skrzynią m32


skoro jest tak słaba to już dawno powinna być w 10 letnim aucie zrobiona
a jeśli jeszcze nie jest to znaczy, że nie jest tak badziewna (zresztą popatrz sobie w ilu modelach była montowana i jakoś na lawetach ciągle nie jeżdżą), zresztą to jednorazowy wydatek i to niezbyt wygórowany w stosunku do wartości auta

say napisał(a):dumasą,


praktycznie każde auto ma teraz dwumasę, w benzyniakach o wiele bardziej trwała niż w dieslach a nawet jak się trafi, że będziesz musiał to wymienić to jest to jednorazowa akcja w całym cyklu życia takiego auta

say napisał(a):turbiną


jw

say napisał(a):właśnie nie wiem czy nie wyjdzie na to samo z golfem 1.4 fsi 122, jeśli chodzi o koszta?


1.4 tjet to bardzo prosty i bezproblemowy silnik jak na turbobenzynę, dodatkowo założysz do niego lpg za te ~3k
1.4tsi to już konstrukcja oparta na wspólczesnych standardach, milionach czujników, podciśnień itd + bezpośredni wtrysk
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2775
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Lis 2021, 20:37

Zdaję sobie sprawę, że 1,4tjet jest prosta jak budowa cepa, ale też do bravo trzeba trochę dołożyć i nie wiem czy jest to wartę. Wymiana m32 i aktywatory, czyli wady fabryczne plus rzeczy eksploatacyjne, i dlatego pytanie czy mimo dołożenia około kilku tys czy nadal będzie taniej od 1.6mpi, czy 1.4tsi 122km :)
To prawda, diesle są o wiele tańsze.
say
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: sayingowo

03 Lis 2021, 20:39

a ty myślisz, że sobie kupisz 13 letniego golfa i do niego złotówki nie dołożysz? i że są na rynku modele bez wad?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2775
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Lis 2021, 20:39

Bravo spoko, za okolice 20 tys kupisz dobry egzemplarz i skusiłbym się nawet na wersję 120km, bo w serii ma przeważnie +130km i niewiele się różni od 150 przy codziennej jeździe, a nawet jedzie lepiej od dołu.
Golf też jest ok, ale nie ma żadnego dobrego benzyniaka, megane 3 zapamiętałem z bardzo wydajnej klimy i ogólnie też mi się podobała.
Jedyny minus fiata to dużo gruzów na rynku i warto wziąć manualną klimę, bo automat niewiele lepszy.
Gość114260
 

03 Lis 2021, 20:41

Co prawda to prawda, 1.6mpi pewnie równie będzie wysłużony, ale też można przypuszczać, że nikt z myślą o kacie na trasie nie kupuje takiego muła :D . To myślisz, że najlepszym wyjściem będzie 1,4tjet 150km czy diesle od vaga, np 2.0 od 2009r? Cały czas przypominam, że gaz jest coraz mniej opłacalny, dlatego poruszyłem kwestię fsi. :)
say
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: sayingowo

03 Lis 2021, 20:42

Jak nie jeździsz w koło komina to 2.0 tdi od 2009 jest :ok:
Gość114260
 

03 Lis 2021, 20:46

a ty myślisz, że sobie kupisz 13 letniego golfa i do niego złotówki nie dołożysz? i że są na rynku modele bez wad?


Oczywiście, że dołożę, czy do bravo, golfa, civica viii, astry j, ale chodzi mi o to, by części były jak najtańsze, by w czarnym scenariuszy wyremontować z nich całego za najtańsze pieniądze i samemu dbać, by jeździł jak najdłużej.
say
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: sayingowo

03 Lis 2021, 20:53

To jeszcze bierz pod uwagę, że mając 26k w przypadku bravo kupujesz "perełkę" i kręcisz się wśród najdroższych egzemplarzy na rynku a w przypadku golfa łapiesz takiego, który najlepiej będzie się trzymał kupy. W przypadku diesla bravo > golf
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2775
Przebieg/rok: >50tys. km

03 Lis 2021, 22:36

Say, poszukaj Golfa VI 1,4 TSI/122 jest to fajny wybór i całkiem spoko dynamika a nie spali to mega paliwa, bo ma spory moment z samego dołu więc nie trzeba kręcić do 4 tys jak wolnossaka żeby jechał.
Golf VI to jeden z najlepszych kompaktów ze swoich czasów, jeszcze Astra J dość ciekawa ale kiepskie osiągi, a samo auto waży raczej tyle jakiś Passat.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Lis 2021, 22:45

Ale zaraz te 1.4 poniżej 2012r to ten szit na łańcuchu rozrządu. Jeśli auto ma być na lata to tylko i wyłącznie EA211 czyli od 2012, a i tak nie jest kolorowo, bo żłopie olej.
Gość114260
 

03 Lis 2021, 22:51

No tak bo wymiana za te 1200 zł raz na 5-6 lat (a może i więcej) rozrządu przy przebiegach autora to jest mega wydatek czyli 200 zł na rok...
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna