Golf VII następca Golfa IV 1,8T

19 Maj 2020, 17:22

Witam,
poszukuje Golfa VII tsi po wysłużonym i dość awaryjnym Golfie mk4 1,8 turbo.
Sporo czasu i pieniędzy włożone w stare auto więc decyzja o zmianie.
Podoba mi się mk7 TSI, od jakiej kwoty można go szukać czy ok 30 tys starczy na takie auto?
Znalazłem takie
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

myślałem o jakimś chipie żeby mocowo zbliżyć się do tego starego.
Ryder
Nowicjusz
 
Posty: 5

19 Maj 2020, 17:59

Za 30 raczej nic ciekawego nie kupisz. Za te 35-38 już coś znajdziesz.
1.2 TSI nie podniesiesz za mocno, szukaj 1.4 TSI.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Maj 2020, 12:21

Czyli uważasz że 1,2 nie jest wstanie osiągnąć 150 koni?
no ale tak patrze 1,4 było albo 122 albo 125 konne, to też szału nie będzie chyba? a na te mocne 150 raczej nie mam budżetu.

Poniżej 38-40 tys nie ma co patrzeć na golfa 7?
Ryder
Nowicjusz
 
Posty: 5

20 Maj 2020, 12:38

Ryder napisał(a):Czyli uważasz że 1,2 nie jest wstanie osiągnąć 150 koni?
no ale tak patrze 1,4 było albo 122 albo 125 konne, to też szału nie będzie chyba? a na te mocne 150 raczej nie mam budżetu.


Sorki, nie obraź się ale jak czytam te wyliczanki o tych koniach to bierze człowieka przerażenie jak reklama i marketing może ludziom zrobić wodę z mózgu... :cry:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11059
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Maj 2020, 13:36

O jakich wyliczankach mówisz? że 100 koni to nie jest to samo co 150? i silnik ma inną wydajność i inne możliwości? To jest wg Ciebie marketing?
Miałem Golfa starego jak świat 1,8T z turbiną to teraz chce coś podobnego, ja nie patrze na to że 145 a 150 tylko no 90 a 200 ps to nie jest to samo.
Skoro znajomek w Leonie 180 konnym leciał lepiej niż mój golf to chyba każde 15-20 koni będzie różnicą.
Ryder
Nowicjusz
 
Posty: 5

20 Maj 2020, 17:56

Chodzi mi o to, że jak kupisz 1.4 122/125 to spokojnie podniesiesz na 150.
I druga sprawa patrz raczej na moment obrotowy niż na samą moc. 1.2 wyciska max. 175 Nm w najmocniejszej wersji.
1.4 ma w serii 200-250Nm i to w szerszym zakresie obrotów niż 1.8T.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    10 faktów na temat programu ogniw paliwowych Hyundaia
    Do końca 2015 roku na europejskich drogach pojawi się 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell napędzanego ogniwami paliwowymi. Do końca 2015 roku do europejskich klientów trafi 250 egzemplarzy modelu Hyundai ...

20 Maj 2020, 21:33

Hmm ale 1,2 tsi chyba ma podobnie jakoś ten niuton od 1500 do 4000, w każdym razie zastanawiam się czy podniesione na 135 koni takie 1,2 TSI nie będzie porównywalne z 1,8T?
Szybciej osiągalny moment, a trochę tylko mocy mniej.

No 1,8T na dzisiejsze czasy to porażka, tzn jak ktoś jest lubi auto do wyścigów to spoko ale wstaje późno u mnie odczucia były takie że dopiero przy 2,5 tys coś się działo.

Czyli wg Ciebie takie 1,4 TSI 150 to bardziej odpowiednik 1,8T?
Ryder
Nowicjusz
 
Posty: 5

20 Maj 2020, 22:04

Konie to jedno, ale liczy się też pojemność. 1.2t 150KM nie będzie jechać tak jak 1.8t czy 2.0t o tej samej mocy.
Mały silnik z turbo będzie bardziej narowisty z dołu, ale stosunkowo szybko będzie łapać zadyszkę. Nie wspomnę już o trwałości takiego podkokszonego 1.2 :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Maj 2020, 22:16

No cóż trwałość pewnie taka jak mojego 1,8T, który okazał się skarbonką.
Niby z tą pojemnością racja a jednak 1,4 tsi 150 koni na papierku wygląda w porządku, szczególnie w automacie, więc czy aby na pewno? bo to są chyba inne silniki, inaczej jeżdżą.
Jest tez opcja kupienia czegoś mniejszego Ibiza/Polo i tam już 130 koni to będzie mała rakieta bo lżejsze auta.
Ryder
Nowicjusz
 
Posty: 5