Górka>lód -> jak wjechać

01 Mar 2009, 12:14

siwy napisał(a):MajkPZM
na suchym wygra auto bez absu
:shock:
hahahaha
śmieszny jesteś
jeżdząc całe życie polonezem czy jakims innym wrakiem
skąd ty mozesz to wiedziac
szkoda gadac :shock:

Widze, że ty wszystkich tylko wyzywasz tutaj, sam gdzies napisałes, że nie masz auta a tutaj takie glupoty wypisujesz. Nie tobie to oceniac czym jezdze, nie mam zamiaru ci nic udowadniac bo do twojego poziomu nie ma sensu sie znizac.

Niestety tak, na suchej jezdni jak zablokujesz koła to auto zatrzymuje się bardzo szybko bo jest zdecydowanie większa siła tarcaia, której w przypadku ABSu wogole nie ma ( na suchej jezdni ).

Pokory troche...

PS: Wystarczy wejsc w twoj numer gg+ katalog publiczny. Siwy, wiek 18... i wszystko co napisałes wyzej się wyjasnia "dzieciuchu"
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

01 Mar 2009, 12:50

nie wyzywam cie
ale jak widać
to ty g...o wiesz
weź powiedz to gdzieś publicznie że abs na suchym wydłuża droge hamowania a cie wyśmieją
zreszta nie chce mi sie z tobą juz gadać
bo widac jest tu paru filozofów którzy twierdzą że ziemia jest płaska i upieraja sie przy tym ze maja racje
żal mi was
nara
siwy
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 519
Miejscowość: Jarosław

01 Mar 2009, 13:03

widze ze niemam tu po co pisać
dostałem ostrzeżenie za to ze napisalem ze abs wydłuża droge hamowania na śneigu i lodzie a nie jest tak?!
http://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_(motoryzacja)

Korzyści ze stosowania ABS [edytuj]

Kierowca prowadzący samochód wyposażony w system ABS w przypadku hamowania awaryjnego może bez obawy wpadnięcia w poślizg silnie nacisnąć na pedał hamulca. Układ ABS ograniczy siłę hamowania tak by nie doszło do zablokowania kół i niekontrolowanego poślizgu, w którym nie działa kierowanie samochodem a w przypadku różnicy w przyczepności poszczególnych kół do podłoża występuje zmiana toru jazdy lub obracanie się pojazdu. W takich sytuacjach szczególnie u kierowców bojących się ostro hamować z powodu niebezpieczeństwa wpadnięcia w niekontrolowany poślizg, system ABS powoduje skrócenie drogi hamowania[8][9][10].

Obecnie stosowane czterokanałowe systemy ABS umożliwiające niezależną kontrolę poślizgu dla każdego koła[4] pozwalają zwiększenie bezpieczeństwa procesu hamowania pojazdu w sytuacjach, w których poszczególne koła poruszają się po powierzchniach o różnych współczynnikach przyczepności (np. w sytuacji, gdy część kół znajduje się na poboczu, a część na asfalcie). System skraca też znacznie drogę hamowania w samochodzie z obciążeniem osi samochodu (kół) nieproporcjonalnego do siły hamowania danych osi. W przypadku nierównomiernego rozłożenia obciążenia pojazdu, koła słabiej obciążone zostają zablokowane, podczas gdy koła obciążone nie wykorzystują jeszcze całkowicie swych możliwości hamujących. Układ ABS dobierze siłę hamowania stosownie do obrotów kół.

System ABS ma bardzo duże znaczenie w zespołach składających się z kilku pojazdów (ciągnik z naczepą, lub samochód z przyczepą). W pojazdach tych gdy drugi człon utraci sterowność porusza się w poprzek kierunku jazdy i może spowodować przewrócenie całego pojazdu.

ABS pomaga także przy hamowaniu na zakręcie. Samochód bez ABS-u mógłby w takim przypadku stracić sterowność. ABS pomaga (ale nie gwarantuje) odzyskać sterowność przy poślizgu bocznym.[11][4][12] Silne naciśnięcie hamulca i odpowiednie ruchy kierownicą pomagają wyprowadzić samochód z poślizgu co może pozwolić na bezpieczne zahamowanie lub ominięcie przeszkody.

Gdyby pojazd wpadł w poślizg boczny (wywołany np. szybkim manewrem kierownicą na śliskiej nawierzchni), to po naciśnięciu hamulca system ABS będzie kontynuować hamowanie zgodnie z zasadą działania ABS-u. Przy poślizgu idealnie poprzecznym może to powodować wyłączenie hamowania kół (które się nie kręcą) na dłuższy czas niż to ma miejsce w czasie hamowania przy jeździe na wprost.

