REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
piotrauto napisał(a):PrezesArtek widze ze jestes początkujący, napiszcie koledzy jak jest naprawde!
ja nie mówie o suchym asfaldzie czy tam mokrym bo na tych drogach abs ma przewage i skróci droge hamowania
chodzi mi o to ze jesli hamujemy na lodzie, albo na śniegu to abs wydłuża droge hamowania!!! wszyscy o tym wiedzą, nawet to sprawdzalem ostatnio na ubitym śniegu i jak mialem abs włączony to droga hamowania wydłużyła sie o 1,5raza niz bez abs (wyciągłem bezpiecznik)
bez abs auto hamowało a z abs prawie wcale nie hamowało tylko lecialo
sam sobie to sprawdz na śniegu albo na lodzie i gwarantuje ci ze na lodzie to wydłuzy sie 2 krotnie hamowanie z abs, a nie na mokrym asfaldzie bo na mokrym asfaldzie to będzie odwrotnie, abs wygra!
to samo co na śniegu i lodzie to jest jak sie jedzie latem autem i np hamujemy na liściach, piasku, to mzoe nam droge hamowania troszke wydłużyć
I to jest akurat przypadek, gdy ABS może zaszkodzić, gdyż sam od siebie wydłuża droge hamowania na lodzie podobno aż 2-krotnie, no a jeszcze do tego z górki to pewnie i więcej. Najlepiej zjehać na pierwszym biegu bez dodawania gazu. Na jedynce silnik stawia dość duży opór i zjazd samochodu nie powienien być zbyt gwałtowny. A jak sie zacznie zbyt mocno rozpędzać to można wspomóc sobie hamulcem (bez wduszania sprzęgła), gdyż ABS nie zablokuje kół i nie doprowadzi do zadławienia silnika.
piotrauto napisał(a):PrezesArtek widze ze jestes początkujący, napiszcie koledzy jak jest naprawde!