Grand Vitara???

12 Sie 2009, 13:46

Witajcie!
Szukam niedużej terenówki za jakieś 15-20 tyś. i myślę nad Suzuki Grand Vitarą 5-cio drzwiową (10-cio letnią lub młodszą).
Autko ma być do pracy (jestem lekarzem weterynarii), czyli głównie asfalt i wiejskie dróżki + czasem dojazd na pastwisko jak pacjent zaniemoże :wink: , za to dziennie ma robić ok. 100 km.
Czy Suzuki to dobry wybór? Oczywiście liczę na dobre rady jaki silnik - jeśli benzyna, to na pewno z gazem (jakie są koszty zamontowania???), i jaka skrzynia - sporo jest automatów - niby wygoda, ale czy to się za często nie psuje i jak się ma do tego ew. zamontowanie gazu?
Jak na babę przystało na autach się nie znam :cool: i liczę na Wasze opinie :mrgreen:
tusa
Nowicjusz

Miejscowość: małopolska

12 Sie 2009, 15:41

witaj babo :mrgreen:
na autkach może się nie znasz ale opcję szukaj chyba potrafisz obsługiwać? sporo pisaliśmy o vitarkach :wink:
generalnie vitara to bardzo dobry wybór.
napisz czy szukasz autka większego czy mniejszego.
wersja 5D to tylko silnik 2.0 V6 ale tu droga jest zmiana rozrządu - jakieś 4kzł, instalacja gazowa to sekwencja czyli kolejne 4kzł
wersja 3D to albo 1.6 8V albo 2.0 16V - polecam wersję 2 litrową bo dynamika jest stokroć lepsza od 1.6 a spalanie nawet niższe. gaz też sekwencyjny (ale tu 100% pewności nie mam)
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

12 Sie 2009, 18:12

Dzięki za szybką odpowiedź!
Opcję szukaj mam już obcykaną :mrgreen: ale im więcej czytam tym mniej wiem... :???: chociaż udało mi się odrzucić LR Freelandera, który najbardziej podobał mi się wizualnie, ale wychodzi na to, że awaryjność pozostawia dużo życzenia :roll:
Chyba nie do końca jasno się wyraziłam w sprawie silnika :oops: - bo nie wiem za czym się rozglądać, tzn. diesel czy benzyna+LPG?
Niby gaz wychodzi taniej, ale z drugiej strony diesel chyba dłużej pożyje.