Discovery3, Pajero, Land Cruiser ???

06 Sie 2009, 00:51

Witam, może się przedstawie - Maciej trzydziestoparolatek z pod Poznania i na tym forum debiutuje :) i zanim się zalogowałem i napisałem powyższe pytanie poczytałem troche napisanych już postów ale nie znalazłem satysfakcjonujących mnie informacji. Otóż z końcem roku zamierzam się z zakupem nowego auta - ponieważ będzie to moje pierwsze auto z napędem 4x4 poproszę Was o doradztwo- w grę wchodzą 3 powyższe furmanki- choć to jeszcze nie przesądzone, miałem okazję przejechać się Discovery3 - i jestem pod dużym wrażeniem choć nie sądze że po jazdach próbnych Pajero i Toyotą będe mógł jakkolwiek je wszystkie porównać. Od dealera Land Rovera usłyszałem że przez ostatnie 4 lata na aż trzy razy na pierwszym miejscu w kategorii 4x4 gościł właśnie Discovery3. Z opini jednego z kolegów-użytkowników usłyszałem że Toyota-trwała, mało awaryjna i lepsza od Pajero( ponoć nietrwała jednostka napędowa) a to drugie z koleji kusi lepszą ceną zakupu. Zdaje sobie sprawę że aktualne modele mogą nie mieć jeszcze wyrobionych opinii ale jeśli byście mogli doradzić poprzedzając to konkretnymi argumentami to bede bardzo wdzięczny. Z góry dziekuje za poświecenie mi czasu i za wszystkie odpowiedzi.
drex
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Poznań

06 Sie 2009, 08:24

drex napisał(a):Od dealera Land Rovera usłyszałem że przez ostatnie 4 lata na aż trzy razy na pierwszym miejscu w kategorii 4x4 gościł właśnie Discovery3

Na to w ogóle nie zwracaj uwagi - kiedyś widziałem takie zestawienie, to na pierwszych 3 miejscach były Land Rovery (Defender, Disco i RR, który już nawet terenówką nie jest), a na pozaostałych jakieś suvy.
Zbytnio się nie znam, ale czytając inne tematy nasuwa się pytanie - do czego ci ten samochód?
menajev
Początkujący
 
Posty: 115
Prawo jazdy: 01 01 2001

06 Sie 2009, 10:43

W 80% bedą to dziurawe Polskie drogi zwłaszcza w miejscu gdzie pracuje- stąd też myśl o aucie które lepiej je bedzie wybierać pozostałe to tereny gdzie czasem muszę się przedrzeć by podejść do wody i zrzucić sprzęt do nurkowania, wjechać na budowę czy podpiąć przyczepę i pojechać na wakacje.
drex
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Poznań

11 Sie 2009, 22:09

disco III jest cudne, niestety tak jak wiesz, napęd nie jest najlepszy - znajomemu sypnął się reduktor i schudł mu portfel o 8tysi
land cruiser jest strasznie drogi
pajero jest moim zdaniem najlepszym wyborem
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

11 Sie 2009, 22:25

wszystkie trzy sa super jezdzilem wszystkimi land rover najlepszy w srodku czasami sie psuje toyota tanie plastyki w srodku zostaje pajero
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

15 Sie 2009, 19:19

Discovery3 jak chcesz jeździć po asfalci szkoda lakieru zadrapać w terenie. Polecam wersje 1 kwadratową super w teren tylko nie zapomnij o większej nagrzewnicy bo w zime kocyk będzie potrzebny :grin:
Land cruiser jak wspomniano drogi ale jak chcesz kupić Discovery3 to dla ciebie pewnie nie.
Toyota fajna naj mniej szpanerska ze wszystkich wymienionych ale nie które częsci dostępne tylko orginalne i troszke kosztują jak dla mnie wybral bym te autko.
Mazur85
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 71
Miejscowość: mazury (Piecki)

15 Sie 2009, 21:58

Mazur85 napisał(a):Discovery3 jak chcesz jeździć po asfalci szkoda lakieru zadrapać w terenie. Polecam wersje 1 kwadratową super w teren tylko nie zapomnij o większej nagrzewnicy bo w zime kocyk będzie potrzebny :grin:
Land cruiser jak wspomniano drogi ale jak chcesz kupić Discovery3 to dla ciebie pewnie nie.
Toyota fajna naj mniej szpanerska ze wszystkich wymienionych ale nie które częsci dostępne tylko orginalne i troszke kosztują jak dla mnie wybral bym te autko.


A jak ocenisz kolego Pajero w tym porównaniu??
drex
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Poznań

16 Sie 2009, 13:30

ja bym sobie kupił isuzu d-max ale zaznaczam, że to ja, albo hiluxa heavy duty :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

18 Sie 2009, 14:21

A jak ocenisz kolego Pajero w tym porównaniu??[/quote]
Pajero jak dla mnie dobre autko zwlaszcza z silnikiem 2.8 doladowany w disel :lol: jeździlem-kolega ściągnął z niemców :cool: fakt że niektóre części dostępne tylko orginalne wiadomo cena :shock: ale tak autko sprawuje się super można na reduktorze pole orać :grin:
Mazur85
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 71
Miejscowość: mazury (Piecki)

25 Sie 2009, 17:50

Kolego ja stałem przed identycznym wyborem ,o decyzji napisze na końcu.

Po pierwsze zwróć uwagę na to że nie będziesz swoją terenówką jezdził wiecznie i za pare lat będziesz chciał wymienić na inne auto.Trzeba zatem zwrócić uwagę na spadek wartości używanego auta - najmniejszy spadek wartości i największą renomę ma landrover , troche większy spadek ma Toyota a na pajero można stracić najwięcej

2)Toyota jest najstarszą konstrukcją technicznie najmniej zaawansowaną -stąd też najmniejsza usterkowość o ktorej ktoś wspomniał we wczesniejszym poście (i teraz pytanie do ciebie - wolisz jezdzić alfą romeo która może ci teoretycznie stanąć na swiatłach i juz nie odpalić czy maluchem którego zawsze na swiatłach możesz sam naprawić-prymitywne porównanie ale odpowiedz ,zblizy cie to do decyzji).
Discowery ma najnowoczesniejsza 6 topniową skrzynię biegów
Toyota ma dość stary automat nie 6 biegowy.

3)Wygląd auta ,praktyczność .Dla mnie archaiczną rzeczą i mało atrakcyjną jest widok koła z tyłu...masz 20cm dlugości auta więcej ,fatalnie się przez to parkuje>Poniewaz 3 wymienione auta sa podobnej długości a tylko discovery nie ma koła zatem ma on zdecydowanie największą pojemnosc bagażową bardzo regularną i płaską (disco ma znacznie wiekszy bagażnik od toyoty i mitsu -porównaj w katalogach).
Wiem ze niedawno można było zamówić w toyocie wersję PRADO bez koła z tyłu - auto wyglada wtedy nowoczesniej - jesli zdecydujesz się na toyote to popytaj o te wersje
Materiały w toyocie to plastyki ,aczkolwiek dobrze spasowane i nie trzeszczace ale twarde ,pajero i discovery mają dużo bardziej ekskluzywne wykończenie.

4)Discovery możesz opuszczać(toyota sie tylko unosi,pajero bez regulacji) -ułatwia to wskoczenie psu ,jak masz 50 kilowego bydlaka to sprobuj go wsadzić do bagażnika toyoty i pajero -przepukliny dostaniesz

5)Powłoka lakiernicza Pajero bardzo podatna na zarysowania...podobny problem w outlanderach...poczytaj na forach..

6)trzeci rzad foteli(opcjonalny) w toyocie po słozeniu zasłania ci okna boczne i widoczność tym samym , w landzie wkomponowuje sie w podłoge -super rozwiazanie

7)wygoda na 2gim rzedzie foteli w pajero i toyocie kiepsko ,land -wygodnie

8)unosząc toyote na pneumatyce unosisz kolego tylko budę - auto jest wyższe ale prześwit sie nie zmienia
Unosząc landa zwiekszasz prześwit do ponad 30cm - to o 8cm wiecej niz niezmienny
przeswit pajero

Moge ci podać jeszcze kilkanaście powodów dlaczego ten a nie tamten...ale po co..
Jak masz problem z wyborem to sprowadzaj wszystko do porównań.
np do kobiet :)
LAnd nie ma z tylu garba(koła) jest ładna ,wysoka ,młoda,zna wiele róznych technik (terrain response) ...no chyba ze wolisz toyote z garbem,ktora mimo ze jest wysoka to ma nieproporcjonalnie krótkie nogi w porownaniu do tuowia(podniesienie auta nie zwieksza przeswitu)...za to nigdy ci nie odmówi nawet w środku nocy
Pajero no coż - młoda ale z garbem.Była troche kiepska w łozku mało ruchliwa ale teraz po terapii juz jest lepiej (pajero dostało 30km wiecej w roczniku 2009).

A co do awaryjności to zawsze tak było ze rzeczy stare mniej się psuły...Chcesz miec auto bezawaryjne do terenu? Kup pajero z początku lat 90 tych - nie ma tam elektroniki zatem nic sie nie schrzani :)
jackblackjack
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 14
Miejscowość: wro

25 Sie 2009, 22:22

jakie jest spalanie w diskovery3
janek19694
 

26 Sie 2009, 05:36

14 l w miescie , 9 na trasie , auto waży pare kilo ponad 2,5 tony
jackblackjack
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 14
Miejscowość: wro

26 Sie 2009, 11:35

JackBlackJack bardzo dziękuję za Twoje porównanie tych 3 aut, każdą opinię - zwłaszcza użytkownika sobie bardzo cenię- w koncu nie jest to Dacia Logan za 30 tys( zaraz mnie zlinczują jej użytkownicy :) żeby pozwolić sobie na nie w pełni świadomy wybór. Miałem okazję pojeździć już Disco i Pajero , nie jechałem jeszcze Toyotą - napewno rozwiazaniami technicznymi bliżej w wyborze mi do Land'a , Pajero natomiast kusi ceną, Toyotę raczej odrzucam bo za te same pieniądze co w Disco tak jak zauważyłes dostaje sie starszą choć sprawdzoną konstrukcję. Z zakupem noszę sie na koniec lub na przełomie roku więc po cichu też liczę na rabat z racji starego rocznika. W 2010 wchodzi Land w silnikiem 245 konnym - ale obawiam się chorób wieku dziecięcego, więc najprawdopodobniej pozostane przy słabszej jednostce.
drex
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Poznań

26 Sie 2009, 13:42

Co do Dacii Logan to prawda jest taka że wersja MCV-diesel wyposażona "w miare" kosztuje koło 55 tys zł(patrz cenniki)...a wieć jest droższa np od Renault Kangoo z identycznym silnikiem diesla... Te 30tys zł o ktorych wspomnaialeś to jakaś wersja bazowa .Pamietam że Landa disco w sprzyjającym kursie euro można było kupić za 150 tys (wersja bazowa S bez pneumatyki i terrain response) -no ale w tym auciie chodzi głownie o Systemy elektoroniczne i za to warto dopłacić każdą złotówkę.

Piszesz ze nie jechałeś toyotą...powiem ci ze jezdzi się nią najlepiej w miescie z tej trójki...jest mięciutka..w aucie praktycznie nie odczuwa się miejskich dziurawych ulic...ale wyjedz toyotą poza miasto ,spróbuj wziaść kilka energicznych zakrętów przy prędkości powiedzmy 60-80.Zobaczysz co się bedzie działo z autem - zacznie nim niemiłosiernie kołysać i stwierdzisz ze zaczyna robić sie niebezpiecznie.W pismach motoryzacyjnych przy porównaniu tych aut piszą ze discovery jest autem i na trasy i w teren ,toyota w trasie jest natomiast często autem nieprzewidywalnym ,bujającym...ale ta są tylko artykuły i są zazwyczaj sponsorowane..nie nalezy im ufac..trzeba to sprawdzić na żywo..zatem sprawdz sam

Jak pisałem nie sugeruj się ceną pajero..wyjściowo jest ona mniejsza ale auto będzie ci trudniej sprzedać i wiecej straci na wartosci.Nie skuś sie zatem ceną.

Co do rabatów to napisze ci jak u mnie było.Poszedłem do salonu najbliższego landrovera...przedstawili mi swoją cenę...Zaczelem sie targować..W miłej atmosferze opuscili mi koło 5 tys zł,tłumaczyli ze rabaty nie mogą być jakieś drastyczne bo oni otrzymują tylko daną partię aut na dany okres i ani jednego więceji .Chcieli dołozyć jeszcze coś tam z wyposażenia.Odniosłem wrażenie ze odnisłem sukces w zbijaniu ceny...umowilem sie na którys tam dzien na wpłate zaliczki ale coś mnie podkusiło w miedzyczasie by podzwonić po innych salonach i popytac o ceny.
Co się okazazało...
Salony filmy landrover mimo ze sprzedaja te same auta to sa tak naprawde odrębne firmy ,każda może robić ci inne oferty indywidualne...
Te wytargowane 6 tys okazało się smieszną sprawą ,W salonie oddalonym od mojego miejsca zamieszkania o 450 kilometrów wytargowałem 16 tys rabatu i transport auta gratis do mojego miejsca zamieszkania lawetą.Zatem dzwon kolego po całej polsce..uzyskaj najniższą ofertę i dopiero wtedy idz do pobliskiego salonu i przedstaw im swoją ofertę :)
Tak nalezy z nimi rozmawiać.

A co do discovery 4 to to będzie to samo auto ,lekki facelifting plus nowy silnik...
Mi osobiscie podoba sie bardziej 3 niż 4...w 3 masz deske rozdzielczą taką na styl amerykanski jak w hummerach jeepach jest połozona pionowo , w 4 jak w aucie kompaktowym przez co moim zdaniem auto już nie wygląda tak drapieżnie i męsko.
Gruntowna modyfikacja wszystkich serii zapowiadana jest na 2012 rok.Zeby ci lekko przyblizyc jak bedą wygladały te modyfikacje to masz link do foto

http://img.worldcarfans.com/2009/2/medi ... dering.jpg

Zatem kolego to ty im przedstawiasz swoją cene już bedąc poinformowany o cenach w całej Polsce i nie daj sie zrobić w balona.Nie sugeruj się cennikiem który dadzą ci na karce wydrukowanej na komputerze.Oni chodzą wyperfumowani, w krawatach i udają anglików gołodupce .Weź wgląd na to zę takich Jurków jak ty chcących wyłożyć na auto ponad 200 jest naprawde niewiele w naszym zamożnym kraju a jak już sie znajdą to wykładają te 200 tys na mercedesa by sąsiad mógł podziwiac zza furtki czym sie podjezdza.

[ Dodano: Sro Sie 26, 2009 14:22 ]
Poza tym chcialem powiedziec że wkurzają mnie opinie na temat aut nie poparte rzeczowymi dowodami - człowiek który nigdy nie prowadził land cruisera wypowiada się np.fajny jest ale wybrałbym pajero bo tańsze i też fajne... .To jest naprawde beznadzieje .To tak jakby ktoś opowiadał że jego kobieta jest dobra w łóżku, przy czym tak się składa że ona jest jeszcze dziewicą.
jackblackjack
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 14
Miejscowość: wro

29 Sie 2009, 16:18

Co do zbijania cen to również się o tym przekonałem nie dalej jak w lutym tego roku, kupowałem VW Caddy do firmy, udałem sie co prawda tylko do dwóch salonów w poznaniu a te boksując się miedzy sobą zjechały mi z ceną ( wraz z obniżką ze starego rocznika)- o 19 tyś- na aucie wartym kilka razy mniej niż Disco3.... Jesli więc słyszę że dealerzy cienko przęndą to poprostu śmiać mi się chce. Co do Landa Disco3 to padła też jedna opinia że słabym punktem tego auta jest napęd, ponoć potrafi sie szybko posypać- wpadka jednostkowa czy może wieksza przypadłośc tego modelu. Czy mógł byś się odnieś do tego JackBlackJack??
drex
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Poznań