Górka>lód -> jak wjechać

26 Lut 2009, 08:07

przeciez od dawna bylo wiadomo ez hamując na śneigu i lodzie to abs wydłuża droge hamowania!
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

26 Lut 2009, 14:01

skończ już pier...ić
siwy
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 519
Miejscowość: Jarosław

26 Lut 2009, 22:15

To zahamuj sobie np. w krytycznej sytłacji na zakrecie i oblodzonej jezdni autem bez abs-u jak zablokuja sie koła jak nic wylatujesz do rowu albo pod koła nadjezdzajacej z przeciwka ciezarówki a z dobrze działajacym abs-em zawsze masz możliwość kierowania.
W abs-ie nie chodzi tylko o to zeby szybciej zatrzymac auto ale zeby pozostało na swoim kierunku jazdy w czasie gwałtownego hamowania.
W czasie gwałtownego hamowania na lodzie miedzy opona a lodem powstaje tarcie a co za tym idzie powstaje cieniutka warstwa wody i auto leci jak na łyżwach abs zapobiega blokowaniu sie kół i nie powstaje tarcie to i nie ma wody i łatwiej zatrzymac pojazd.
No i nigdy nie uwierze ze z abs-em droga hamowania jest dwa razy dłuzsza.
Tutaj filmik najprawdopodobniej wszystkie bez abs-u albo z nie działajacym poprawnie bo nie wazne czy skrecone koła czy nie i tak jadą prosto - http://www.smog.pl/wideo/15942/hamowanie_na_lodzie/
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

26 Lut 2009, 23:10

Warto zobaczyc cały ten filmik. Jest pokazane auto z ABS ( Srebrna Octavia II ) i auto bez ABS ( czerwona OCtavia I ), najlepsza jest koncówka gdzie 2 auta jadą obok siebie i zaczynają hamowac, tam dopiero widac róznice...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6a_OCA9daC8&feature=related[/youtube]

Piotrauto chyba ci sie pomyliło, bo ten własnie filmik pokazuje dokładnie otwrotnie to co ty powiedziałes. Widac tutaj, że auto z abs ma 2 razy krtszą droge hamowania...
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

26 Lut 2009, 23:15

no po to ktoś włąsnie wymyślił taki system
siwy
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 519
Miejscowość: Jarosław

28 Lut 2009, 11:23

PrezesArtek widze ze jestes początkujący, napiszcie koledzy jak jest naprawde!
ja nie mówie o suchym asfaldzie czy tam mokrym bo na tych drogach abs ma przewage i skróci droge hamowania
chodzi mi o to ze jesli hamujemy na lodzie, albo na śniegu to abs wydłuża droge hamowania!!! wszyscy o tym wiedzą, nawet to sprawdzalem ostatnio na ubitym śniegu i jak mialem abs włączony to droga hamowania wydłużyła sie o 1,5raza niz bez abs (wyciągłem bezpiecznik)
bez abs auto hamowało a z abs prawie wcale nie hamowało tylko lecialo
sam sobie to sprawdz na śniegu albo na lodzie i gwarantuje ci ze na lodzie to wydłuzy sie 2 krotnie hamowanie z abs, a nie na mokrym asfaldzie bo na mokrym asfaldzie to będzie odwrotnie, abs wygra!
to samo co na śniegu i lodzie to jest jak sie jedzie latem autem i np hamujemy na liściach, piasku, to mzoe nam droge hamowania troszke wydłużyć
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Touareg I
    Touareg to duży SUV klasy średniej-wyższej, bezpośredni konkurent m.in. Mercedesa ML i Toyoty Land Cruiser. Konstruktorzy z Wolfsburga postawili na luksus i to, co teoretycznie w terenówce powinno być najważniejsze, ...

28 Lut 2009, 11:45

piotrauto napisał(a):PrezesArtek widze ze jestes początkujący, napiszcie koledzy jak jest naprawde!
ja nie mówie o suchym asfaldzie czy tam mokrym bo na tych drogach abs ma przewage i skróci droge hamowania
chodzi mi o to ze jesli hamujemy na lodzie, albo na śniegu to abs wydłuża droge hamowania!!! wszyscy o tym wiedzą, nawet to sprawdzalem ostatnio na ubitym śniegu i jak mialem abs włączony to droga hamowania wydłużyła sie o 1,5raza niz bez abs (wyciągłem bezpiecznik)
bez abs auto hamowało a z abs prawie wcale nie hamowało tylko lecialo
sam sobie to sprawdz na śniegu albo na lodzie i gwarantuje ci ze na lodzie to wydłuzy sie 2 krotnie hamowanie z abs, a nie na mokrym asfaldzie bo na mokrym asfaldzie to będzie odwrotnie, abs wygra!
to samo co na śniegu i lodzie to jest jak sie jedzie latem autem i np hamujemy na liściach, piasku, to mzoe nam droge hamowania troszke wydłużyć

Ty słuchaj, ty normalnie głupi jestes...

