Golf VII czy Focus 3 ~45k

28 Gru 2021, 09:08

Cześć,
Chcę kupić nowy samochód dla mojej rodziny 2+1. Kombi z turbo benzyną - To jest wymóg
Z tego co widziałem, to wybór jest raczej skromny bo zostają mi Fordy i ich ecoboosty, Vag z TSI i renault z Tce. Reszta wynalazków typu THP to raczej śmietnik?

Renault odrzuciłem bo miałem megane 2, strasznie się psuło i nie chcę wracać do tej marki.
Focusem 3 z 1,6 ecoboost jeździłem i było nieźle. Tylko ciasno w porównaniu do Golfa, bagażnik też sporo mniejszy.

Przejechałem się też Golfem VII 1.4 TSI 140km i byłem pozytywnie zaskoczony. Nie jestem fanem tej marki, nigdy nie miałem żadnego vaga.
Auto było fajnie wyciszone, podobało mi się eleganckie i stonowane wnętrze no i miejsca więcej niż w focusie, bagażnik ogromny.
Co do jazdy, to komfort też niezły, mam porównanie jakieś do Golfa V i tam było dużo sztywniej.
Silnik przyjemnie pchał, niby słabszy od ecoboosta ale szybciej chyba turbo ciągnie.

Te silniki ecoboost i TSI raczej pancerne nie są, nie wiem który jest mniejszym złem i jak wygląda ogólna awaryjność tych dwóch pojazdów.
Focus podoba mi się wizualnie i też świetnie się prowadzi. Podgrzewanie przedniej szyby też bardzo zachęca.
Jednak bardziej ciągnie mnie do golfa...

Mój budżet to ok 45 tys. Rocznie robię 15-20 tys, głównie odcinki po 15 lub 6km.
shaggy00
Nowicjusz
 
Posty: 5

28 Gru 2021, 10:03

THP to chyba aktualnie największe zło wsrod silnikow turbo pb :D

Golf jest do bólu poprawny za czym idzie troche nudny. Na pewno ma większy bagażnik i lekko więcej miejsca w środku.
Z większych bolączek to na pewno golfy ciekły troche bodajże najczęściej przez tylne drzwi.

Jeśli chodzi o focusa na pewno lepiej wziać pod uwagę przedliftowego czyli 1.6 ecoboost z powietrznym intercoolerem niz poliftowego 1.5 z wodnym, które miały problemy z chłodzeniem. Ford będzie bardziej paliwożerny od golfa.

W tych pieniadzach focusa znajdziesz lepiej wyposazonego i młodszego więc coś za coś.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

28 Gru 2021, 10:05

shaggy00 napisał(a):silniki ecoboost i TSI raczej pancerne

Chciałem tylko zwrócić uwagę na słownictwo. Pancerny jest 2jz z supry/lexusa albo uz te silniki są zwykłą watoliną która w konkretnych wypustach pojeździ troszkę dłużej niż gwarancja nakazała :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Gru 2021, 10:13

szybki napisał(a):shaggy00 napisał(a):
silniki ecoboost i TSI raczej pancerne

Chciałem tylko zwrócić uwagę na słownictwo. Pancerny jest 2jz z supry/lexusa albo uz te silniki są zwykłą watoliną która w konkretnych wypustach pojeździ troszkę dłużej niż gwarancja nakazała


Chłopie co ty piszesz, to jest zupełnie wyrwane z kontekstu:

shaggy00 napisał(a):Te silniki ecoboost i TSI raczej pancerne nie są


Obudź się.
shaggy00
Nowicjusz
 
Posty: 5

28 Gru 2021, 10:56

shaggy00 napisał(a):Te silniki ecoboost i TSI raczej pancerne nie są, nie wiem który jest mniejszym złem i jak wygląda ogólna awaryjność tych dwóch pojazdów.


Szczerze mówiąc to imo najlepszym wyborem byłoby TCE, które z głupich powodów odrzucasz
Pomyśl też o astrze j 1.4T
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2747
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Gru 2021, 11:14

franccc napisał(a):Szczerze mówiąc to imo najlepszym wyborem byłoby TCE, które z głupich powodów odrzucasz
Pomyśl też o astrze j 1.4T

Nie z głupich.
Zresztą jestem na grupie megane 3 i tam co chwile pojawia się wątek o wydmuchanej uszczelce pod głowicą i innymi kosztownymi problemami z tym silnikiem.
Z tego co wiem, to 2.0 Tce jest lepsze, ale jest ich bardzo mało i palą 10l+ a nie jestem zainteresowany lpg.

Astra mi się nie podoba wizualnie, a środek i ta klawiszologia na środku to już w ogóle dramat.
Jak mam jeździć autem parę lat i spędzać w nim sporo czasu każdego dnia, to chcę żeby mi się podobało chociaż trochę.
shaggy00
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen T5 4MOTION
    Napędzane na wszystkie koła Volkswageny T5 - Transporter, Caravelle, Multivan i California cieszą się coraz większą popularnością. Dla 4MOTION z 6-biegową przekładnią manualną do wyboru są silniki TDI o mocy 103 kW/140 KM ...

28 Gru 2021, 11:18

A jakie problemy mają się pojawiać na grupach megane 3 jeśli nie z megane :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2747
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Gru 2021, 11:19

shaggy00 napisał(a): palą 10l+ a nie jestem zainteresowany lpg.


