Golf VII TDI - fajny mocny hatchback - mało awaryjny

29 Lip 2023, 06:34

Tak się zastanawiam teraz w sumie czy turbo benzyna nie byłaby lepsza. Czy koszty obsługi nie byłyby niższe niż w dieslu. Skoro benzyna grupy VAG jest beznadziejna to może coś z innego koncernu? Honda Civic 10 czy Opel Astra czy Hyundai lub Kia w Turbo benzynie? Szukam czegoś co da przyjemność z jazdy ale nie będzie awaryjne i kosztowne.
kisiu333
Początkujący
 
Posty: 50

29 Lip 2023, 08:01

kisiu333 napisał(a):Skoro benzyna grupy VAG jest beznadziejna to może coś z innego koncernu?

Nie jest beznadziejna bo fajnie jedzie ale nie jest to propozycja dla bojaźliwych. Do tego w pewnych opcjach jest nie do zastąpienia.
kisiu333 napisał(a): Honda Civic 10 czy Opel Astra czy Hyundai lub Kia w Turbo benzynie?

Z Oplem też byłbym ostrożny i to bardzo.
Hanka zbiera bardzo dobre opinie.


Ja jak chciałem mieć auto softowe turbo do szybszej jazdy zrobiłem sobie taki "marketing mix" czyli plan gdzie będę jeździł, czego się "boję", co lubię oraz budżet.

Czyli głównie autostrady - odpadły małe silniki, zależało mi na dłuższych biegach.

Nienawidzę usterek w szczególności związanych z silnikiem, rozważam lpg - odpadł TSI bo usterki silnika i brak możliwości założenia LPG.

Akceptuję usterki elektromechaniki ogólnej bo mam jak to na szybko naprawiać.

Lubię łatwy tuny.


Wybrałem:

Megane 3 2,0tce GT.

Silnik jest bezusterkowy i oszczędny, mpi czyli łatwy montaż LPG, łatwe mody w softowym ujęciu jazdy, skrzynia 6b trwała i długi 6bieg.
Wnętrze bardziej niź przyzwoite nagłośnienie bose. Dobre prowadzenie.

Wiem że pewnie wysypie się coś z elektromechaniki ale z silnikiem nic nie dotykam. Nie bierze nawet grama oleju. Fajne spalanie po sofcie i charakterystyka przyjazna.

Niektóre części bywają dziwacznie drogie ale łatwa diagnoza i wymiana tylko że tego się nie obawiam.


I żeby nie było każdemu komu wyszukuje auta robię taki mix jego potrzeb vs to co by chciał.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11073
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Lip 2023, 10:01

kisiu333 napisał(a):Skoro benzyna grupy VAG jest beznadziejna

Beznadziejne to były twin-charger z lat 2004-2008 albo 1,8/2,0 TSI na łańcuchu 2008-2013
W golfie VII nie ma tego silnika
A co do hondy jak lubisz pałowanie auta do odciny to jest to opcja dla Ciebie, charakterystyka skrajnie inna, mniej przyjemna, auto sprawia wrażenie że nie jedzie, bo wszystko dzieje się bardzo wysoko na skali obrotomierza w zakresie obrotów, których na co dzień nie używasz.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 832
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

29 Lip 2023, 12:08

Szybki , a co się psuje w silnikach TSI po 2014r?
Moje założenia:
Szukam auta na dojazdy do pracy. Rocznie pokonuje 15 tys km. Jazda mieszana, więcej trasy. Obecnie jeżdżę Hyundai i30 ii generacji 1.6 crdi. Pali 5l /100 km. Autko nie awaryjne.