Po pierwsze primo: na filmiku jest widoczne, że goscie hamują raz na mokrym i raz na lodzie, i zawsze ABS wygrywa. I znowu jest odwrotnie niż mówisz, bo mówisz ze abs wygra na suchym a to akurat nieprawda. Na suchym wygra auto bez absu.

Po drugie primo: zeby abs wyłączyc nie wystarczy wypiąc bezpiecznik.

Po trzecie primo ultimo wątpie czy ty kiedyś siedziałes za kierownicą auta a co dopiero prowadziłes i robiłes jakies testy na ubitym sniegu.


PS: Dobra rada, wpisz sobie w googlach "forum dla nastolatków" i tam idz wygłaszać te swoje głupie teorie. Na forum siedze od 3 dni, napisałes 15 postów, i co widze twoj post to się łapie za głowe i dziwie -co ty tu jeszcze robisz, bo naprawde zaniżasz drastycznie poziom.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

28 Lut 2009, 12:01

Tak wydluży, a teraz odpowiedz na pytanie dlaczego instalują w samochodach coś co wydłuża drogę hamowania? Instalują po to, że hamując ostro na śniegu, wpadnięcie w poślizg jest bardzo łatwe, a hamując z ABSem to jest co najmniej trudniejsze. Tak wiem powiesz, że by nie wpaść w poślizg będziesz hamować pulsacyjnie, ale to również wydłuża drogę hamowania, a zauważ i podaj mi jaka jest różnica pomiędzy hamowaniem pulsacyjnym a hamowaniem z ABSem? Hamując z ABSem bez problemów wymanewrujesz samochodem, pulsacyjnie już tak łatwo nie będzie, no chyba że jesteś mistrzem kierownicy;) o co Cie nie posądzam.. :roll:
eaxene
Aktywny
 
Posty: 485
Miejscowość: Toruń

28 Lut 2009, 14:18

piotrauto
tobie sie cos w bani wali
siwy
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 519
Miejscowość: Jarosław

28 Lut 2009, 17:16

niewiem o co mnie posądzacie ale moim zdaniem ja mam racje!
a co do wyłączenia abs wystarczy bezpiecznik wyjąc od abs i juz!
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

28 Lut 2009, 19:05

kur..
nie masz racji
wszyscy którzy sie wypowiadaja w tym temacie mowia inaczej niz ty
wiec napewno nie masz racji
po ch.. wyłączać abs
nie masz racji i skącz juz pier*****
pozdro
siwy
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 519
Miejscowość: Jarosław

28 Lut 2009, 20:40

marky85 napisał:
I to jest akurat przypadek, gdy ABS może zaszkodzić, gdyż sam od siebie wydłuża droge hamowania na lodzie podobno aż 2-krotnie, no a jeszcze do tego z górki to pewnie i więcej. Najlepiej zjehać na pierwszym biegu bez dodawania gazu. Na jedynce silnik stawia dość duży opór i zjazd samochodu nie powienien być zbyt gwałtowny. A jak sie zacznie zbyt mocno rozpędzać to można wspomóc sobie hamulcem (bez wduszania sprzęgła), gdyż ABS nie zablokuje kół i nie doprowadzi do zadławienia silnika.


przeczytajcie 1 strone
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

28 Lut 2009, 20:56

on też bredzi
siwy
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 519
Miejscowość: Jarosław

01 Mar 2009, 11:53

piotrauto napisał(a):PrezesArtek widze ze jestes początkujący, napiszcie koledzy jak jest naprawde!


A jak to stwierdziłeś? po tym że mam mniej postów od Ciebie.
Chłopie weź sie zastanów wszyscy piszą co innego niż Ty to raczej nie przypadek. No i sa na to dowody w postaci filmów jak chcesz nas przekonać to nakreć sam taki film jak hamujesz z ABS-em i bez niego.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

01 Mar 2009, 12:12

MajkPZM
na suchym wygra auto bez absu
:shock:
hahahaha
śmieszny jesteś
jeżdząc całe życie polonezem czy jakims innym wrakiem
skąd ty mozesz to wiedziac
szkoda gadac :shock:
siwy
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 519
Miejscowość: Jarosław