Zacznijmy od tego że prawdziwe auto terenowe ma minimum jeden sztywny most, reduktor, ramowe podwozie. Do tego zdaża się blokada tylnego mostu (np. Patrol GR) lub obydwu mostów (Mercedes G), najnowsza GV nie ma sztywnego mostu i ramy. Co do kwestii mechanizmu różnicowego centralnego, to różnica jest tylko taka że z napędędem
4x4 nie możesz jeździć po przyczepnych nawieżchniach typu asfalt jeśli tego dyfra nie masz i to wszystko. W praktyce wygląda to tak iż GV po 2005r. na asfalcie jeździ z napędem 4x4 a w terenie włącza blokadę i ma rozkład napędu 50:50 pomiędzy osie, GV Twoja, czyli przed 2005r. na asfalcie jeździ na 2H (tył) a w terenie na 4H lub 4l czyli z reduktorem, tutaj mosty napędowe mają na sztywno rozkładaną moc pomiędzy osie i równieżwynosi 50:50. Twoja ogólnie jest bardziej łofrołdowa i bardziej podatne na modyfikacje. Brak centralnego dyfra nie jest wadąw terenie.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....