W pewnych sytuacjach system ABS wydłuża drogę hamowania np, gdy na nawierzchni o dobrej przyczepności znajduje się cienka warstwa luźna (np. liście, piasek, śnieg, błoto). W takiej sytuacji zablokowane koła przetarłyby słabą warstwę i nastąpiłoby zwiększenie siły hamowania, a w układzie z systemem ABS koło hamuje na warstwie o niższym współczynniku przyczepności.[4]

Fiński magazyn samochodowy Tekniikan Maailma testował samochód VW Golf V w 3 warunkach.
Droga hamowania przy zmianie prędkości 80-0 km/h Zablokowane
koła ABS
sucha jezdnia 45 m 32 m
śnieg 53 m 64 m
lód 255 m 404 m

no i kto ma racje
ostatecznie pisząc ABS WYDŁUŻA DROGE NA ŚNIEGU I LODZIE
NA LODZIE ok 2 KROTNIE!!!
A NA SUCHEJ JEZDNI SKRACA DROGE HAMOWANIA!

prosilbym o skasowanie ostrzeżenia!
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

01 Mar 2009, 13:22

Dziękujemy za cytat z Wikipedii

piotrauto napisał(a):W pewnych sytuacjach system ABS wydłuża drogę hamowania np, gdy na nawierzchni o dobrej przyczepności znajduje się cienka warstwa luźna (np. liście, piasek, śnieg, błoto). W takiej sytuacji zablokowane koła przetarłyby słabą warstwę i nastąpiłoby zwiększenie siły hamowania, a w układzie z systemem ABS koło hamuje na warstwie o niższym współczynniku przyczepności


Na załączonym filmiku jest sytuacja która nawiązuje do tego cytatu, mamy nawierzchnię o dobrej przyczepności na której jest cienka warstwa wody.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6a_OCA9daC8[/youtube]

piotrauto - czy jeździłeś samochodem z systemem ABS? hamowałeś w takich warunkach jak są opisane czyli: liście, piasek, śnieg, błoto itp.?
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5297
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

01 Mar 2009, 13:26

siwy napisał(a):nie wyzywam cie
ale jak widać
to ty g...o wiesz
weź powiedz to gdzieś publicznie że abs na suchym wydłuża droge hamowania a cie wyśmieją
zreszta nie chce mi sie z tobą juz gadać
bo widac jest tu paru filozofów którzy twierdzą że ziemia jest płaska i upieraja sie przy tym ze maja racje
żal mi was
nara

Niestety ale podstawowych praw fizyki nie oszukasz.

Nie masz ochoty rozmawiac i dobrze, bo tłumaczenie komuś kto nawet nie ma samochodu co jak w nim działa jest nie lada wyzwaniem.


Piotrauto, ale ty mówisz o czymś innym. Ty mówisz o tym, że abs wyduza droge hamowania na lodzie w porównaniu do asfaltu, co jest oczywiste nie z powodu samego systemu abs tylko nawierzchni... jesli na lodzie jedziesz autem z ABS i autem bez ABS to szybciej zatrzyma się auto z ABS co potwierdza filmik, który dodałem. Niestety ale teorie z Wikipedi nie są wiarygodnym zródłem informacji, gdyż każdy może tam dodać co chce, nie jest to przez nikogo sprawdzane i korygowane. Ostatnio nawet widziałem teorie na wikipedi o tym, że 2 woja swiatowa była w 1965roku...
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

01 Mar 2009, 13:33

Opinia mojego znajomego mieszkającego w górach gdzie często zdarzają się ekstremalne warunki szczególnie w zimie, a oto cytat "Żadna praktyka nie zastąpi ci systemu ABS i choćbyś pulsacyjnie hamował to nie da się oszukać że zawsze drogę hamowania masz dłuższą. Ja mam do domu od drogi głównej jakiś km w terenie górzystym. Wcześniej jak jeździłem autkiem bez ABS-u to po nadepnięciu hamulca na stromym zjeździe auto jechało jeszcze szybciej w dodatku nie miałem kontroli nad kierownicą bo auto leciało jak mu się podobało a jeśli na wąskiej dróżce z dołu zza zakrętu wyskoczyło auto to jedynym ratunkiem była fosa. Teraz jeżdżąc z ABS mam pełną kontrolę nad kierunkiem jazdy a droga hamowania jest znacznie krótsza. Więc głupotą jest mówić że ten system nie skraca drogi hamowania na śniegu, lodzie czy asfalcie."
Pozdro. Kacper
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LC500h hybrid – 4,9 sek., 359 KM
    Model LC powstał jako urzeczywistnienie idei, wyrażonej w zaprezentowanym w 2012 roku na Salonie Samochodowym w Detroit samochodzie koncepcyjnym LF-LC (Lexus Future Luxury Coupe). Firma nie planowała jego komercyjnej kontynuacji, ...
    Volkswagen Amarok 4MOTION
    Amarok jest najmłodszym modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku w Argentynie, od maja 2012 roku samochód powstaje także w fabryce Volkswagena w Hanowerze. Dla Amaroka ...

