Golf VII następca Golfa IV 1,8T

19 Maj 2020, 18:22

Witam,
poszukuje Golfa VII tsi po wysłużonym i dość awaryjnym Golfie mk4 1,8 turbo.
Sporo czasu i pieniędzy włożone w stare auto więc decyzja o zmianie.
Podoba mi się mk7 TSI, od jakiej kwoty można go szukać czy ok 30 tys starczy na takie auto?
Znalazłem takie
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

myślałem o jakimś chipie żeby mocowo zbliżyć się do tego starego.
Ryder
Nowicjusz
 
Posty: 5

19 Maj 2020, 18:59

Za 30 raczej nic ciekawego nie kupisz. Za te 35-38 już coś znajdziesz.
1.2 TSI nie podniesiesz za mocno, szukaj 1.4 TSI.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Maj 2020, 13:21

Czyli uważasz że 1,2 nie jest wstanie osiągnąć 150 koni?
no ale tak patrze 1,4 było albo 122 albo 125 konne, to też szału nie będzie chyba? a na te mocne 150 raczej nie mam budżetu.

Poniżej 38-40 tys nie ma co patrzeć na golfa 7?
Ryder
Nowicjusz
 
Posty: 5

20 Maj 2020, 13:38

Ryder napisał(a):Czyli uważasz że 1,2 nie jest wstanie osiągnąć 150 koni?
no ale tak patrze 1,4 było albo 122 albo 125 konne, to też szału nie będzie chyba? a na te mocne 150 raczej nie mam budżetu.


Sorki, nie obraź się ale jak czytam te wyliczanki o tych koniach to bierze człowieka przerażenie jak reklama i marketing może ludziom zrobić wodę z mózgu... :cry:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Maj 2020, 14:36

O jakich wyliczankach mówisz? że 100 koni to nie jest to samo co 150? i silnik ma inną wydajność i inne możliwości? To jest wg Ciebie marketing?
Miałem Golfa starego jak świat 1,8T z turbiną to teraz chce coś podobnego, ja nie patrze na to że 145 a 150 tylko no 90 a 200 ps to nie jest to samo.
Skoro znajomek w Leonie 180 konnym leciał lepiej niż mój golf to chyba każde 15-20 koni będzie różnicą.
Ryder
Nowicjusz
 
Posty: 5

20 Maj 2020, 18:56

Chodzi mi o to, że jak kupisz 1.4 122/125 to spokojnie podniesiesz na 150.
I druga sprawa patrz raczej na moment obrotowy niż na samą moc. 1.2 wyciska max. 175 Nm w najmocniejszej wersji.
1.4 ma w serii 200-250Nm i to w szerszym zakresie obrotów niż 1.8T.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Maj 2020, 22:33

Hmm ale 1,2 tsi chyba ma podobnie jakoś ten niuton od 1500 do 4000, w każdym razie zastanawiam się czy podniesione na 135 koni takie 1,2 TSI nie będzie porównywalne z 1,8T?
Szybciej osiągalny moment, a trochę tylko mocy mniej.

No 1,8T na dzisiejsze czasy to porażka, tzn jak ktoś jest lubi auto do wyścigów to spoko ale wstaje późno u mnie odczucia były takie że dopiero przy 2,5 tys coś się działo.

Czyli wg Ciebie takie 1,4 TSI 150 to bardziej odpowiednik 1,8T?
Ryder
Nowicjusz
 
Posty: 5

20 Maj 2020, 23:04

Konie to jedno, ale liczy się też pojemność. 1.2t 150KM nie będzie jechać tak jak 1.8t czy 2.0t o tej samej mocy.
Mały silnik z turbo będzie bardziej narowisty z dołu, ale stosunkowo szybko będzie łapać zadyszkę. Nie wspomnę już o trwałości takiego podkokszonego 1.2 :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Maj 2020, 23:16

No cóż trwałość pewnie taka jak mojego 1,8T, który okazał się skarbonką.
Niby z tą pojemnością racja a jednak 1,4 tsi 150 koni na papierku wygląda w porządku, szczególnie w automacie, więc czy aby na pewno? bo to są chyba inne silniki, inaczej jeżdżą.
Jest tez opcja kupienia czegoś mniejszego Ibiza/Polo i tam już 130 koni to będzie mała rakieta bo lżejsze auta.
Ryder
Nowicjusz
 
Posty: 5