Szukam czegoś co będzie równie mało awaryjne, dojazd będzie tani, ale z większą mocą.
Najpierw rozwazalem duży silnik i LPG. Nie znalazłem nic ciekawego.
Następnie mocny diesel. Ale boje się kosztów wtrysków, dwunastu itp.. wydaje mi się że benzynowe są mniej kosztowne w naprawie. Dlatego teraz szukam opinii o takich turbo benzynach, bo palą niewiele więcej od diesla. Przynajmniej tak czytam na internatach ;)
Megane odrzucam , bo nie podoba mi się.
Najbardziej leży mi z wyglądu golf vii, Civic x, i30 fasback, audi 3 sedan.
Piszecie , że honda ma.slaby dół, więc nie bardzo.
A silniki turbo benzyna Hyundai/kia?
kisiu333
Początkujący
 
Posty: 50

29 Lip 2023, 12:21

Ta pali 5 litrów, chyba jeżdżąc ciągle 90 km/h w trasie bez miasta.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Lip 2023, 12:50

galakty napisał(a):Ta pali 5 litrów, chyba jeżdżąc ciągle 90 km/h w trasie bez miasta.


Wg komputera 4.9 l /100km :)
Tak jak mówiłem , wiecej trasy niż miasta, miasto niezakorkowane i małe. Nie wjeżdzam do centrum, bo praca jest na "obrzeżach". Jeżdzę z prędkością do 100, czasami 110 km na godzinie. Na baku mam zasięg 1000 km, zanim zapali się rezerwa.
Nie jeżdzę jak emeryt , ale nie gniote bardzo auta. Zmieniam biego przy 2500 obr/min. Spalanie było by jeszcze niższe, gdyby nie yło DPF. W lato wypala się co 150 km. W zimę co 350.
kisiu333
Początkujący
 
Posty: 50
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 1LR-GUE
    Silnik 1LR-GUE to prawdziwy klejnot w koronie Lexusa. Japońska marka stworzyła ten motor wyłącznie na potrzeby jednego modelu – supersamochodu LFA. W rezultacie wolnossąca jednostka trafiła pod maski zaledwie 500 samochodów. ...

29 Lip 2023, 14:21

No to jak jesteś zadowolony z tego CRDi, to się nie pakuj w TSI bo możesz przeżyć szok. Będzie jechało 100x lepiej, ale jeśli chodzi o serwis to te silniki są fajne jak mają niski przebieg.

Wolałbym iść w 1.6 TDI.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Lip 2023, 14:31

Niski to jaki?
Kolejna kwestia to taka, że planuje sprzedać auto po 3 latach, zrobić nim maks 50 tys km.
Nie musi to być koniecznie TSI. Chce coś szybszego niż moje 1.6 crdi.
kisiu333
Początkujący
 
Posty: 50

29 Lip 2023, 15:10

kisiu333 napisał(a):Szybki , a co się psuje w silnikach TSI po 2014r?


Mi osobiście nie pasuje brak stabilności czyli jak juz jest poprawiony to pozostaje wiecznie coś. A to wypadanie zapłonów, a to czujnik, a to wtryski, a to pompa wysokiego ciśnienia i tak w koło Macieju.
Wtedy wchodzisz w internet i nagle okazuje się że tych usterek randomowych jest dużo i są upierdliwe nie wspominając o kasie.

Za chwilę Ci wkleję link gdzie jest opisywany kolegi poprawiony tsi oraz naszego forumowicza. Zobacz ile tam jest abcadła a finalnie doszły wtryski, pompa wysokiego ciśnienia i czujniki wała rozrządu (to jest dopiero ciekawostka) ominął go wadliwy soft komputera co też nie jest ewenementem bo pojawiało się w różnych formach w różnych modelach. Wpisz sobie na google "1.4 tsi szarpie przy przyspieszaniu".

Problem jest taki że tu masz miłośnika który wali ogólnikami z podziałem na roczniki i poprawki a potem niestety masz życie które już nie jest tak mocno różowe.

Poczytaj sobie :

seat-cupra-iii-265km-ktora-to-generacja-silnika-czy-warto-vt131718-15.htm#p851590
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11073
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Lip 2023, 15:32

Szybki a masz jakąś wiedzę o silnikach benzyna turbo kia/Hyundai?
kisiu333
Początkujący
 
Posty: 50