01 Mar 2009, 14:07

piotrauto napisał(a):widze ze niemam tu po co pisać

Tak będzie najlepiej dla wszystkich.


Już raz Ci pisałem że Wikipedia to nie jest wiarygodne źródło informacji a Ty dalej na tym bazujesz swoje poglądy.

Podaj linki do obiektywnych testów które potwierdzą Twoją teorię wtedy pogadamy, jak nie to sie nie odzywaj więcej bo wchodzą na forum ludzie którzy chca zaczerpnąc prawdziwych informacji a nie wyssanych z palca.

PS Jak ja bym był tu modem/adminem to bys juz dawno bana miał.
BMW- Biała Może Więcej
zbychu57
Aktywny
 
Posty: 312
Miejscowość: Białystok

01 Mar 2009, 14:15

podaje rzetelną informacje!

Fiński magazyn samochodowy Tekniikan Maailma testował samochód VW Golf V w 3 warunkach.
Droga hamowania przy zmianie prędkości 80-0 km/h
Zablokowane koła ABS
sucha jezdnia 45 m 32 m
śnieg 53 m 64 m
lód 255 m 404 m
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

01 Mar 2009, 14:19

piotrauto napisał(a):podaje rzetelną informacje!

Fiński magazyn samochodowy Tekniikan Maailma testował samochód VW Golf V w 3 warunkach.
Droga hamowania przy zmianie prędkości 80-0 km/h
Zablokowane koła ABS
sucha jezdnia 45 m 32 m
śnieg 53 m 64 m
lód 255 m 404 m



Ale zrozum, że kazdy mógł takie cos napisac na Wikipedi, znasz wogole taki magazyn?
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

01 Mar 2009, 14:25

piotrauto napisał(a):podaje rzetelną informacje!

Fiński magazyn samochodowy Tekniikan Maailma testował samochód VW Golf V w 3 warunkach.
Droga hamowania przy zmianie prędkości 80-0 km/h
Zablokowane koła ABS
sucha jezdnia 45 m 32 m
śnieg 53 m 64 m
lód 255 m 404 m

I znowu Wikipedia........ nie rozumiesz po Polsku jak sie do Ciebie pisze?
I Ty uważasz za pradziwy test w którym droga hamowania z 80km/h to ponad 400m?
BMW- Biała Może Więcej
zbychu57
Aktywny
 
Posty: 312
Miejscowość: Białystok

01 Mar 2009, 16:59

a nie jesli auto hamuje na śliskim jak szklanka lodzie?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

01 Mar 2009, 17:09

Napewno nie 400m, chyba ze to był test na letich oponach.
Jak by mój samochód (mam ABS)miał drogę hamowania na oblodzonej drodze od 80 km/h do 0 400m to bym zimą nie3 wyjeżdzał z garażu. Ja często jeżdzę po oblodzonych drogach bo mieszkam pozamiastem i jak są roztopy w dzień temp>0 w nocy <0 to rano drogi czesto są oblodzone i naopewno droga hamowania nie jest tak duza.
BMW- Biała Może Więcej
zbychu57
Aktywny
 
Posty: 312
Miejscowość: Białystok

01 Mar 2009, 17:47

Ja mysle, że droga hamowania na oblodzonej jezdni z 80km/h to około 150m.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

01 Mar 2009, 18:56

zbychu57 napisał(a):Napewno nie 400m, chyba ze to był test na letich oponach.
Jak by mój samochód (mam ABS)miał drogę hamowania na oblodzonej drodze od 80 km/h do 0 400m to bym zimą nie3 wyjeżdzał z garażu. Ja często jeżdzę po oblodzonych drogach bo mieszkam pozamiastem i jak są roztopy w dzień temp>0 w nocy <0 to rano drogi czesto są oblodzone i naopewno droga hamowania nie jest tak duza.

na oblodzonych drogach jezdzisz z prędkością 80km/h?
ja jak jade na lodzie to mam na liczniku ok 40km/h :shock:
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

01 Mar 2009, 19:38

Nigdzie nie napisałem że jeżdzę z pręd. 80km/h po lodzie CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM, tylko odniosłem sie do podanego przez Ciebie testu.
Ale ok, to przy prędkości 40 km/h droga hamowania według tego testu powiezdmy ze wynosi ok 200m, to tez jest mocno przesadzone.

Aha i cały czas nie podałeś konretnego źródła na podstawie którego twierdzisz ze ABS wydłuza dwukrotnie drogę hamowania na lodzie.
BMW- Biała Może Więcej
zbychu57
Aktywny
 
Posty: 312
Miejscowość: Białystok