Grand Vitara - pytanie o blokadę dyferencjału

16 Sie 2010, 20:23

Witam,
parę dni temu zakupiłem Grand Vitarę z 2004 roku. Samochód ma następujące opcje przełożenia: 2H, 4H, N (neutral) i 4L. Czy oznacza to, że ten model pozbawiony jest blokady centralnego mech. różnicowego? Wiem, że w nowszych GV mechanizm ten uruchamia się za pomocą jakiegoś przycisku. W moim samochodzie nic takiego nie wypatrzyłem...
Imbryk
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Warszawa

16 Sie 2010, 20:36

Masz jeszcze "okrągłą " Vitarę z końcówki produkcji gdyż od 2005r. wchodził już aktualny model. Twoja nie ma centralnego mechanizmu różnicowego, napęd 2H, 4H na sztywno i 4L na sztywno z reduktorem. z 4H i 4L nie latamy po utwardzonych drogach. Twoja ma też ramę i sztywny most z tyłu.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sie 2010, 21:49

Dzięki za odpowiedź. Czy oznacza to, że wszystkie GV sprzed 2005 nie miały centralnej blokady? Czy w dużym stopniu umniejsza to ich właściwościom terenowym. Zdecydowałem się na Vitarkę z tego rocznika właśnie ze względu na lepsze ponoć cechy terenowe niż w nowszych modelach (sztywny most). Generalnie - czy lepiej będzie spisywać się Grand Vitara z 2004 r. (sztywny most i brak blokady) czy nowsza (z blokadą a bez sztywnego mostu i ramy)?
Imbryk
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Warszawa

17 Sie 2010, 05:03

Zacznijmy od tego że prawdziwe auto terenowe ma minimum jeden sztywny most, reduktor, ramowe podwozie. Do tego zdaża się blokada tylnego mostu (np. Patrol GR) lub obydwu mostów (Mercedes G), najnowsza GV nie ma sztywnego mostu i ramy. Co do kwestii mechanizmu różnicowego centralnego, to różnica jest tylko taka że z napędędem 4x4 nie możesz jeździć po przyczepnych nawieżchniach typu asfalt jeśli tego dyfra nie masz i to wszystko. W praktyce wygląda to tak iż GV po 2005r. na asfalcie jeździ z napędem 4x4 a w terenie włącza blokadę i ma rozkład napędu 50:50 pomiędzy osie, GV Twoja, czyli przed 2005r. na asfalcie jeździ na 2H (tył) a w terenie na 4H lub 4l czyli z reduktorem, tutaj mosty napędowe mają na sztywno rozkładaną moc pomiędzy osie i równieżwynosi 50:50. Twoja ogólnie jest bardziej łofrołdowa i bardziej podatne na modyfikacje. Brak centralnego dyfra nie jest wadąw terenie.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

17 Sie 2010, 08:23

centralny dyfer nie ma się ni jak do dzielności w terenie :mrgreen: w terenie to taki gadżet jak cykorkulka :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Sie 2010, 09:03

Eeeeeeee..... cykorkula jest bardzo przydatna... jak walniesz boka nie możesz zarzucuc że nic o tym nie ostrzegało :mrgreen: Mój SJ413 był w wersji Special, zamisat tego badziewnego zegarka miałem cykorkulę...normalnie cymesik :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    7-miejscowy SUV klasy premium - przegląd modeli
    Do przewiezienia większej liczby osób nie zawsze potrzebny jest minivan. Wystarczy praktyczny SUV z dodatkowym rzędem siedzeń. Modele klasy premium bardzo często oferują taką opcję, co w połączeniu z luksusowym wyposażeniem ...

17 Sie 2010, 14:06

chcesz?? mam włąśnie jedną w monciaku :mrgreen: podświetlaną :mrgreen:
tanio puszcze :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Sie 2010, 16:59

A po co mi do Patrola? Przecież one się nie wywracają :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

18 Sie 2010, 23:22

Jogi, dzięki za wyczerpującą odpowiedź; pzdr
Imbryk
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Warszawa