Ecoboost na takich odcinkach spali tyle samo. Tsi może sie koło 9 zakręci.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

28 Gru 2021, 11:44

franccc napisał(a):A jakie problemy mają się pojawiać na grupach megane 3 jeśli nie z megane

Co twoje odpowiedzi wnoszą do tematu? Takie nic.
Napisałem Ci, że na grupie megane jest mnóstwo postów o walniętej UPG. W dodatku jak zapytałem o ten silnik, to było dużo negatywnych opinii.
To raczej nie świadczy o tym, że ten motor jest jakiś specjalnie lepszy od TSI czy ecoboosta.

e0hater napisał(a):shaggy00 napisał(a):
palą 10l+ a nie jestem zainteresowany lpg.


Ecoboost na takich odcinkach spali tyle samo. Tsi może sie koło 9 zakręci.


Wiesz, czy wydaje Ci się? Bo mam trochę inne informacje i jazdy testowe pokazały co innego.
U mnie w pracy mam flote Seatów, mamy leona 1.4 TSI 150km i nie pali jakoś więcej niż 7l w cyklu mieszanym.

Co do ecoboosta, to może spali z litr więcej od TSI, ale na pewno nie tyle co 2.0 tce a osiągi się niewiele różnią.
Zresztą nie ma co dywagować, ja megane odrzucam bo mam wstręt do tej marki. Czy to logiczne, czy nie to już moja sprawa.

Czyli podsumując:
Megane i Opla odrzucam.
Nadal na czołówce pozostaje Focus i Golf.
Na 1.4 TGDI z Hyundaia za mało kasy niestety a szkoda bo fajne autka.
Gdyby Guiletta była w kombi to 1.4T lub 1.75TBI chętnie bym wział, ale niestety w HB za mały bagażnik jak dla mnie.
shaggy00
Nowicjusz
 
Posty: 5

28 Gru 2021, 11:58

Ja bym pomyślał o Octavce, w zasadzie to samo co golf technicznie, ale przestrzeni zdaje się więcej i bardziej wpisuje się w schemat auta rodzinnego kombi.
Jeremias
Początkujący
 
Posty: 92

28 Gru 2021, 12:24

shaggy00 napisał(a):Wiesz, czy wydaje Ci się? Bo mam trochę inne informacje i jazdy testowe pokazały co innego.
U mnie w pracy mam flote Seatów, mamy leona 1.4 TSI 150km i nie pali jakoś więcej niż 7l w cyklu mieszanym.


Wnioskuje na podstawie Twoje pierwszego postu czyli odcinki 6km lub 15km.

Jeśli to będą odcinki na zimnych silniku a nie rozgrzanym (czyt. jak na kurierce lub taxi).

Akurat robie podobne odcinki i mialem na testy focusa i zejscie poniżej 10 było ciezkie.
Leon 1.4 tsi potrafi spalic od 7 do 13 więc nie dziwi mnie 7 w cyklu mieszanym ale na pewno nie są to krótkie odcinki na zimnym silniku.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

28 Gru 2021, 12:40

e0hater napisał(a):Wnioskuje na podstawie Twoje pierwszego postu czyli odcinki 6km lub 15km.

Jeśli to będą odcinki na zimnych silniku a nie rozgrzanym (czyt. jak na kurierce lub taxi).

Akurat robie podobne odcinki i mialem na testy focusa i zejscie poniżej 10 było ciezkie.
Leon 1.4 tsi potrafi spalic od 7 do 13 więc nie dziwi mnie 7 w cyklu mieszanym ale na pewno nie są to krótkie odcinki na zimnym silniku.


W większości odcinki 5km (między zakładami) lub do pobliskich punktów odbioru towaru (kilka,kilkanaście km po mieście). Więc odcinki raczej podobne do tych co ja robię na co dzień.
Co do Focusa nie mam takiego porównania, ale te TSI są serio oszczędne jak na moc i elastyczność tego silnika.

Jeremias napisał(a):Ja bym pomyślał o Octavce, w zasadzie to samo co golf technicznie, ale przestrzeni zdaje się więcej i bardziej wpisuje się w schemat auta rodzinnego kombi.

Kiepskie wyciszenie w porównaniu do golfa i smutny środek, dosłownie smutny bo cały szary. Już bardziej myślałem właśnie o Leonie a prawda jest taka, że cała trójka (Golf, Leon, Octavia) kosztuje podobnie a jednak Golf wydaje się najlepszy z nich wszystkich - Chodzi o jakość wnętrza, wyciszenie i zwykle wyposażenie.
shaggy00
Nowicjusz
 
Posty: 5

28 Gru 2021, 12:43

7 litrów to Ci spali przy mieszanej trasie, a nie w mieście na odcinkach 5 km.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Gru 2021, 13:22

shaggy00 napisał(a):Kiepskie wyciszenie w porównaniu do golfa i smutny środek, dosłownie smutny bo cały szary. Już bardziej myślałem właśnie o Leonie a prawda jest taka, że cała trójka (Golf, Leon, Octavia) kosztuje podobnie a jednak Golf wydaje się najlepszy z nich wszystkich - Chodzi o jakość wnętrza, wyciszenie i zwykle wyposażenie.


Golf najlepiej spasowany materiałowo ( nawet boczne kieszenie maja materiał) ze wzgledu na to aby zachecac ludzi wlasnie do golfa bo ro primo koncernu.

Octavia według mnie najbardziej ergonomiczna, najwieksza przestrzenią.

Seat najładniejszy i najlepiej prowadzący się.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

28 Gru 2021, 13:31

shaggy00 napisał(a):Obudź się


Sorki nie wstałem :mrgreen:

Co do renaulta loteria.

Sądzę że golf/seat 1,4tsi z wymienianych aut jest najstabilniejszy, brałbym pod uwagę też focusa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe