Kolego ja stałem przed identycznym wyborem ,o decyzji napisze na końcu.
Po pierwsze zwróć uwagę na to że nie będziesz swoją terenówką jezdził wiecznie i za pare lat będziesz chciał wymienić na inne auto.Trzeba zatem zwrócić uwagę na spadek wartości używanego auta - najmniejszy spadek wartości i największą renomę ma landrover , troche większy spadek ma Toyota a na pajero można stracić najwięcej
2)Toyota jest najstarszą konstrukcją technicznie najmniej zaawansowaną -stąd też najmniejsza usterkowość o ktorej ktoś wspomniał we wczesniejszym poście (i teraz pytanie do ciebie - wolisz jezdzić alfą romeo która może ci teoretycznie stanąć na swiatłach i juz nie odpalić czy maluchem którego zawsze na swiatłach możesz sam naprawić-prymitywne porównanie ale odpowiedz ,zblizy cie to do decyzji).
Discowery ma najnowoczesniejsza 6 topniową skrzynię biegów
Toyota ma dość stary automat nie 6 biegowy.
3)Wygląd auta ,praktyczność .Dla mnie archaiczną rzeczą i mało atrakcyjną jest widok koła z tyłu...masz 20cm dlugości auta więcej ,fatalnie się przez to parkuje>Poniewaz 3 wymienione auta sa podobnej długości a tylko discovery nie ma koła zatem ma on zdecydowanie największą pojemnosc bagażową bardzo regularną i płaską (disco ma znacznie wiekszy bagażnik od toyoty i mitsu -porównaj w katalogach).
Wiem ze niedawno można było zamówić w toyocie wersję PRADO bez koła z tyłu - auto wyglada wtedy nowoczesniej - jesli zdecydujesz się na toyote to popytaj o te wersje
Materiały w toyocie to plastyki ,aczkolwiek dobrze spasowane i nie trzeszczace ale twarde ,pajero i discovery mają dużo bardziej ekskluzywne wykończenie.
4)Discovery możesz opuszczać(toyota sie tylko unosi,pajero bez regulacji) -ułatwia to wskoczenie psu ,jak masz 50 kilowego bydlaka to sprobuj go wsadzić do bagażnika toyoty i pajero -przepukliny dostaniesz
5)Powłoka lakiernicza Pajero bardzo podatna na zarysowania...podobny problem w outlanderach...poczytaj na forach..
6)trzeci rzad foteli(opcjonalny) w toyocie po słozeniu zasłania ci okna boczne i widoczność tym samym , w landzie wkomponowuje sie w podłoge -super rozwiazanie
7)wygoda na 2gim rzedzie foteli w pajero i toyocie kiepsko ,land -wygodnie
unosząc toyote na pneumatyce unosisz kolego tylko budę - auto jest wyższe ale prześwit sie nie zmienia
Unosząc landa zwiekszasz prześwit do ponad 30cm - to o 8cm wiecej niz niezmienny
przeswit pajero
Moge ci podać jeszcze kilkanaście powodów dlaczego ten a nie tamten...ale po co..
Jak masz problem z wyborem to sprowadzaj wszystko do porównań.
np do kobiet
LAnd nie ma z tylu garba(koła) jest ładna ,wysoka ,młoda,zna wiele róznych technik (terrain response) ...no chyba ze wolisz toyote z garbem,ktora mimo ze jest wysoka to ma nieproporcjonalnie krótkie nogi w porownaniu do tuowia(podniesienie auta nie zwieksza przeswitu)...za to nigdy ci nie odmówi nawet w środku nocy
Pajero no coż - młoda ale z garbem.Była troche kiepska w łozku mało ruchliwa ale teraz po terapii juz jest lepiej (pajero dostało 30km wiecej w roczniku 2009).
A co do awaryjności to zawsze tak było ze rzeczy stare mniej się psuły...Chcesz miec auto bezawaryjne do terenu? Kup pajero z początku lat 90 tych - nie ma tam elektroniki zatem nic sie nie schrzani